اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

بوترین موفقیت اتریوم را در قطع وابستگی این پروژه به خود می‌داند

ویتالیک بوترین در کنفرانس Devcon عنوان کرد که اتریوم موفق نمی‌شود مگر این که وابستگی آن به او کم شود

نکات برگزیده مطلب
  • سایت Technology Review گزارش کرد که ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم(Ethereum Foundation) در طی کنفرانس سالیانه‌ی توسعه‌دهندگان اتریوم گفت که این تکنولوژی تنها در صورت قطع وابستگی به او می‌تواند موفق و به شکل واقعی غیر متمرکز شود.

تمرکز زدایی غیر واقعی

هیچ شکی نیست که ویتالیک بوترین از زمان ایجاد اتریوم در سال 2014 و حتی همچنان برای جامعه‌ی رمزارزی یک الگو محسوب می‌شود. اما به نظر می‌رسد بوترین در آینده‌ی این نهاد برای خود نقش با اهمیتی قائل نیست.

موضوع بسیار بحث برانگیزِ کنفرانس سالیانه‌ی Devcon که توسط بنیاد غیر انتفاعی اتریوم برگزار می‌شود، دیدگاه بوترین برای «Ethereum 2.0» بوده است. در این کنفرانس اعلام شد که پلتفرم غیر متمرکز کنونی در آینده قادر خواهد بود به طور کارآمد و در مقیاس بزرگتر از شرایط کنونی، فعالیت نماید.

با این حال در حاشیه‌ی کنفرانس Devcon و در گفتگو با MIT Technology Review بوترین گفت که با وجود برنامه‌های بزرگ برای شبکه‌ی اتریوم، زمان آن رسیده که او «در پس زمینه محو شود.» براساس این مصاحبه، تاثیر بوترین در تصمیم‌گیری‌های اتریوم به دلیل رشد طبیعی این جامعه‌ی رمزارزی و همچنین تلاش‌های عامدانه در جهت کاهش نفوذ او، در حال تغییر است.

او با اشاره به مباحثه‌ی توییتری پس از اولین روز برگزاری Devcon گفت:  «من فکر می‌کنم مردم آن را احساس می‌کنند، کامنتی وجود داشت که عنوان می‌کرد: وای، به‌نظر می‌رسد جامعه عملا با یکدیگر همکاری می‌کنند و تنها به افرادی در سطح بالا متکی نیستند.»

هادسون جیمسون(Hudson Jameson) از بنیاد اتریوم تایید کرد که بوترین قبلا «از تصمیم‌گیری در بسیاری از زمینه‌ها کنار رفته است»؛ که به نظر او، این موضوع برای غیر متمرکز شدن بیشتر اکوسیستم اتریوم اهمیت دارد.

تن ویز و ویتالیک بوترین در توییتر به هم می‌تازند!

تصمیم بوترین در به حداقل رساندن تاثیرش در شبکه‌ی اتریوم در حالی که توسط بسیاری از علاقه‌مندان بلاکچین و حوزه‌ی رمزارزی مورد استقبال قرار گرفت، اما برخی از چهره‌های تاثیر گذار بیت‌کوین از این تصمیم استقبال نکردند.

تن ویز(Tone Vays) با اظهار نظر در مورد مقاله‌ی سایت Technology Review اعلام کرد که بوترین آماده‌ی ترک پروژه‌ی اتریوم و اخذ جایگاهی در EOS شده است. ویز اظهار داشت که رمزارز اتریوم(اتر) و EOS هر دو پوچ هستند و نمی‌توانند با بیت‌کوین رقابت کنند.

به نظر می‌رسد بوترین آماده‌ی خروج و پیوستن به دن‌لیمر(DanLarimer) (بنیانگذار EOS) می‌شود. مردم نمی‌دانند بلاکچین غیر متمرکز چیست و چرا بیت‌کوین با رمزارزهای پوچی همچون اتریوم و EOS رقابت نمی‌کند. بیت‌کوین با دلار آمریکا و یورو و … رقابت می‌کند.

 

ویز، معاون سابق J.P. Morgan و گرداننده‌ی کنونی پادکست Crypto Scam اعلام کرد که تنها چیزی که با بیت‌کوین رقابت می‌کند ارزهای فیات همانند دلار آمریکا، یورو و طلا هستند.

بوترین به سرعت نسبت به توئیت ویز واکنش نشان داد و گفت که او پروژه‌ی اتریوم را ترک نمی‌کند و هیچ برنامه‌ای برای کاهش تعهدش نسبت به اتریوم ندارد. بنیانگذار اتریوم همچنین اعلام کرد که او در «جایگاه ریاست» قرار نداشته و سخنان افرادی همانند ویز که دیدگاه افراطی در مورد بیت‌کوین دارند، «هیچ ارزشی ندارد.»

1-من (اتریوم) را ترک نمی‌کنم. هیچ برنامه‌ای برای توقف و یا کاهش پست‌های وبلاگ/ پست‌های ethresearch و github ندارم. 2-(ویتالیک «رئیس» است: اتریوم متمرکز است! ویتالیک در جایگاه ریاست قرار ندارد)( کسی که دیدگاه‌های افراطی در زمینه‌ی بیت‌کوین دارد) با اعلام این‌که ویتالیک به دنبال دن لایمر می‌رود، خود را بی‌اعتبار کرده است.)

 

با این وجود، به نظر می‌رسد که با پاسخ سریع بوترین و نادرست خواندن اتهامات ویز، گمانه‌زنی‌ها در زمینه‌ی این دو موضوع به پایان برسد.

آیا با دیدگاه بوترین و کمرنگ شدن تاثیر گذاری او در موفقیت اتریوم موافقید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
BTCmanager
دکمه بازگشت به بالا