اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

تمرکز ماینینگ در چین می‌تواند خطرناک باشد!

چین با در دست داشتن سه چهارم از قدرت شبکه بیت‌کوین به راحتی می‌تواند شبکه‌ی این رمزارز را مختل کند

نکات برگزیده مطلب
  • مطالعات مشترک انجام شده توسط دانشگاه پرینستون و دانشگاه بین‌المللی فلوریدا نشان می‌دهد که سه چهارم ماینینگ بیت‌کوین جهان در چین انجام می‌شود و این امر می‌تواند خطرات بالقوه‌ای را در پی داشته باشد.

مطالعات جدید که تحت نام «مخاطرات چین: تحلیل تاثیرات چین بر بیت‌کوین» منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که کشور چین چگونه از طریق موقعیت غالب خود بر اکوسیستم بیت‌کوین، کنترل سیاسی و اقتصادی فعالیت‌های داخلی و کنترل زیرساخت‌های اینترنتی داخل کشور، امنیت، ثبات و پایداری بیت‌کوین را تهدید می‌کند.

این مطالعات با توصیف چین به عنوان «یکی از قدرتمند‌ترین دشمنان بالقوه‌» برای بیت‌کوین، متن خود را آغاز می‌کند و در ادامه اضافه کرده است که «این کشور موضع‌گیری‌های خصمانه‌ای در رابطه صنعت رمزارزی از خود نشان داده و از توانایی‌ها و قدرت خود برای تاثیرگذاری بر روی این صنعت استفاده می‌کند».

محققان تخمین می‌زنند که «حدود ۷۴ درصد از قدرت هش شبکه‌ی بیت‌کوین در استخر‌های ماینینگ رمزارزی چینی محدود شده است» و به دنبال بررسی راه‌هایی هستند که دولت چین با استفاده آن‌ها و از این تمرکز، به شبکه‌ی بیت‌کوین حمله کند.

صاحبان استخر‌های ماینینگ تحت اراده‌ی دولت چین فعالیت می‌کنند

این مقاله نشان می‌دهد که «استخر‌های ماینینگ رمزارزی که توسط اشخاص حقیقی در چین راه‌اندازی شده‌اند، از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از نیمی از قدرت هش شبکه‌ را در اختیار داشته‌اند و از ماه ژوئن ۲۰۱۸، بیش از ۸۰درصد از فرایند ماین بیت‌کوین توسط شش استخر انجام شده است؛ در حالی که پنج استخر ماین از این شش مورد ذکر شده، توسط افراد یا سازمان‌های واقع در چین اداره می‌شود».

گرچه «ماینر‌های فعال در استخر‌های ماینینگ، توسط دولت چین کنترل نمی‌شوند» اما این مطالعات تاکید می‌کند که اوپراتور‌های استخر‌های ذکر شده به دلیل اینکه مقر اصلی آن‌ها در چین واقع شده، «مطیع مقامات چینی هستند». به همین ترتیب، این گزارش استدلال می‌کند که «از آنجایی که مدیران این استخر‌های ماینینگ مسئولیت واگذاری کار‌های ماینینگ و توزیع بلاک‌های ماینینگ را برعهده دارند، می‌توانند ورودی و خروجی ماینر‌های خود را کنترل کنند، این امر به مقامات چینی اجازه‌ی می‌دهد تا به صورت غیر مستقیم تمام این قدرت هش را تحت کنترل داشته باشند».

مطالعات بر مرکزیت جغرافیایی خطر حملات ۵۱درصد تاکید دارد

مقاله‌ی مذکور استدلال می‌کند که این تمرکز قوی فعالیت‌های ماینینگ در کشور چین می‌تواند تهدیدی برای اجرای حملات ۵۱ درصد باشد، در بخش‌هایی از این مقاله آمده است:

دولت چین کنترل قوی و متمرکزی بر فعالیت‌های اقتصادی و مالی اعمال می‌کند، و همچنین نظارت گسترده و سانسور همومی بر اینترنت داخلی کشور اجرا کرده است. joint study

در ادامه در این مقاله آمده است «تنها با داشتن توانایی لازم، این اجازه به دولت چین داده نمی‌شود که به طور مستقیم تمام قدرت هش استخر‌های ماینینگ چینی را تحت کنترل بگیرند». این مقالات تایید می‌کند که دولت چین «ابزار‌های متنوعی در اختیار دارد و به واسطه‌ی آن‌ها می‌تواند بر روی استخر‌های ماینینگ مذکور و شبکه‌ی بیت‌کوین تاثیر گذار باشد. آن‌ها تعداد زیادی مقررات محدود کننده وضع کرده‌اند که بر بازار جهانی و بازار بیت‌کوین داخلی چین نیز تاثیرات منفی داشته است».

در نهایت، این گزارشات به این نتیجه رسیده است که «چین قابلیت‌‌های لازم و همچنین انگیزه‌ی قوی برای انجام حملات مختلف علیه بیت‌کوین را دارد». این گزارش استدلال می‌کند که مخالفت ایدئولوژیک در رابطه با رمزارزها و همچنین تمرکز قدرت در چین، می‌تواند انگیزه‌ی لازم برای حمله به شبکه‌ی بیت‌کوین را فراهم کند؛ همچنین افزایش میزان ادغام بیت‌کوین در اقتصاد جهانی می‌تواند منجر شود که از امکان نفوذ آن در یک کشور خارجی که در حال استفاده از بیت‌کوین است، سوء استفاده گردد».

نظر شما در رابطه با این مطالعات چیست؟ چه راهکار‌هایی برای تمرکز زدایی وجود دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Bitcoin.com

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا