اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

نوریل روبینی: رمزارزها هیچ مبنایی برای موفقیت ندارند

این اقتصاددان برجسته عقیده دارد که صنعت رمزارزی و بلاک‌چین هیچ ارتباطی با صنعت مالی و آینده‌ی آن ندارند

نکات برگزیده مطلب
  • نوریل روبینی(Nouriel Roubini)، اقتصاددان و منتقد صنعت رمزارزی در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود با موسسه‌ی CFA اعلام نموده که رمزارزها به عنوان نوعی تکنولوژی، هیچ مبنایی برای موفقیت نداشته و فناوری بلاک‌چین نیز هیچ ارتباطی با صنعت مالی ندارد.

اظهارات نوریل روبینی

نوریل روبینی(Nouriel Roubini)، اقتصاددان و منتقد صنعت رمزارزی به تازگی اعلام نموده که «رمزارزها به عنوان نوعی تکنولوژی، هیچ مبنایی برای موفقیت در خود ندارند». آقای روبینی جدید‌ترین استدلال‌های ضد صنعت رمزارزی خود را در روز ۶ام مارس و طی مصاحبه‌ای که با موسسه‌ی CFA داشته، به اشتراک گذاشته است.

آقای روبینی به عنوان یکی از اقتصاددانانی که از سال ۲۰۰۸ بحران مالی را پیش‌بینی کرده بود، در یک گفتگو با انجمن سرمایه‌گذاران حرفه‌ای جهان، یک بار دیگر موضع‌گیری‌های منفی خودش نسبت به فضای کریپتو و بلاک‌چین را نشان داد.

این اقتصاددان برجسته طی صحبت‌های خود اظهار نمود که تمام صنعت رمزارزی شامل دارایی‌‌هایی است که نه پول محسوب می‌شوند و نه نوعی ارز؛ وی تاکید کرد که رمزارزها از لحاظ ذخیره‌سازی ارزش با ثبات نیستند و نمی‌توانند به شکل نوعی روش پرداخت مقیاس‌پذیر مورد استفاده قرار بگیرند.

آقای روبینی به عنوان یکی از نقص‌های صنعت رمزارزی به روند صعودی و جهش قیمت‌ها در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ اشاره کرد و گفت که «میلیون‌ها نفر» به دلیل ترس از دست دادن فرصت اقدام به خرید رمزارز کردند، اما هیچ‌کدام «هیچ‌چیزی در رابطه با امور مالی یا ذخایر سرمایه اطلاعاتی در دست نداشتند».

به گفته‌های آقای روبینی، عملکرد صنعت رمزارزی نشان می‌دهد که «حباب نمایی و سهمی‌وار» این صنعت شروع به ترکیدن کرده است، زیرا هیچ ارزش واقعی وجود ندارد که دارایی‌های آن را پشتیبانی کند.

علاوه بر تکرار و تاکید بر مواضع منفی خود در رابطه با صنعت رمزارزی، آقای روبینی همچنین استدلال کرد که فناوری بلاک‌چین که همان تکنولوژی زیرساختی رمزارزها می‌باشد، «هیچ ارتباطی با آینده‌ی صنعت خدمات مالی» ندارد.

آقای روبینی فناوری بلاک‌چین را از فهرست تکنولوژی‌هایی که منجر به یک انقلاب تولیدی یا فناوری مالی خواهند شد( تکنولوژی‌هایی مانند جمله هوش مصنوعی، یادگیری زبان ماشین، داده‌های بزرگ و اینترنت اشیاء) حذف کرده است. وی همچنین اظهار داشت که «انقلاب اصلی صنعت خدمات مالی فین‌تک یا فناوری‌های مالی هستند، اما فین‌تک هیچ ارتباطی با صنعت رمزارزی و کریپتو ندارد».

وی تاکید کرد:

فناوری‌ مالی ترکیبی از هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ و حضور دائمی و گسترده‌ی اینترنت است. این فناوری باعث ایجاد انقلابی در سیستم‌های پرداخت، تخصیص اعتبار، توابع سرمایه‌ی بازار، بیمه، مدیریت سرمایه‌گذاری، مشاوره‌ی مالی و دیگر موارد این چنینی خواهد شد. Nouriel Roubini

اوایل سال جاری آقای روبینی اظهار نمود که بلاک‌چین «یکی از تکنولوژی‌هایی است که پیرامون آن بیش از حد شور و اشتیاق قرار گرفته» و «این تکنولوژی چیزی بیشتر از صفحات نرم‌افزار اکسل(Excel)» نیست.

آقای کریستوفر جیانکارلو(Christopher Giancarlo) رئیس کمیسیون مبادلات آتی کالا ایالات متحده(CFTC)، اخیرا ادعا کرده بود که اگر در سال ۲۰۰۸ از فناوری بلاک‌چین استفاده شده بود، می‌توانست باعث ایجاد تغییر در پاسخ آنی قانون‌گذاران نسبت به سقوط اقتصاد جهانی شود.

در اوایل ماه مارس نیز شرکت مشاوره‌ی بین‌المللی International Data Corporation یک گزارش منتشر کرد و ادعا نمود که مخارج مربوط به فناوری بلاک‌چین در سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۹ درصد افزایش یافته و انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری‌های مربوط به آن نیز به مبلغ ۲/۹ میلیارد دلار برای سال ۲۰۱۹ و مبلغ ۱۲/۴ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۲ برسد. براساس یافته‌های همان تحقیقات، صنعت مالی در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در تکنولوژی بلاک‌چین پرچمدار خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که مجموعا رقمی بالغ بر ۱/۱ میلیارد دلار صرف این فناوری نوظهور کند.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای روبینی چیست؟ آیا صنعت رمزارزی و فناوری بلاک‌چین کاملا نامرتبط با صنعت مالی هستند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا