اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

راه‌اندازی یک رمزارز با مقاصد آموزشی توسط بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول

این رمزارز تنها برای آموزش و درک بهتر فناوری بلاک‌چین و موارد کاربرد رمزارزها توسط این دو سازمان توسعه یافته است

نکات برگزیده مطلب
  • براساس گزارشاتی که روز ۱۲ام آوریل منتشر شده است، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول(IMF) اخیرا طی یک همکاری مشترک اقدام به راه‌اندازی و عرضه‌ی یک «رمزارز آموزشی» کرده‌اند. گفته شده که این رمزارز آموزشی هیچ ارزش مالی نداشته و تنها به عنوان ابزار آموزشی این دو نهاد مالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رمزارز آموزشی IMF و بانک جهانی

بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول(IMF) اخیرا طی یک همکاری مشترک اقدام به راه‌اندازی و عرضه‌ی یک «رمزارز آموزشی» کرده‌اند. گفته شده این رمزارز با نام «شبه رمزارز یا quasi-cryptocurrency» معرفی گردیده و بر روی بلاک‌چین خصوصی خودش راه‌اندازی شده است. اخبار مربوط به این رویداد روز ۱۲ام آوریل منتشر شده است.

گفته شده که این رمزارز در واقع یک رمزارز آموزشی است که هیچ ارزش مالی ندارد و یک «رمزارز واقعی» نیست، بلکه به عنوان یک ابزار آمورشی برای IMF و بانک جهانی طراحی شده تا این دو نهاد مالی درک بهتری نسبت به فناوری بلاک‌چین و موارد کاربرد رمزارزها پیدا کنند.

این رمزارز آمورشی به همراه یک نرم‌افزار کاربردی عرضه خواهد شد که تحقیقات، فیلم‌ها، سخنرانی‌ها و مقالات آموزشی مربوط به آن را ذخیره خواهد کرد. کارکنان بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار مطالب جدید فرا گرفته و  با رسیدن به نقاط عطف آموزشی، این رمزارز جدید را به عنوان پاداش دریافت کنند. در نهایت مالکین این رمزارز می‌توانند با ارائه‌ی آن جوایز و پاداش‌های «واقعی» دریافت نمایند.

گرچه از نظر ظاهری این کار می‌تواند یک فرایند آموزشی در نظر گرفته شود، اما به یاد داشته باشید که یک ابتکار عمل انگیزشی بسیار جدی است زیرا بانک‌ها و قانون‌گذاران مالی سراسر جهان باید خود را با تکنولوژی نوظهور رمزارزها که به سرعت در حال توسعه است، تطبیق دهند.

صندوق بین‌المللی پول در رابطه با این موضوع اظهار نموده:

روند توسعه‌ی دارایی‌های رمزارزی و فناوری دفاترکل توزیع شده، همانند اطلاعات پیرامون آن به سرعت در حال تکامل است. این موضوع باعث می‌شود که بانک‌های مرکزی، قانون‌گذاران و موسسات مالی مجبور شوند تا این شکاف رو به رشد اطلاعاتی و دانش بین قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری، اقتصادی و تکنولوژی را به رسمیت بشناسند. IMF

همچنین گزارش شده است که پس از تکمیل این تست و آزمایشات، IMF ممکن است یک سیستم قرارداد‌های هوشمند ارائه کرده و از فناوری بلاک‌چین برای مبارزه با پولشویی و افزایش شفافیت بانکداری استفاده کند.

نظرسنجی IMF در رابطه با نحوه‌ی پرداخت پول ناهار در ۵ سال آینده که نشان می‌دهد بیش از ۵۶ درصد رای دهندگان معتقد‌اند رمزارزها به عنوان پول رایج مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این آزمایش یکی دیگر از شاخص‌هایی است که نشان می‌دهد صندوق بین‌المللی پول فناوری بلاک‌چین را جدی گرفته است. کریستین لاگارد(Christine Lagarde) مدیر صندوق بین‌المللی پول در اوایل سال جاری اعلام کرده بود که مبتکرین فناوری بلاک‌چین با موفقیت در حال «تکان دادن» دنیای صنعت مالی سنتی هستند. خانم لاگارد همچنین پیش‌بینی کرده است که بانک‌های مرکزی و قانون‌گذاران پتانسیل تاثیرگزاری فناوری بلاک‌چین بر روی اقتصاد جهان را بسیار جدی قلمداد می‌کنند.

نظر شما در رابطه با این رمزارز آموزشی چیست؟ آیا موسسات و نهاد‌های مالی جهان به دنبال شناخت و استفاده از صنعت نوظهور رمزارزی هستند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Financemagnates

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا