اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

هزینه چند میلیون دلاری آمریکا برای ردیابی کاربران رمزارزی

دولت ایالات متحده‌ی آمریکا تراکنش‌های معاملات رمزارزی را در آمریکا ردیابی می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • ناشناس بودن یکی از ویژگی‌های رمزارزها است، بسیاری از کاربران و حتی مجرمان برای ناشناس ماندن، معاملات خود را با استفاده از رمزارزها انجام می‌دهند. به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد، سازمان‌های دولتی آمریکا مبالغ زیادی را برای ردیابی کاربران در بلاکچین هزینه می‌کنند.

شرکت تحقیقاتی Diar گزارش کرد که سازمان‌های دولتی ایالات متحده‌ی آمریکا، 5.7 میلیون دلار برای استخدام پیمانکارانی که آنالیز بلاکچین را با هدف ارتباط اشخاص به دارایی‌های رمزارزیشان انجام می‌دهد، هزینه کرده است.

اگر چه ابزار‌ها و یا حتی رمزارزهای منحصر بفردی وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند به صورت ناشناس پول ارسال نمایند، اکثر کاربران رمزارزی ردپایی قابل پیگیری از خود بجا می‌گذارند، جستجوگرانی که به ابزار‌های صحیح مجهز شده‌اند، می‌توانند تعیین کنند که یک کیف پول مشخص به چه کسی تعلق دارد.

هنگامی که یک کاربر رمزارزی آدرس کیف پول خود را به یک خدمات دهنده و یا فردی که در دنیای واقعی شناخته شده است، ارائه می‌کند، کیف پول خود و هر کیف پولی که با آدرس مورد نظر تراکنش داشته است را در معرض شناسایی قرار می‌دهد. متخصصین جستجو در بلاکچین با صرف زمان این داده‌ها را جمع آوری می‌کنند.

اطلاعات کاربران معمولا در زمان واریز و یا برداشت رمزارز از صرافی‌هایی که برای ارائه‌ی خدمات، نیاز به احراز هویت کاربران دارند، افشاء می‌شود. در این صرافی‌ها کاربران معمولا آدرس رمزارزهای خود را در کنار اطلاعات هویتی همانند نام واقعی، نام مستعار و دیگر مشخصات ارائه می‌کنند. حتی معامله و انجام تراکنش با یک فرد شناخته شده نیز موجب آشکار شدن هویت شما خواهد شد.

IRS مسئول 38 درصد از هزینه‌ها

جالب است بدانید بالاترین میزان هزینه‌کرد در بین سازمان‌های دولتی ایالات متحده‌ی آمریکا، متعلق به سرویس درآمد داخلی آمریکا(IRS) بوده است، این سازمان مسئول جمع آوری مالیات بر درآمد فدرال است. IRS، 9 قرارداد را با خدمات دهندگان آنالیز رمزارزها امضا کرده است که مجموعا 2.2 میلیون دلار ارزش داشته و 38 درصد از کل مخارج دولتی در این زمینه را تشکیل می‌دهد.

سال گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد IRS با «شرکت‌های ارائه‌ی خدمات ردیابی بلاکچین» به منظور کمک به شناسایی سرمایه‌گذارانی که درآمد‌های رمزارزی خود را در گزارش‌های مالیاتی به شکل صحیح اعلام نکردند، قرارداد‌ بسته است. IRS متعاقبا بازرسی‌هایش را به منظور کشف تخلفات در این کلاس از دارایی‌ها تشدید کرد، این سازمان حتی شرکت Coinbase را به دادگاه کِشاند تا آن‌را مجبور به تسلیم اطلاعات مشتریانش به IRS نماید.

شاید فکر کنید یکی از سازمان‌های اداره تحقیقات فدرال آمریکا(FBI)، اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر آمریکا(DEA) و یا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC)، مقام دوم را در فهرست بیشترین هزینه‌کَردِ سازمانی برای ردیابی کاربران در بلاکچین داشته باشد. اما اداره‌ی مهاجرت و گمرکات(ICE) که سیاست‌های مهاجرتی دولتی و تحقیقات بر روی فعالیت‌های مجرمانه اتباع خارجی که در آمریکا زندگی می‌کنند را بر عهده دارد، در این فهرست در جایگاه دوم قرار گرفته است. ICE با 9 قرارداد، 1.5 میلیون دلار هزینه‌ کرده است در حالی که اداره تحقیقات فدرال آمریکا با عقد 12 قرارداد که ارزش بیش از 1.1 میلیون دلار دارند، در جایگاه سوم فهرست مورد نظر، قرار گرفته است.

در همین حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که بازار‌ اوراق بهادار را سیاست‌گذاری کرده و همچنین بر علیه کلاهبردارن رمزارزی و نیز ارائه دهندگان پیشنهاد اولیه‌ی سکه(ICO) طرح دعوی می‌کند، کمتر از 185 هزار دلار برای ردیابی جریان‌های پولی هزینه کرده است.

با سقوط ارزش رمزارزها، هزینه‌های ردیابی در بلاکچین افزایش می‌یابد

منبع:Diar

با وجود سقوط 70 درصدی در قیمت رمزارزها نسبت به ماکزیمم قیمتی آن‌ها در ابتدای سال جاری و کاهش محبوبیت رمزارزها در بین مشتریان خُرده فروشی‌ها، هزینه‌های صرف شده توسط سازمان‌های دولتی در سال 2018 به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

بر اساس گزارش، Chainalysis پیمانکار مطلوب سازمان‌های دولتی آمریکا در آنالیز بلاکچین بوده است و 5.3 میلیون دلار(93 درصد) از مجموع 5.7 میلیون دلار هزینه‌های پرداختی در این بخش را این شرکت دریافت کرده است.

این نوع قرارداد‌های پرسود، شرکت‌های ردیابی بلاکچین را به هدف جذابی برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است. استارت‌آپ‌هایی که منحصرا در زمینه‌ی آنالیز بلاکچین راه‌اندازی شده‌اند توانستند نزدیک 29 میلیون دلار سرمایه جذب نمایند. شرکت Chainalysis توانسته با جذب بیش از 17 میلیون دلار سرمایه، بیشترین افزایش سرمایه را در این حوزه حاصل نماید.

نظر شما در رابطه با وجود امکانِ ردیابی کاربران در بلاکچین چیست؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
CCN
دکمه بازگشت به بالا