اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

دریافت وام از Helio در ازای ارائه‌ی رمزارز

کمپانی استرالیایی Helio در ازای دریافت رمزارز به عنوان وثیقه، به اشخاص و کسب و کارها وام می‌دهد

نکات برگزیده مطلب
  • یک شرکت استرالیایی که در شهر ملبورن(Melbourne) قرار دارد، هم اکنون روش جدیدی از وام‌ دهی با پشتوانه‌ی رمزارز را به مشتریان خود پیشنهاد می‌کند. شرکت Helio مجوز اعتبار استرالیا(ACL) را برای فعالیت کسب کرده است، این مجوز توسط کمیسیون سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار استرالیا(ASIC) صادر شده است. در بازار نزولی کنونی مالکان دارایی‌های دیجیتالی می‌توانند با استفاده از این سیستم و دریافت وام، رمزارزهای خود را به امید روز‌های بهتر نگهداری کنند.

Helio در مقابل دریافت وثیقه رمزارزی، ارز فیات وام می‌دهد

 Helio چهار رمزارز بزرگ را به عنوان وثیقه می‌پذیرد. این پلتفرم هم‌اکنون بیت‌کوین(BTCاتریوم(ETH)، لایت‌کوین(LTC) و رمزارز شرکت ریپل(XRP) را پشتیبانی می‌کند. این شرکت طرح‌هایی با زمان باز پرداخت تا 48 ماه و نرخ بهره‌ی(APR) 17 الی 24 درصد که بر اساس ارزش وثیقه تعیین می‌شود را ارائه می‌کند.

مشتریان می‌توانند نسبت LTV(ارزش وام دریافت شده در مقابل ارزش دارایی‌های شما) را از میان گزینه‌های 30، 40 و50 درصدی انتخاب کنند. برای مثال وام 10 هزار دلاری استرالیا با LTV 30 درصدی به 7.19 بیت‌کوین به عنوان وثیقه نیاز دارد. در این حالت نرخ بهره 17 درصد و اقساط ماهیانه‌ برابر با 350 دلار استرالیا(در حدود 250 دلار آمریکا) خواهد بود.

 

در وب‌سایت Helio محاسبه‌گری وجود دارد که می‌تواند طرح‌های مختلف وام را محاسبه نماید. حداقل مقدار وام برابر با 1,000 دلار استرالیا تعیین شده است. فرآیند درخواست وام با ارائه‌ی آدرس ایمیل صحیح آغاز می‌شود. برای تکمیل ثبت نام، متقاضیان باید لینک تاییدیه‌ را که توسط پلتفرم ارسال می‌گردد، پیگیری نمایند.

اخذ مجوز فعالیت مالی از نهاد‌های قانونی در استرالیا

بر اساس اظهارات جان اُشیا(John O’Shea) بنیانگذار Helio، این کمپانی اولین موسسه‌ی دارای مجوز در ارائه‌ی وام‌های با پشتوانه‌ی رمزارز در استرالیا می‌باشد. وی معتقد است که بازار بزرگی برای دارایی‌های دیجیتالی در این کشور وجود دارد. برخی برآورد‌ها نشان می‌دهد که شهروندان استرالیا روزانه در حدود 2.8 میلیون دلار معاملات رمزارزی انجام می‌دهند.

 

اُشیا در مصاحبه‌ای با Businessbuyinvest.com اعلام کرد که در حال حاظر تعداد خدمات دهندگان و شرکت‌هایی که قادر(و یا مایل) به پشتیبانی از بازار درحال رشد (رمزارزی) باشند، کافی نیست. به همین دلیل او این حوزه را فرصتی برای سرمایه‌گذاری می‌داند و فکر می‌کند که همچنان رقبای اندکی در این بخش‌ حضور دارند. این کار آفرین توضیح داد:

ما به کسب و کارها و افراد وام با پشتوانه‌ی رمزارز ارائه می‌کنیم؛ یعنی مشتریانی که بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین و یا ریپل نگه‌داری می‌کنند، می‌توانند از دارایی‌های رمزارزی خود به عنوان وثیقه‌ برای اخذ وام استفاده نمایند. John O’Shea

برخلاف موسسات سنتی ارائه دهنده‌ی وام، Helio می‌تواند به دارایی‌های دیجیتالی که توسط مشتریانش به کیف پول امن نگهداری وثیقه‌ها منتقل می‌شود، اتکا کند. در صورت قصور، این کمپانی می‌تواند رمزارزها را برای پوشش زیان وارده به فروش برساند. مشتریان Helio نیز به‌طور همزمان می‌توانند از حمایت‌های ارائه شده توسط ACL و ASIC و قوانین وضع شده بهره‌مند گردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های استرالیایی، این کمپانی مجوز اعتبار خود را از کمپانی دیگری که این مجوز را در اختیار داشت(Cashflow Investment) به‌دست آورده است. مجوز ACL به Helio این امکان را می‌دهد تا به مشتریان خود گزینه‌های مطلوب‌تری را پیشنهاد نماید.

نظر شما در ارتباط با اعطای وام‌ که توسط رمزارز به عنوان وثیقه پشتیبانی می‌شود چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
منبع
Bitcoin.com
دکمه بازگشت به بالا