اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

متی گرینسپن: ۲۱ میلیون بیت‌کوین کافی نیست!

این تحلیل‌گر ارشد گفت که مقدار نقدینگی ۲۱ میلیون عددی در بلاکچین BTC برای به عهده گرفتن مسئولیت مالی جهان کافی نیست، به همین دلیل بیت‌کوین نمی‌تواند جایگزین سیستم بانکداری جهان شود

نکات برگزیده مطلب
  • آقای متی گرینسپن(Mati Greenspan) تحلیل‌گر ارشد پلت‌فرم تجاری eToro، با انتشار یک پست توییتری اظهار نموده که مطمئن است بیت‌کوین نمی‌تواند مسئولیت بانک‌ها و سیستم بانکداری جهان را بر عهده بگیرد و ارزهای فیات بزرگی همچون دلار آمریکا و یورو غالب شود.

افزایش گسترش و محبوبیت بیت‌کوین

با آینده‌ای که بیت‌کوین بر ارزهای فیات غالب شود و بانک‌های ملی سراسر جهان نیز به پذیرش رمزارزها روی بیاورند، تنها چند قدم فاصله داریم.با اینکه بیت‌کونی از لحاظ ارزش و محبوبیت سریعا در حال پیشرفت است، اما یکی از تحلیل‌گران eToro نظر کاملا متفاوتی دارد.

رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) در حال تبدیل شدن به انتخاب اصلی اکثریت افراد جامعه است، چرا که بعضی از مشاغل تجاری بزرگ هم اکنون به پذیرش بیت‌کوین در قبال پرداخت هزینه‌ی کالا، روی آورده‌اند. حتی در برخی از نقاط جهان، حقوق کارمندان با استفاده از بیت‌کوین پرداخت می‌شوند.

اینگونه موارد نشان می‌دهدن که بیت‌کوین به دلیل غیرمتمرکز بودن، به هرچیزی که برای سرنگونی بانک‌ها لازم است، مجهز می‌باشد.

همچنین، مردم متوجه شده‌اند که به دلایلی همچون وجود شفافیت و آزادی در تراکنش‌های رمزارزی که نیازی به دخالت شخص ثالث در آن‌ها نیست، به رمزارزها علاقه‌مند شده‌اند.

با وجود چنین اتفاقاتی که برای صنعت رمزارزی رخ داده‌اند، دوستداران این صنعت علاقه‌مند هستند که بیت‌کوین بتواند ارزهای فیات پیشرو در جهان(ارزهایی مانند دلار آمریکا، یورو و دیگر موارد مشابه) را تحت سلطه‌ی خود درآورد.

 

متی گرینسپن معتقد است که بیت‌کوین جایگزین بانک‌ها نخواهد شد

در هیاهوی این خوش‌بینی‌ها، آقای متی گرینسپن(Mati Greenspan) تحلیل‌گر ارشد پلت‌فرم تجاری eToro در رابطه با شانس بیت‌کوین برای پذیرش مسئولیت‌های بانک‌ها، نظرات متفاوتی دارد.

آقای گرینسپن با اشتراک‌گذاری یک پست توییتری اعلام کرد که او بسیار مطمئن است که بیت‌کوین قادر به سرنگونی بانک‌ها نخواهد بود. وی تاکید کرد که ۲۱ میلیون واحد BTC(مجموع ذخایر رمزارز بیت‌کوین) به اندازه‌ی کافی نقدینگی برای پشتیبانی از اقتصاد جهانی ندارد.

این پست توییتری آقای گرینسپن در واقع پاسخی به پست توییتری دیگری بود که تعداد تراکنش‌های بیت‌کوین در ثانیه را به اشتراک گذاشته بود و نشان می‌داد که افراد علاقه‌مند به جایگزینی BTC به جای سیستم بانکداری ملی، در رابطه با تراکنش‌های روزنه‌ی این رمزارز دروغ می‌گویند.

در این پست توییتری آمده است:

چهار تراکنش در ثانیه. این همان چیزی است که علاقه‌مندان به صنعت رمزارزی فکر می‌کنند جایگزین بانک‌ها خواهد شد؟ Twitter post

آقای گرینسپن در پست دیگری اعلام کرد که مطمئنا بیت‌کوین در تجارت و بانکداری جهانی نقش مهمی را ایفا می‌کند، اما در ادامه تاکید کرد که این رمزارز نمی‌تواند به این زودی جایگزین تمام پول‌های موجود در جهان شود.

او در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

مجموع پول اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۹۰/۴ تریلیون دلار بوده است. گرچه من کاملا مطمئن هستم که بیت‌کوین نقش مهمی در تجارت و بانکداری جهان ایفا می‌کند، اما فکر نمی‌کند که بتواند به این زودی جایگزین تمام پول‌های این سیاره شود. Mati Greenspan

 

رمزارزهای آنگونه که انتظار می‌رفت غالب نخواهند بود

در مقاله‌ای که نوامبر ۲۰۱۸ منتشر شد، آقای محمدعلی الاریان(Mohamed Aly El-Erian) اقتصاددان ارشد Allianz(یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات مالی که بیشتر بر مدیریت بیمه و دارایی تمرکز دارد) اعلام نموده که رمزارز در واقع وجود خواهند داشت و به طور گسترده‌ای شناخته خواهند شد، اما آنگونه که برخی علاقه‌مندان پرشور این صنعت ادعا می‌کنند، بر سیستم مالی جهان غلبه نخواهد کرد.

وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

من فکر می‌کند که رمزارزها وجود خواهند داشت، آن‌ها به صورت روز افزونی گسترده‌تر خواهند شد اما در نهایت به بخشی از یک اکوسیستم تبدیل خواهند شد. آنگونه که برخی از مالکین اولیه این رمزارزها اطمینان دارند، رمزارزها غالب نخواهند شد. Mohamed Aly El-Erian

وی در ادامه خاطرنشان کرد که در حال حاضر برای بررسی هرچه بیشتر رمزارز بیت‌کوین، حدود ۴۰۰ دلار از این رمزارز را در اختیار دارد. با این حال، او مطمئن است که به دلیل علاقه‌ی زیاد سرمایه‌گذاران سازمانی به این صنعت، رمزارزها پیشرفت خواهند کرد.

آقای الاریان در پایان نظرش در رابطه با سقوط قیمت‌ها در بازار رمزارزی را به اشتراک گذاشت، اما همانطور که میدانید وضعیت فعلی بازار تغییر کرده و یک روند صعودی مثبت را در پیش گرفته است. در حال حاضر بیت‌کوین به عنوان بزرگ‌ترین رمزارز بازار تنها چند قدم تا رسیدن به ارزش ۹ هزار دلاری فاصله دارد.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای گرینسپن چیست؟ آیا بیت‌کوین پتانسیل لازم برای جایگزینی سیستم بانکداری جهان را در خود ندارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Todaysgazette

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا