اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

پیش‌فروش گوشی‌های Exodus کمپانی HTC آغاز شد

این گوشی بلاکچینی تنها در ازای پرداخت بیت‌کوین و اتریوم قابل خرید است

نکات برگزیده مطلب
  • پیش‌فروش تلفن‌های هوشمند بلاک‌چینی Exodus 1 کمپانی HTC به تازگی آغاز شده اما به نظر می‌رسد که کمپانی مذکور تنها بیت‌کوین و اتریوم را به عنوان روش پرداخت هزینه‌ی آن می‌پذیرد.

 طبق اعلام کمپانی بزرگ تایوانی HTC، تلفن‌های هوشمند بلاک‌چینی Exodus 1 از امروز برای پیش‌خرید در دسترس قرار دارند و از اواسط ماه دسامبر برای ارسال آماده خواهند شد. قیمت این تلفن‌های هوشمند حدود ۹۶۰ دلار اعلام شده، اما کاربران تنها می‌توانند با پرداخت رمزارز(۰/۱۵ بیت‌کوین یا ۴/۷۸ اتریوم) اقدام به ثبت سفارش کنند.

HTC
طرح اولیه تلفن‌های Exodus

با اینکه این محصول جدید دارای قوی‌ترین مشخصات یک گوشی هوشمند بالا رده می‌باشد(صفحه نمایش شش اینچی با وضوح تصویر Quad-HD+، دوبین عقب دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی به همراه دوربین جلو دوگاه ۸ مگاپیکسلی با توانایی ضبط با کیفیت 4K، مجهز به پردازنده‌ی قدرتمند Snapdragon 845، شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی)، اما کمپانی سازنده برای بازگشت سرمایه‌ی خود بر روی بخش نرم‌افزاری این محصول تکیه کرده است.

این محصول به همراه کیف‌پول رمزارزی کمپانی HTC با نام Zion و یک محدوده‌ی امنیتی عرضه می‌شود(بخشی از حافظه‌ی این تلفن‌ همراه که از سیستم عامل Android آن جدا شده است). این محدوده‌ی امنیتی برای نگهداری کلید‌های خصوصی، پول‌های مجازی و درآینده‌ای نزدیک به عنوان محلی برای «ذخیره‌سازی تمام داده‌های کاربران»، در نظر گرفته شده است. همانطور که وعده داده شده بود، Exodus 1 نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز را در بلاک‌چین اجرا می‌کند و دارای یک تابع «بازیابی کلید اجتماعی» است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت از دست دادن کلید‌های خود، از طریق تعداد مشخصی از کاربران مورد اعتماد به دارایی‌ و پول‌های خود دسترسی پیدا کنید.

مدتی است که تمرکز اصلی این کمپانی بر روی تکنولوژی بلاک‌چین به عنوان بخشی از محور اصلی نرم‌افزار و مالکیت معنوی، معطوف شده است(برای اطلاعات بیشتر باید ذکر شود که کمپانی HTC به شدت تجارت سخت‌افزاری خود را کاهش داده است).

چرا HTC برای خرید این محصول فقط رمزارز قبول می‌کند؟

 طبق اعلام کمپانی HTC، ویژگی اصلی Exodus 1 امینیت آن است. این محصول به گونه‌ای توسعه یافته تا به عنوان یک کیف‌پول رمزارزی سخت‌افزاری عمل کند و به کاربران اجازه دهد تا با امینیت کامل دارایی‌های دیجیتال خود را بر روی یک کیف‌پول رمزارزی محلی یا همان تلفن همراه خود ذخیره‌سازی نمایند.

کمپانی سامسونگ(Samsung) بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی دستگاه‌های الکترونیک در آسیا، در ماه جولای اعلام کرد که تلفن‌های همراه به علت وجود یک اکوسیستم قابل اعتماد به نام محیط محرمانه(Trusted Execution Environment یا TEE)، در زمینه‌ی پردازش پرداخت‌های رمزارزی از دیگر دستگاه‌ها و پلت‌فرم جایگزین، مانند رایانه‌های شخصی و صفحات وب، بسیار امن‌تر هستند.

با استفاده از TEE که در در تلفن‌های همراه به عنوان یک محیط جداگانه با حافظه‌ و ذخیره‌سازی جداگانه فعالیت می‌کند، حتی اگر یک حمله‌ی هک رخ داد یا یک نقض امینیت به وجود آید، هکر‌ها نمی‌توانند به اطلاعات ذخیره شده در اکوسیستم TEE دسترسی پیدا کنند.

جوئل اسنایدر(Joel Snyder) مشاور فناوری اطلاعات سامسونگ در رابطه با این مورد توضیح داد:

به همین دلیل است که گوشی‌های هوشمند برای اینکه به عنوان کیف‌پول رمزارزی مورد استفاده قرار بگیرند، برتری‌هایی نسبت به رایانه‌های شخصی و لپ‌تاپ‌ها دارند. بدون وجود مزایای مبتنی بر سخت‌افزار TEE، کلید‌های رمزارزی کاربران آسیب‌پذیرتر خواهند بود. البته پیش‌بینی‌های احتیاطی دیگری نیز وجود دارد، اینکه یک توسعه‌دهنده‌ی کیف‌پول رمزارزی به راحتی کلید‌های رمزارزی را بر روی حافظه‌ی داخلی تلفن‌ همراه ذخیره کند، در این حالات، استفاده از پلت‌فرم‌های تلفن‌ همراه هوشمند، امنیت بیشتری بوجود می‌آورد. Joel Snyder

تلفن‌های هوشمند Exodus 1 از این اکوسیستم همراه با چند ویژگی امنیتی دیگر در تلفن‌های همراه برای ساخت یک محیط امن جهت مصارف رمزارزی، استفاده می‌کند.

با توجه به تصمیم کمپانی مذکور یعنی دریافت رمزارز به عنوان تنها روش پرداخت و خرید محصول Exodus، فیل چن(Phil Chen) ریاست بخش بلاک‌چین در کمپانی HTC به نشریه‌ی SCMP اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد تا این محصول را تنها به مخاطبان اصلی آن، یعنی جامعه‌ی جهانی بلاک‌چین بفروشد.

وی در رابطه با این موضوع توضیح داد:

فروش این محصول تنها در ازای دریافت رمزارز به این معناست که Exodus 1 به طور مستقیم تنها برای مخاطبان اصلی و کسانی که آن را می‌خواهند، یعنی جامعه‌ی بلاک‌چین، عرضه خواهد شد. این کار نشان دهنده‌ی اعتقاد ما نسبت به صنعت رمزارزی است، در حقیقت ما مجبور شدیم بسیاری از فرایند‌های داخلی را بازسازی کرده و بر آن‌ها غلبه کنیم؛ همچنین توزیع کنندگان جدیدی پیدا کنیم تا در نهایت بتوانیم رمزارزها را به عنوان تنها روش پرداخت قبول کنیم. Phil Chen

نظر شما در رابطه با این محصول گران‌قیمت چیست؟ آیا Exodus می‌تواند همانند دیگر کیف‌پول‌های سخت‌افزار، امن باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

منبع
CCNEngadget

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

یک نظر

دکمه بازگشت به بالا