اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

کد نویسی الگوریتم اثبات سهام(Proof of Stake) اتریوم ماه آینده نهایی خواهد شد

توسعه‌دهندگان پلتفرم اتریوم در فاز اولیه که از آن با عنوان «فاز صفر» یا «Beacon Chain» یاد می‌شود، الگوریتم PoS را راه‌اندازی خواهند کرد

نکات برگزیده مطلب
  • توسعه‌دهندگان بزرگترین پلتفرم ساخت و انتشار برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز(dApps) جهان به نام اتریوم(Ethereum)، اظهار داشتند که برای نهایی‌سازی الگوریتم پروتکل اجماع اثبات سهام(PoS) آماده می‌شوند.

 

جاستین دریک(Justin Drake) محقق بنیاد اتریوم در طی نشست هفتگی توسعه‌دهندگان هسته‌ی اتریوم اظهار داشت که جزئیات کدنویسی در مرحله‌ی نخست انتقال اتریوم از الگوریتم اثبات کار(PoW) به الگوریتم اثبات سهام(PoS) تا 30 ژوئن 2019 تکمیل خواهد شد.

فاز صفر پروژه‌ی PoS اتریوم تا پایان ژوئن تکمیل خواهد شد

دریک در رابطه با برنامه‌ی انتقال به الگوریتم PoS اظهار داشت:

من در حال بررسی دقیق کد‌ها به منظور کسب آمادگی برای پایان فاز صفر هستم که تاریخ 30 ژوئن را به این منظور هدف قرار داده‌ایم. ما همچنان مسیر زیادی در پیش داریم. ساده‌سازی کد‌ها و فرآیند جستجو به منظور کشف باگ‌های نهایی به خوبی در حال انجام است. Justin Drake

توسعه‌دهندگان اتریوم علاوه بر آماده شدن برای انتقال از الگوریتم PoW به PoS بر روی پیشبرد به‌روزرسانی بزرگی با نام Ethereum 2.0 فعالیت می‌کنند. بر اساس اظهارات تیم توسعه‌دهنده‌ی اتریوم، تغییراتی که با Ethereum 2.0 فعال خواهد شد، فرآیند تولید و تایید بلوک‌های جدید را دچار تغییر خواهد کرد.

Ethereum 2.0 شامل دو جزء اصلی و مهم است

بر اساس اظهارات ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)، بنیان‌گذار اتریوم در حاشیه‌ی کنفرانس اتریوم در آفریقای جنوبی(ETHCapetown)، نسخه‌ی دوم اتریوم(Ethereum 2.0) دو جزء اصلی را شامل می‌شود.

بوترین توضیح داد:

نخستین ویژگی کسپر(Casper) نام دارد. این الگوریتم اثبات سهام ما است با ویژگی‌هایی بسیار کارآمد که جایگزین ماینینگ خواهد شد. دومین بخش شاردینگ(Sharding) نام دارد، بهبود مقیاس‌پذیری گسترده به این دلیل اعمال می‌شود که در این شرایط به تمامی کامپیوتر‌های درون شبکه برای پردازش هر تراکنش نیاز نخواهید داشت. Vitalik Buterin

افزایش 1000 برابری مقیاس‌پذیری

بوترین اظهار داشت، پس از افزودن شاردینگ در بلاکچین اتریوم، مقیاس‌پذیری شبکه‌ی اتریوم 1000 برابر افزایش خواهد یافت. بر اساس اظهارات وی، شاردینگ در دو مرحله‌ی نهایی از توسعه‌ی Ethereum 2.0 فعال خواهد شد.

در فاز اولیه که آن را با عنوان «فاز صفر» می‌شناسیم، توسعه‌دهندگان پلتفرم اتریوم، الگوریتم PoS را راه‌اندازی خواهند کرد. در طی این زمان که از آن به عنوان «Beacon Chain» نیز یاد می‌شود، تیم توسعه‌دهنده‌ی اتریوم شکل جدیدی از سیستم اعتبار‌سنجی را فعال می‌کنند. این سیستم به‌جای ماینر‌ها به تایید کننده‌ها امکان سرمایه‌گذاری توکن‌هایشان را در شبکه‌ی اتریوم می‌دهد. تایید‌کنندها قادر خواهند بود در پیشنهاد‌های مختلف رای دهند.

Beacon Chain

براساس توضیحات بن ادگینتون(Ben Edgington) توسعه‌دهنده‌ی اتریوم، Beacon Chain به منظور مدیریت تایید‌کنندها در بلاکچین و میزان سهام آن‌ها توسعه داده شده است.

Beacon Chain همچنین به سازمان‌دهی تاییدکننده‌ها در بخش‌های مختلف کمک می‌کند، آن‌ها بر تغییرات پیشنهادی رای می‌دهند. بعلاوه، Beacon Chain در اعمال قوانین اجماع شبکه و همچنین توزیع پاداش‌ها و یا اعمال جریمه به تایید کننده‌ها کمک خواهد کرد.

بر اساس اظهارات بوترین:

در پایان فاز دوم، اتریوم به یک سیستم کامل تبدیل می‌شود. اما در فاز صفر و فاز اول نیز اتریوم برای برخی کاربرد‌ها همچنان مفید است. هم‌اکنون زمان زیادی به اتمام فاز صفر باقی نمانده است. Vitalik Buterin

در همین حال، دریک اظهار داشت:

در زمان اعمال قوانین مقدماتی ممکن است قادر باشیم تابع انتقال وضعیت فاز صفر را در 512 خط فرمان اجرا کنیم. تمامی توابع انتقال وضعیت Ethereum 2.0 شامل Beacon Chain  و شاردینگ ممکن است در 1 هزار خط فرمان گنجانده شود. این ویژگی بسیار شگفت انگیز است. Justin Drake

آیا با تغییرات پیشنهادی در Ethereum 2.0 موافق هستید؟ به‌نظر شما فرآیند انتقال از الگوریتم PoW به PoS چگونه اجرا خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptoglobe

‫2 دیدگاه ها

  1. بسیار عالی
    الان که قراره به pos تغییر کنه ، یعنی ماینینگ اتریوم به پایان رسیده ؟

    1. بله پایان خواهد یافت، ولی یکم زمان می‌بره. از طرفی ممکنه در حالت دیگه‌ای ادامه پیدا کنه. بستگی به تصمیم نهایی جامعه و توسعه‌دهندگان اتریوم داره.

دکمه بازگشت به بالا