اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تروریست‌ها از رمزارز استفاده نمی‌کنند

کنگره‌ی آمریکا به این نتیجه رسیده است که به دلایلی امکان استفاده از رمزارز برای تامین مالی تروریسم وجود ندارد

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشات اخیر به نظر می‌رسد که کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که به دلایلی از جمله در دسترس نبودن رمزارزها در مناطق تروریستی، توانایی استفاده از این صنعت در تامین مالی تروریسم و فعالیت‌های غیرقانونی وجود ندارد.

 

طبق اعلام یک خبرگزاری رسمی در روز ۷ سپتامبر در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده، بخشی از کمیته‌ی فرعی این کنگره در رابطه با تروریسم و امور مالی غیرقانونی، و همچنین روش‌های تامین مالی تروریسم با استفاده از رمزارزها مورد بحث قرار گرفت.

این دادرسی عملا به منظور نظارت بر تهدیدات و روش‌های تامین مالی تروریسم، ابزار‌های عمده برای انتقال مبالغ سنگین توسط تروریست‌ها، از جمله موسسات مالی سنتی و روش‌های نیمه رسمی مانند سیستم صرافی Hawala و همچنین رمزارزها بود.

با این حال، در حالی که گروه‌های تروریستی اعم از القاعده، داعش و سایر موارد همه تلاش می‌کنند تا از طریق صنعت رمزارزی مراحل تامین مالی خود را انجام دهند، طبق نتیجه‌گیری‌های کنگره در این نشست، هنوز نتوانسته‌اند به موفقیت چشم‌گیری دست‌یابند.

یایا فنسوئی(Yaya Fanusie) مدیر تجزیه و تحلیل مرکز بنیاد دفاع از دموکراسی(FDD) و مرکز تحریم و موارد غیرقانونی مالی تاکید کرد که اکثر تروریست‌ها، به ویژه کسانی که در میدان‌های جنگ به اصطلاح جهادی فعالیت می‌کنند، در حال حاضر در محیط‌هایی فعالیت می‌کنند که عملا استفاده از صنعت رمزارزی ممکن نیست، به این معنا که استفاده از ارزهای فیات بهترین راه خرید کالاها می‌باشد.

آقای فنسوئی اظهار داشت «که پول و ارزهای فیات نامعلوم‌ترین و نامشخص‌ترین روش تامین مالی محسوب می‌شود و بین تروریست‌ها نیز محبوب‌ترین روش است».
در حالی که آقای فنسوئی اعلام کرد که صنعت رمزارزی «شکل ضعیفی از پول برای تروریست‌ها محسوب می‌شود» و «ارزهای فیات هنوز هم بهترین روش تامین مالی بدون شناسایی هستند»؛‌ وی در ادامه توضیح داد که نمونه‌های متعددی از کمپین‌های تامین مالی تروریسم با استفاده از رمزارزها اکنون وجود دارند.

این کارشناس در ادامه اظهار داشت که برای مبارزه با استفاده‌ی بالقوه‌ی تروریسم از موفقیت‌های این کمپین‌های تامین مالی، سازمان‌های دولتی ایالات متحده که مسئولیت بررسی و تحقیقات مالی تروریسم را بر عهده دارند، باید در زمینه‌ی تجزیه و تحلیل تراکنش‌های رمزارزی ماهرانه‌تر عمل کنند. وی در ادامه گفت:

Yaya Fanusieدر حال حاضر برای آمادگی در برابر استفاده‌ی تروریسم از صنعت رمزارز، ایالات متحده می‌تواند در قدم اول توانایی تبدیل بازار‌های رمزارزی به مکانی برای تامین مالی تروریسم را محدود کند.

Yaya Fanusie

وی توصیه می‌کند که مقامات باید به جای تمرکز روی صرافی‌های رمزارزی بزرگ که به شکل چشم‌گیری بخش‌های مربوط به مراحل ضد پولشویی(AML) و شناخت مشتری(KYC) را طی سال‌های گذشته انجام داده‌اند؛ بر روی صرافی‌های رمزارزی کوچک که توکن‌های جایگزین و یا رمزارزهای مرتبط با حریم خصوصی را مبادله‌ می‌کنند، تمرکز کنند.

اوایل سال جاری کمپانی مدیریت خطرات مالی LexisNexis با صرافی رمزارزی Blockbid به منظور ارائه راه حل‌های امنیتی جدیدی همکاری خود را آغاز کرد. طی این راه‌حل‌ها که «تجارت همراه با اعتماد به نفس» نامیده شده‌اند، سعی شده تا از تامین مالی تروریسم و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی مالی جلوگیری به عمل آید.

در ژانویه‌ی ۲۰۱۸ نیز تد باد(Ted Budd) نماینده‌ی کمیته‌ی خدمات مالی داخلی ایالات متحده یک لایحه‌ی جدید معرفی کرد که هدف آن مبارزه با تروریسم به وسیله‌ی ارائه جوایزی در مقابل اطلاعاتی است که منجر به نشان دادن استفاده از رمزارزها در تامین مالی تروریسم می‌باشد.

نظر شما در رابطه با کفته‌های یایا فنسوئی چیست؟ آیا واقعا رمزارزها نمی‌توانند یکی از روش‌های تامین مالی تروریسم محسوب شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cointelegraph

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا