اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

صدور حکم پرداخت جریمه ۲/۵ میلیون دلاری برای یک طرح هرمی

صندوق سرمایه‌گذاری GBI و مدیرعامل آن آقای گلف‌من هردو در این پرونده مجرم شناخته شدند

نکات برگزیده مطلب
  • پس از یکسال درگیری حقوقی بالاخره یکی از قاضی‌های دادگاه فدرال در نیویورک، علیه صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین Gelfman Blueprint Inc یا GBI و همچنین مدیرعامل آن آفای گلف‌من حکم پرداخت جریمه صادر نمود.

کمیسیون مبادلات آتی کالا(CFTC) روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یکی از قاضی‌های دادگاه فدرال در نیویوک، در رابطه با نیکولاس گلف‌من(Nicholas Gelfman) و صندوق سرمایه‌گذاری تحت مالکیت او یعنی Gelfman Blueprint Inc یا GBI یک حکم جدید صادر نموده و طی این حکم صندوق سرمایه‌گذاری مذکور باید مبلغی معادل ۲/۵ میلیون دلار پول به عنوان مجازات مدنی و جبران خسارت پرداخت نماید.

Gelfman Blueprint Inc

پس از یک درگیری حقوقی که بیش از یک سال به طول انجامیده، بالاخره قاصی کوین کستل(P. KevinCastel) اتهامات کلاهبرداری، فریب و ارائه‌ی سرمایه‌گذاری بیت‌کوین غیرواقعی و دروغین اعلام شده از سمت CFTC را پذیرفته است.

لازم به ذکر است که یک کارگروه مرتبط با ارزهای مجازی از سوی کمیسیون CFTC، هدایت مراحل مختلف تحقیقات در رابطه با GBI و گلف‌من را برعهده داشته است.

کمیسیون مبادلات آتی کالا(CFTC) با انتشار بیانیه‌ای اعلام نمود:

CFTC هشدار می‌دهد که دستورالعمل‌های اعلام شده به متخلفین ممکن است در نهایت منجر به باگشت پول‌های از دست رفته‌ی قربانیان نشود؛ زیرا ممکن است که این متخلفان به اندازه‌ی کافی دارایی و پول برای پرداخت این خسارات نداشته باشند. CFTC

CFTC
کمیسیون CFTC یک مرجع قانون‌گذاری کالا در ایالات متحده محسوب می‌شود

طبق اعلام این کمیسیون از سال ۲۰۱۴ تا ژانویه‌ی ۲۰۱۶، حداقل هشتاد نفر با مشارکت در پلت‌فرم سرمایه‌گذاری بیتکوین(BTC) صندوق GBI مجموعا ۶۰۰ هزار دلار از دست داده‌اند. GBI پول‌های دریافتی را در یک صندوق کالای بیت‌کوین جمع کرده و ادعا می‌کند که می‌تواند با استفاده از یک الگوریتم مبادله‌ی حرفه‌ای با نام «Jigsaw»، سود‌ قابل توجهی به کاربران پرداخت نماید. مشخص است که این استراتژی اعلام شده تماما جعلی می‌باشد و طبق اعلام محققان CFTC، تمامی مبادلات ثبت شده توسط Jigsaw ناپایدار و بدون سودآوری بوده‌اند. در نهایت صندوق GBI و مدیرعامل آن آقای گلف‌من با انتشار بیانیه‌ای جعلی اعلام نموده که این صندوق مورد هک قرار گرفته و تمام پول و دارایی‌های کاربران به سرقت رفته است.

قاضی کستل اعلام نموده که آقای گلف‌من به عنوان مدیرعامل GBI و شخصی که کنترل فعالیت‌های غیرقانونی این صندوق را بر عهده داشته، اکنون مسئولیت‌ تمامی موارد نقض قانون GBI را بر عهده خواهد داشت.

در بیانیه‌ی CFTC آمده است:

آقای گلف‌من و صندوق GBI باید به ترتیب مبالغ ۵۵۴هزار دلار و ۴۹۲ هزار دلار بابت خسارت مشتریان پرداخت نمایند، در ادامه گفته شده که آقای گلف‌من باید مبلغی معادل ۱میلیون و ۸۵۴ هزار دلار و صندوق GBI نیز ۱۷۷ هزار دلار بابت جریمه‌های نقض مدنی به دولت نیز پرداخت نمایند. علاوه بر این، دستورالعمل‌هایی صادر شده که طی آن‌ها آقای گلف‌من و GBI به صورت دائمی از هرگونه فعالیت تجاری و ثبت هرگونه شرکت منع خواهند شد تا از هرگونه نقض قوانین مرتبط با مبادله‌ی کالا و مقررات CFTC در آینده جلوگیری به عمل آید. CFTC

در سپتامبر سال گذشته، کمیسیون CFTC علیه آقای گلف‌من و صندوق سرمایه‌گذاری GBI یک کیفرخواست صادر نمود. این مورد اولین پرونده‌ی مبارزه با فعالیت‌های کلاهبرداری بود که شامل دارایی‌های دیجیتال می‌شد.

نظر شما در رابطه با این حکم چیست؟ از چه راه‌هایی می‌توان صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارزی کلاهبرداری و اسکم را شناسایی کرد؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptovest

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا