اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

جاستین سان برنامه‌های ترون برای سه‌ماهه‌ی دوم و سوم ۲۰۱۹ را اعلام کرد

مدیرعامل و بنیانگذار ترون در کنفرانس TOKEN2049 در رابطه با روند حرکت شبکه‌ی TRON و مسیر پیش روی آن صحبت کرد

نکات برگزیده مطلب
  • آقای جاستین سان(Justin Sun) مدیرعامل و بنیانگذار ترون(TRON) روز ۱۴ام مارس طی کنفرانس TOKEN2049 که در هنگ‌کنگ برگزار شد، در رابطه با وضعیت فعلی شبکه‌ی ترون و برنامه‌های بعدی مسیر توسعه‌ی آن برای سه‌ماهه‌ی دو و سوم سال جاری صحبت کرد.

صحبت‌های جاستین سان

روز پنج‌شنبه(۱۴ام مارس) روز دوم کنفرانس TOKEN2049 در هنگ‌کنگ، آقای جاستین سان مدیرعامل و بنیانگذار بنیان ترون(TRON) در رابطه با این پروژه‌ی رمزارزی یک گزارش پیشرفت ارائه داد و توضیح داد که در ادامه‌ی سال ۲۰۱۹ چه چیزهایی دیگری انتظار ترون را می‌کشد. در ادامه‌ی مطلب برخی از برجسته‌ترین موارد گفته شده توسط آقای سان ارائه شده است.

Tron

وضعیت فعلی

  • ۲۷ نماینده‌ی برتز(Super Representatives یا SR)، بیش از ۱۰۰ کاندید(که همچنین گره‌های کامل را تشکیل می‌دهند)، ترون بیش از ۲۶۲ روز پیش بر روی شبکه‌ی اصلی یا Mainnet راه‌اندازی شد.
  • در ۱۴ روز اخیر، متوسط تراکنش‌های ترون تقریبا ۳/۳ برابر اتریوم شده بود(نزدیک به ۳ میلیون).
  • تعداد حساب‌های شبکه‌ی اصلی(بیش از ۲/۱ میلیون و حدود ۱۰ هزار حساب جدید برای هر روز) که ۲/۶ برابر EOS است.(این درحالیست که EOS یک ماه قبل‌تر از TRON راه‌اندازی شده است).
  • بیش از ۶ هزار قرارداد هوشمند(این درحالیست که قرارداد‌های هوشمند ترون در ماه نوامبر ۲۰۱۸ راه‌اندازی شده است).
  • براساس داده‌های DappRadar حدود ۱۸۶ نرم‌افزار غیرمتمرکز(Dapp) و براساس داده‌های بدست آمده از DappReview بیش از  ۲۵۵ نرم‌افزار غیرمتمرکز؛ جاستین سان معتقد است که تا پایان سال ۲۰۱۹ این رقم به ۲ هزار عدد خواهد رسید.
  • براساس گزارشات اخیر DappReview، حجم مبادله‌ی نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز بر روی شبکه‌ی ترون بیش‌تر از مجموع حجم مبادلات نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز شبکه‌ی اتریوم و EOS بوده است. حجم مبادله‌ی فعلی نرم‌افزار‌های متمرکز ترون در حال حاضر حدود ۵۰ درصد حجم مبادله‌ی شبکه را شامل می‌شود. آقای سان معتقد است که ترون رمزارز آینده است(به عنوان مثال مردم بیشتر بجای مبادله‌ی رمزارز TRX،‌ از آن در جاهای گوناگونی استفاده‌های می‌کنند)، که از نظر او نشانه‌ای از بهبود سلامت پلت‌فرم TRON‌می‌باشد.
  • توکن‌های BTT بر روی پلت‌فرم Binance Launchpad راه‌اندازی شدند و در کمتر از ۴۰ دقیقه فروش آن‌ها به پایان رسید.
  • BitTorrent بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد؛‌ نرم‌افزار این پلت‌فرم بر روی بیش از ۱ میلیارد دستگاه نصب شده و از ۱۳۸ کشور جهان کاربر فعال دارد.

برای سه‌ماهه‌ی دوم و سوم سال ۲۰۱۹ انتظار چه چیز‌هایی داشته باشیم؟

  • راه‌اندازی توکن‌های BTT در BitTorrent Speed
  • توسعه‌ی BitTorrent Live به پایان خواهد رسید(ویژگی‌هایی مانند نمایش پایه، پخش زنده و هدیه دادن از جمله ویژگی‌هایی هستند که تنها در مدت زمان ۱۰ هفته اجرایی شده‌اند.)
  • راه‌اندازی نسخه‌ی اولیه برای نشان دادن به تعدادی از مخاطبان انتخاب شده.
  • همانطور که اوایل ماه جاری گزارش شد، تتر(رمزارز پایدار Tether) و ترون از همکاری جدید دوجانبه‌ی خود خبر دادند؛ هدف از این همکاری راه‌اندازی رمزارزهای پایدار USDT مبتنی بر شبکه‌ی ترون است که می‌تواند با استاندارد TRC-20 سازگاری داشته باشد. این قرارداد هوشمند در حال حاضر بر روی شبکه‌ی آزمایشی(Testnet) ترون اجرایی شده است و راه‌اندازی آن بر روی شبکه‌ی اصلی نیز برای اوایل ماه آوریل برنامه‌ریزی شده است.
  • مزایای اجرایی شدن USDT مبتنی بر ترون(USDT-TRON) نسبت به رمزارز پایدار USDT در حالت عادی: ارائه‌ی تراکنش‌های لحظه‌ای و آنی به جای تراکنش‌هایی که بیش از ۳ ساعت به طول می‌انجامد. تراکنش‌های کاملا رایگان به جای پرداخت ۶ تا ۷ دلار کارمزد. عدم محدودیت کاربرد به مبادله(به عنوان مثال می‌تواند از آن بر روی نرم‌افزار‌های صرافی‌های غیرمتمرکز و اکوسیستم BitTorrent استفاده کرد).
  • راه‌حل لایه‌ی دوم ترون برا افزایش مقیاس‌پذیری و سرعت شبکه که شبکه‌ی سان یا Sun Network نام داشته و قرار است در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ اجرایی شود. این شبکه‌ی پرسرعت «یک زنجیره‌ی فرعی در حال بهبود مداوم را ارائه می‌دهد که ظرفیت‌های نامحدودی برای زنجیره‌ی اصلی به ارمغان خواهد آورد».
  • پشتیبانی از حریم خصوصی(به عنوان مثال تراکنش‌های محافظت شده‌ای مشابه آنچه که رمزارز پیگیرگریز Zcash ارائه می‌دهد). این مورد در سه‌ماهه‌ی دوم و سوم سال ۲۰۱۹ ارائه خواهد شد.
  • انتظار می‌رود که سیستم BitTorrent FileSystem(به اختصار BTFS) در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری راه‌اندازی شود. هدف از ارائه‌ی این سیستم این است که به بهترین راه‌حل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز تبدیل شود.

نظر شما در رابطه با گفته‌های آقای سان چیست؟ روند توسعه‌ی ترون را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

منبع
Cryptoglobe

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا