اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بیت‌مین از یک دستگاه اسیک جدید مبتنی بر الگوریتم Equihash رونمایی کرد

براساس گفته‌های Bitmain این اسیک‌های جدید علاوه بر کاهش ۶۰ درصدی مصرف انرژی، سه برابر قوی‌تر از نسل قبلی خود عمل می‌کنند

نکات برگزیده مطلب
  • کمپانی بزرگ بیت‌مین(Bitmain) اخیرا از دستگاه ماینینگ جدید خود به نام Antminer Z11 رونمایی کرده و اعلام نموده که قرار است برای استخراج رمزارزهای مبتنی بر الگوریتم Equihash مورد استفاده قرار بگیرند. این کمپانی ادعا می‌کند که این دستگاه اسیک جدید نسبت به مدل‌های پیشین سه برابر قوی‌تر و کارآمدتر عمل کرده و تا ۶۰ درصد انرژی کم‌تری مصرف خواهند کرد.

.

معرفی Antminer Z11

کمپانی بیت‌مین(Bitmain) غول صنعت ماینینگ جهان، اخیرا از دستگاه ماینینگ جدید خود رونمایی کرده و ادعا می‌کند که این دستگاه استخراج رمزارز سه برابر نسل قبلی خود قدرت پردازشی و هشینگ دارد.

دستگاه‌های جدید Antminer Z11

براساس گزارشاتی که روز سه‌شنبه منتشر شده است، کمپانی Bitmain اعلام نموده که این اسیک‌های جدید Antminer Z11 نام داشته و برای فعالیت و استخراج رمزارزهای مبتنی بر الگوریتم Equihash(الگوریتم رمزارزهایی همچون Zcash) طراحی و تولید شده است.

این کمپانی در ادامه توضیح داده‌ است که محصول جدید Antminer Z11 قدرت محاسباتی معادل ۱۳۵۰۰۰ سول بر ثانیه(Sol/S) به کاربران ارائه خواهد کرد. به گفته‌ی Bitmain، این قدرت محاسباتی «سه برابر بیشتر از نسل قبلی دستگاه‌های ماینینگ الگوریتم Equihash مانند Antminer Z9 است».

کمپانی Bitmain در ادامه ادعا کرده است که Antminer Z11 با استفاده از تراشه‌های ۱۲ نانومتری ساخته شده که نهایتا مصرف کم‌تر انرژی و کارآمدی بالاتری را به همراه خواهد داشت. بر اساس ادعا‌های این کمپانی، مدل‌های جدید Z11 نسبت به برادر بزرگ‌تر خود یعنی Z9، با حدود ۶۰ درصد کاهش مصرف انرژی همراه است.

مقاومت در برابر اسیک‌ها

zcash-logo

لازم به یادآوری است که دستگاه‌های ماینینگ Z9 زمانی عرضه شد که بخشی از جامعه‌ی رمزارز زی‌کش(Zcash) پیشنهاد مقاومت در برابر دستگاه‌های اسیک را ارائه کرده بود. این بدان معناست که در صورت تصویب چنین پیشنهادی و با ارائه‌ی بروز رسانی بر روی شبکه‌ی این رمزارز، ماینرها دیگر قادر نخواهند بود از دستگاه اسیک(که از نظر پردازشی عموما قوی‌تر از کارت‌های گرافیک عمل می‌کنند) بر روی شبکه‌ی زی‌کش استفاده نمایند.

با این حال، در ماه ژوئن سال گذشته، اعضای جامعه‌ی رمزارز زی‌کش با برگزاری مراسم رای‌گیری طی کنفرانس Zcon0، اعلام کردند که هیچ تلاش‌ پژوهشی در راستای تغییر قوانین شبکه‌ی زی‌کش به منظور ایجاد مقاومت در برابر دستگاه‌های اسیک، انجام نخواهد گرفت.

ماه گذشته نیز کمپانی Bitmain از راه‌اندازی خط تولید و عرضه‌ی تراشه‌های ۷ نانومتری ملقب به BM1397 خبر داد. براساس اعلام این کمپانی، تراشه‌های مذکور برای استخراج رمزارزهای Proof Of Work مبتنی بر الگوریتم SHA256(رمزارزهایی مانند بیت‌کوین و بیت‌کوین کش) طراحی شده است.

نظر شما در رابطه با این دستگاه‌های جدید چیست؟ آیا Z11 می‌تواند جایگزین مناسبی برای دستگاه‌های نسل قبلی خود باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

منبع
Coindesk

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا