اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

فعال حقوق بشر: بیت‌کوین به مردم جهان «آزادی» را اهدا می‌کند

یک فعال حقوق بشر طی مقاله‌ای به توانایی‌های ذاتی بیت‌کوین در جهت آزاد‌سازی مردم جهان از چنگ حکومت‌های مستبد پرداخته است

نکات برگزیده مطلب
  • در اغلب موارد وقتی گزارشی در مورد صنعت رمزارزی منتشر می‌شود، معمولا تغییرات قیمت و سرمایه‌ی در حال گردش آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ اما در جدید‌ترین گزارشی که در مورد بیت‌کوین منتشر شده است، یک فعال حقوق بشر با نام الکس گلدشتاین(Alex Gladstein) در رابطه با بیت‌کوین و پتانسیل‌های بالای این رمزارز برای آزادسازی مردم جهان از قید و بند‌های حکومت‌های مستبد و ارائه‌ی دسترسی به سیستم‌های بانکی بدون مرز، توضیحاتی ارائه کرده است.

بیت‌کوین، وسیله‌ای برای آزادی

آقای الکس گلدشتاین(Alex Gladstein) مدیر ارشد استراتژیست بنیان حقوق بشر، اخیر یک مقاله با عنوان «چرا بیت‌کوین در زمینه‌ی آزادی اهمیت دارد» منتشر کرده است. وی در این مقاله توضیح می‌دهد که چطور رمزارزها می‌توانند به مردم کمک کنند تا کنترل زندگی خودشان از دستان رژیم‌های سرکوبگر پس بگیرند.

human rights foundation

آقای گلدشتاین در بخش‌هایی از این مقاله نوشته است:

وجود گمانه‌زنی، تقلب و طمع در صنعت بلاک‌چین و رمزارزها، تمام پتانسیل‌های واقعی آزادی نهفته در اختراع ساتوشی را تحت‌الشعاع قرار داده است. برای مردمی که تحت تسلط حکومت‌های اقتدارگر زندگی می‌کنند، بیت‌کوین می‌تواند به عنوان یک واسط و ابزار مالی ارزشمند با توانایی مقابله با سانسور عمل کند. Alex Gladstein

این مقاله به عنوان مثال اصلی خود، بر روی وضعیت فعلی کشور ونزوئلا تمرکز کرده است. این مقاله نشان می‌دهد که مردم ونزوئلا از بیت‌کوین به عنوان وسیله‌ای برای فرار از تورم بالا و کنترل‌های شدید سرمایه استفاده می‌کنند. در بخش‌هایی از این گزارش نشان داده شده که پس از کاهش شدید دارایی‌ها و پس‌انداز شهروندان این کشور، چطور رژیم تحت کنترل نیکولاس مادورو(nicolas maduro رئیس جمهور ونزوئلا) با استفاده از سیستم بانکی بخش زیادی از پول‌های ارسال شده از خارج کشور کشور به داخل را(که افراد مختلف برای تامین هزینه‌ی خانوده‌ی خود ارسال کرده‌اند) مصادره می‌کند.

افزایش کاربران بیت‌کوین از ۴۰ میلیون به ۴ میلیارد نفر

در این مقاله علاوه بر مردم ونزوئلا، توضیح داده شده که بیت‌کوین می‌تواند به مردم سراسر جهان از شهروندان زیمباوه که از تورم رنج می‌برند، کسانی که می‌خواهند از نظارت‌های گسترده‌ی حاکم بر چین خارج شوند، سازمان‌های غیردولتی که حساب‌های بانکی آن‌ها در روسیه مسدود شده و در نهایت پناهندگانی که به سیستم‌های و خدمات بانکی دسترسی ندارند، کمک کند. در مقاله‌ی مذکور همچنین توضیح داده شده که پول نقد بدون اجازه‌ی دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما با وجود تورم بالا و کشور‌هایی که به سمت حذف پول نقد حرکت می‌کنند، ارزش ظاهری پول نقد از بین می‌رود. بنابراین می‌توان گفت نیاز به حضور رمزارزها تقویت خواهد شد.

آقای گلدشتاین در مقاله‌ی خودش نوشته است:

کمتر از ۱ درصد مردم جهان(که جمعیت آن‌ها به ۴۰ میلیون نفر هم نمی‌رسد) تا به امروز از بیت‌کوین استفاده کرده‌اند. اما براساس اعلام بنیاد حقوق بشر، بیش از ۵۰ درصد از جمعیت جهان تحت کنترل رژیم‌های استبدادی زندگی می‌کنند. اگر ما زمان و منابع خود را برای ایجاد یک کیف‌پول کاربرپسند، افزایش تعداد صرافی‌های رمزارز و مواد آموزشی بهتر برای بیت‌کوین صرف کنیم، در نهایت پتانسیل آن را خواهیم داشت که برای ۴ میلیارد انسان که در حال حاضر نمی‌توانند به حکومت خود اعتماد کنند یا به سیستم بانکداری دسترسی ندارند، یک تغییر و تفاوت واقعی ایجاد کنیم. Alex Gladstein

نظر شما در رابطه با مقاله‌ی آقای گلدشتاین و مطالب عنوان شده در این مقاله چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا