اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

EOSBet هدف حمله هکرها قرار گرفت

هکر‌ها با استفاده از باگ موجود در کد‌های قرارداد‌های هوشمند EOS، دویست هزار دلار سرقت کردند

نکات برگزیده مطلب
  • تنها چند روز پس از این‌که EOS اعلام کرد که امن‌ترین Dapp شرط‌بندی در نوع خود است، هکر‌ها 40 هزار EOS، معادل 200 هزار دلار را از کیف پول EOSBet با بهره برداری از آسیب‌پذیری موجود در قراردادهای هوشمند برداشت کرده‌اند.

 

سخنگوی EOSBet به کاربران اطلاع داد: چند ساعت پیش، ما مورد حمله قرار گرفتیم و 40 هزار دلار از حساب ما برداشته شد. «همانطور که قبلا اشاره شد، این یک باگ کوچک نبوده است، ما همچنان در حال انجام اقدامات قانونی و بررسی این اتفاق هستیم.»

پس از آن توسعه دهندگان EOSBet برنامه‌ی کاربردی غیرمتمرکز(dapp) خود را به منظور بررسی این اتفاق متوقف نمودند. این سخنگو اعتراف کرده است که هکر‌ها بدلیل وجود خطا در کد آن موفق به انجام این کار شدند.

انتظار می‌رود EOSBet مجددا به سرعت راه‌اندازی شود. سخنگوی EOSBet اضافه می‎‌کند «پس از صحبت با توسعه دهندگان و BPها، به نظر می‌رسد بازی‌های دیگر نیز از طریق همین آسیب پذیری در برنامه‌نویسی مورد حمله قرار گرفتند.»

به نظر می‌رسد هکر‌ها با استفاده از هش جعلی توانستند تابع انتقال EOSBet را خارج از سایت فراخوانی نمایند. این عمل سیستم EOSBet را فریب داده و باعث می‌شود مقدار زیادی رمزارز EOS ارسال نماید. یک کاربر Redditor اولین کسی بود که این اتفاق را کشف کرده و اطلاع داد.

با نگاهی بر بلاکچین EOS، می‌توان رویداد‌های عجیبی را مشاهده نمود. به نظر می‌رسد اسکمر‌ها(scammers) با الهام از ربات‌های اسکم رمزارزی توییتر(scambots)، به منظور بهره برداری از این شرایط، به بلاکچین EOS حمله کرده‌اند.

اسکمر‌ها با استفاده از حساب کیف پولی که بسیار به کیف پول رسمی EOSBet شباهت دارد، مقادیر کمی EOS به همراه پیغام‌های تهدید آمیز به حساب مهاجمان فرستاده‌اند.

یادداشت: لطفا EOSهایی را که به صورت غیرقانونی برداشت کرده‌اید، برگردانید. در غیر این صورت ما تیمی از وکلا را در چین استخدام می‌کنیم تا به جزای کیفری و عواقب آن برسید. حساب رسمی  Eosbet ، eosbetdicell
یادداشت: لطفا EOSهایی را که به صورت غیرقانونی برداشت کرده‌اید، برگردانید. در غیر این صورت ما تیمی از وکلا را در چین استخدام می‌کنیم تا به جزای کیفری و عواقب آن برسید. حساب رسمی  Eosbet ، eosbetdicell

پس از این اتفاق حساب‌های جعلی به منظور بهره برداری از این موقعیت شروع به ارائه‌ی پیشنهادات جعلی کردند. اسکمر‌ها تلاش می‌کنند تا کاربران را فریب بدهند و آن‌ها باور کنند EOSBet اصلی پیشنهاد جبران خسارت را به آن‌ها ارائه کرده است. در زمان نگارش این مقاله EOSBet هیچ اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر نکرده است.

توجه داشته باشید حساب رسمی EOSBet با نام « eosbetdice11» می‌باشد نه « eosbetdicell».

یادداشت: کاربران عزیز، با توجه به خسارت‌های کاربران در حادثه‌ی هک، این پلتفرم پیشنهاد ویژه‌ای را برای شرط‌بندی راه اندازی نموده است. 1EOS=1BET حساب رسمی eos: eosbetdicell. Scammers

هنوز مشخص نیست که آیا اتفاق امروز با فعالیت غیر معمول دیگری که در چند روز گذشته در EOSBet اتفاق افتاده در ارتباط است یا خیر. در ابتدای این هفته شرط‌بندی باز خوش شانسی بیش از 600 هزار دلار از EOSBet برداشت کرد. او در طی 36 ساعت توانسته بود بارها پول خود را در فرآیند شرط‌بندی دو برابر نماید.

سخنگوی EOSBet کاملا معتقد است که پلتفرم اصلی آن‌ها هک نشده و تمامی شرط‌بندی‌ها از جمله 600 هزار دلار، با فرآیند صحیحی انجام شده است.

شما در مورد ماجرای هک شدن EOSBet و برداشت 200 هزار دلار توسط هکر چگونه فکر می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Thenextweb
دکمه بازگشت به بالا