اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

فیس‌بوک کشور سوئیس را به عنوان مبدا و محل توسعه‌ی رمزارز پایدار خود انتخاب کرد

این کمپانی در رابطه با عرضه‌ی رمزارز پایدار بومی خود بسیار مصمم بوده و در این راستا تلاش‌های زیادی انجام داده است

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشاتی که اخیرا در خبرگزاری‌های داخلی کشور سوئیس منتشر شده است، کمپانی رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک(Facebook) که تحت مدیریت آقای مارک زاکربرگ(Mark Zuckerberg) فعالیت می‌کند، به تازگی کشور سوئیس را به عنوان مبدا توسعه و راه‌اندازی رمزارز پایدار در نظر گرفته شده است.

فیس‌بوک در سوئیس

طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده است، کمپانی رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک که تحت مدیریت آقای مارک زاکربرگ(Mark Zuckerberg) فعالیت می‌کند، کشور سوئیس به عنوان مبدا توسعه و راه‌اندازی رمزارز پایدار خودش در نظر گرفته شده است.

facebook

کمپانی فیس‌بوک در رابطه با ارائه‌ی یک رمزارز جدید و اینکه بهترین مکان را برای ایجاد آن انتخاب کرده، بسیار مصمم است. املاک این شرکت در شهر ژنو و Crypto Valley که در نزدیکی زوگ قرار دارد(Zug یک بخشی از مرکز سوئیس که عمدتا آلمانی زبان هستند)، به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که از سال گذشته، کشور سوئیس رویکردی دوستانه نسبت به صنعت رمزارزی، ICOها و استارت‌آپ‌های رمزارزی اتخاذ نموده است.

طبق گزارشات مذکور، کمپانی فیس‌بو‌ک برای ساخت سیستم‌ پرداخت بر روی فناوری دفاترکل توزیع شده(DLT)، شبکه‌ی Libra Networks را که چندی قبل معرفی کرد، راه‌اندازی کرده است. پروژه‌ی محرمانه‌ی این شرکت اکنون تحت عنوان پروژه‌ی لیبرا یا Libra Project شناخته می‌شود.

شبکه‌ی Libra Networks تحت مالکیت بخش دارایی‌های کمپانی فیس‌بوک با نام Facebook Global Holdings II که در ایرلند واقع شده، اداره خواهد شد. علاوه بر رمزارزها، این استارت‌آپ قرار است با بخش‌های دیگری صنعت رمزارزی از جمله دفاترکل توزیع شده، تجزیه و تحلیل، پردازش داده‌ها و مدریت هویت نیز سروکار داشته باشد.

کمپانی فیس‌بوک هنوز در رابطه با وضعیت فعلی اظهار نظر نکرده است.

 

سرمایه‌گذاران نسبت به رمزارز Facebook Coin امیدوار هستند

چندی قبل در خبرگزاری‌های خارجی گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد بسیاری از شهروندان ایالات متحده مایل‌اند به جای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، به سرمایه‌گذاری در رمزارز بومی فیس‌بوک یا FaceBook Coin بپردازند و از این رمزارز جدید بر روی پلت‌فرم رسانه‌های اجتماعی این کمپانی و دیگر پلت‌فرم‌های تحت مدیریت فیس‌بوک از جمله نرم‌افزار پیام رسان WhatsApp و نرم‌افزار Instagram استفاده کنند.

پلت‌فرم LendEDU که در واقع یک فروشگاه آنلاین برای محصولات مالی است، یک نظرسنجی در مورد میزان اعتماد شهروندان ایالات متحده نسبت به صنعت رمزارزی و به شکل ویژه رمزارز فیس‌بوک که قبلا معرفی شده، انجام داد. در این نظر سنجی بیش از هزار شهروندان بالغ آمریکایی شرکت کردند.

گزارشات حاصل از نتایج این نظرسنجی نشان می‌داد که تنها ۷ درصد از پاسخ‌دهندگان تا به امروز در صنعت رمزارزی و رمزارزهایی مانند بیت‌کوین، اتریوم یا ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌اند. با این حال، حدود ۱۸ درصد مایل هستند هنگام عرضه‌ی رمزارز فیس‌بوک در سریع‌ترین زمان ممکن مقداری از آن را خریداری کنند.

 

فیس‌بوک به شدت بر روی محصول رمزارزی خود کار می‌کند

facebook coin

آقای مارک زاکربرگ اخیرا دو نفر از کارمندان ارشد سابق بخش مدیریت صرافی رمزارزی Coinbase را به استخدام خود درآورده است. یکی از این دو نفر آقای میکائیل موچارافی(Mikheil Moucharrafie) است که آوریل امسال صرافی Coinbase را به مقصد فیس‌بوک ترک کرد.

شخص دیگر نیز آقای جف کارترایت(Jeff Cartwright) است که از ماه مارس تا کنون در حال همکاری با کمپانی فیس‌بوک می‌باشد. وی به مدت تقریبا پنج سال در صرافی بزرگ Coinbase مشغول به کار بوده است.

همانطور که در خبرگزاری‌های مختلف گزارش شده، کمپانی فیس‌بوک در حال مذاکره با تعداد زیادی از شرکت‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری بزرگ است تا بتواند ۱ میلیارد دلار سرمایه برای پشتیبانی از رمزارز پایدار خود بدست آورد.

رمزارز «فیس‌بوک کوین» باعث ایجاد نگرانی‌هایی برای مقامات ایالات متحده شده است. مقامات ایالات متحده نیز اخیرا با ارسال نامه‌ای رسمی به آقای زاکربرگ، خواستار ارائه‌ی جزئیات کامل پروژه‌ی Libra توسط کمپانی فیس‌بوک شده‌اند.

نظر شما در رابطه با تلاش‌های فیس‌بوک در راستای عرضه‌ی یک رمزارز بومی چیست؟ آیا فیسبوک برای فرار از قوانین سخت‌گیرانه‌ی آمریکا در حوزه‌ی رمزارزها به سوئیس پناه آورده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Ethereumworldnews

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا