اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

رشد چشمگیر محبوبیت بلاک‌چین JPMorgan در بین بانک‌های جهان

تا به امروز ۲۰۱ بانک معتبر در سراسر جهان به شبکه‌ی اطلاعات بین‌بانکی جی‌پی مورگان(J.P. Morgan Interbank Information Network) پیوسته‌اند

نکات برگزیده مطلب
  • اخیرا بانک سرمایه‌گذاری JPMorgan Chase گزارشاتی منتشر کرده است که نشان می‌دهند این بانک توانسته از نظر توسعه‌ی کسب و کار خود موفق عمل کند. در این گزارشات همچنین توضیح داده شده که شبکه‌ی اطلاعاتی بین‌بانکی(IIN) این بانک که در واقع یک نسخه‌ی مجاز از بلاک‌چین اتریوم است، توانسته با ارائه‌ی ویژگی‌هایی همچون پردازش آنی تراکنش‌های بین‌المللی، ۲۰۱ بانک معتبر جهانی را به سمت خود جلب کند.

گزارش JPMorgan Chase

بانک سرمایه‌گذاری JPMorgan Chase اخیرا گزارشاتی منتشر کرده است که نشان ‌دهنده‌ی توسعه‌ی روزافزون این بانک و ثبت‌نام تعداد زیادی بانک برای حضور در شبکه‌ی اطلاعاتی بین‌بانکی(IIN) است. شبکه‌ی IIN در واقع یک نسخه‌ی مجاز از بلاک‌چین اتریوم می‌باشد. براساس این گزارش، در حال حاضر ۲۰۱ بانک معتبر جهان قادر هستند به عنوان راهی برای تایید تراکنش‌های خود به صورت آنی، در این شبکه اقدام به تبادل اطلاعات نمایند.

در این بین نام موسسات مالی بزرگی همچون بانک سلطنتی کانادا، بانک ICICI هند، بانک شارجه، بانک ملی استرالیا و مواردی از این دست، دیده می‌شود.

سورش شتتی(Suresh Shetty) سرپرست فناوری بلاک‌چین در IIN اظهار داشت:

از لحاظ تاریخی، بانک‌ها تنها قادر به برقراری ارتباط مستقیم و بانک به بانک بودند، اما ما توانسته‌ایم نحوه‌ی تعامل آن‌ها را تغییر دهیم. هنگامی که جزئیات یک تراکنش برای تایید ارسال می‌شود، بخش‌های مختلف می‌توانند به طور همزمان وارد عمل شده و فرایند درخواست و اشتراک‌گذاری اطلاعات را انجام دهند. Suresh Shetty

آقای جان هانتر(John Hunter) رئیس بخش نقل خدمات و انتقالات بانکی خزانه‌داری بانک JPMorgan در رابطه با این موضوع اظهار نموده:

هرچه بانک‌های بیشتری به این شبکه ملحق شوند، شاهد کاهش چشم‌گیر میزان تاخیر در روند پرداخت و تراکنش‌ها خواهیم بود. همانطور که این شبکه گسترده‌تر می‌شود، تراکنش‌های مشتریان ما نیز با سرعت بیشتری پردازش شده و کارمزد و هزینه‌ی کمتری به همراه خواهد داشت. John Hunter

بانک JPMorgan در حال بهبود سیستم پرداخت خودش است

گسترش بخش IIN در بانک JPMorgan نشان دهنده‌ی پیشروی و برتری این کمپانی در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری بلاک‌چین در مقیاس بزرگ و همچنین تعهد آن‌ها در ایجاد راه‌حل‌های متناسب با نیازهای مشتریان است. روند توسعه‌ی خدمات این کمپانی در این نقطه به پایان نرسیده و آن‌ها به دنبال راه‌هایی برای گسترش کاربرد‌ها و استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در جهت بهبود سیستم پرداخت بانکی خود هستند. طبق گفته‌ی آقای هانتر، این بانک «به دنبال افزایش توانایی در انجام روند حصل و فصل تراکنش است».

یکی از جدید‌ترین توابعی که اخیرا ایجاد شده این است که  به این بانک اجازه می‌دهد زمانی که یک تراکنش برای یک حساب معتبر ارسال می‌شود، روند تایید آن به صورت آنی انجام گیرد.

آقای هانتر در رابطه با این مورد توضیح داد:

نرخ پردازش مستقیم تراکنش بانک‌ها چیزی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است. این شکاف(حدود ۵ تا ۲۰ درصد پرداخت‌ها) باید توسط عملیات‌های خاصی تعیین تکلیف شوند. این دقیقا همانجایی است که ما سعی داریم بخشی از درد‌های آن را تسکین دهیم. John Hunter

انتظار می‌رود که این سیستم حل و فصل جدید که هم برای پرداخت‌های داخلی و هم برای پرداخت‌های بین‌المللی مفید واقع خواهد شد، در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

علاوه بر این،‌ IIN در حال راه‌اندازی یک محیط آزمایشی یا سندباکس(Sandbox) است تا شرکت‌های فناوری مالی بتوانند نرم‌افزار‌های مبتنی بر ویژگی‌های IIN‌ را توسعه‌ داده و راه‌اندازی کنند. انتظار می‌رود که این محیط آزمایشی نیز در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری عرضه شود.

آیا ریپل جایگاه خود را از دست می‌دهد؟

با توجه به این واقعیت که نمی‌توان نقش رمزارزهای ریپل(با نماد XRP) در تراکنش‌های بین‌المللی را نادیده گرفت، اما توسعه‌ی JPMorgan و گسترش سیستم پرداخت‌های بین‌المللی آن می‌تواند یک ضربه‌ی محکم به ریپل وارد کند. البته این تازه اول داستان است.

در سپتامبر سال گذشته، استلار لومنس(با نماد XLM) نیز یک همکاری دوجانبه با غول سخت‌افزاری صنعت رایانه یعنی شرکت IBM برقرار کرد تا بر روی پروژه‌ی بلاک‌چینی IBM Blockchain World Wire کار کنند. انتظار می‌رود این پروژه به بزرگ‌ترین شبکه‌ی نقل و انتقالات بین‌المللی غیرمتمرکز بر روی بلاک‌چین استلار تبدیل شود.

کمپانی IBM نیز در ماه مارس اعلام کرد که رابطه با صدور ارزهای دیجیتال در حال همکاری با شش بانک غیر آمریکایی است. در حال حاضر سیستم پرداخت IBM در ۷۲ کشور فعال است و همراه با استلار، از ۴۷ رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند. این سیستم به نوعی می‌تواند یک رقیب قدرتمند برای شبکه‌ی پرداخت بین‌المللی کمپانی ریپل(که در اوایل سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰۰ مشتری از سراسر جهان داشت) محسوب شوند.

اخیرا هیچ خبری از ریپل منتشر نشده است، و به نظر می‌رسد که این کمپانی در رابطه با وضعیت رقابتی موجود در این صنعت هیچ نگرانی ندارد. حوزه‌ی رمزارزی به سرعت در حال توسعه است و به منظور هماهنگی و حرکت با آن، شرکت‌های باید فراتر از آنچه که هستند عمل کنند. اگر ریپل قصد دارد تا در این بازار رقابتی باقی بماند و همچنان یک پیشرو در صنعت رمزارزی محسوب شود، تیم آن باید قبل از اینکه دیر شود به فکر راهی برای شگفت‌زده کردن جامعه‌ی رمزارزی در آینده‌ی نزدیک باشند.

نظر شما در رابطه با شبکه‌ی IIN چیست؟ آیا این شبکه‌ی بین‌المللی می‌تواند جایگاه ریپل را متزلزل کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Coinspeaker

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا