اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

انتقال ۱۸ هزار بیت‌کوین به کیف‌پول‌ صرافی BitMEX

مقدار قابل توجهی بیت‌کوین از ۱۷ کیف‌پول مختلف به کیف‌پول مربوط به این صرافی منتقل شده است

نکات برگزیده مطلب
  • به تازگی طی چند ساعت گذشته ۱۸ هزار بیت‌کوین از کیف‌پول‌ها مختلف به کیف‌پول متعلق به صرافی BitMEX منتقل شده است. در این مقاله به بررسی دلایل احتمالی و فرضیات ممکن در رابطه با این موضوع پرداخته خواهد شد.

تنها چند ساعت قبل بیت‌کوین توانست به یک بهبودی دست یابد و از قیمت ۶ هزار دلار عبور کند، این در حالی است که تعدادی زیادی بیت‌کوین از ۱۷ کیف‌پول مختلف به یک کیف‌پول مرتبط با صرافی رمزارزی BitMEX منتقل شده است.

BitMEX

ساعت ۴:45 به وقت نیویورک، یک تراکنش شامل انتقال ۱۰ بیت‌کوین به کیف‌پول مرتبط با صرافی یاد شده صورت گرفت. این تعداد زیاد چشم‌گیر نیست اما کمتر از نیم‌ ساعت بعد ۱۶ کیف‌پول دیگر تعداد ۱۷هزار ۹۹۰ بیت‌کوین را به این حساب منتقل کردند و مجموع بیت‌کوین‌های این حساب را به ۱۸ هزار عدد افزایش داد.

ارزش مالی این حساب در حال حاضر حدود ۱۱۴ میلیون دلار است.

این رویداد خاص توانست یک سرو صدای کوچک در توییتر به راه بیاندازد و باعث شد که کاربران فکر کنند این حرکت توسط یک وال صورت گرفته و او دارایی‌های خود را به این صرافی منتقل کرده است و یا شاید این کار توسط صرافی BitMEX به قصد دستکاری قیمت در بازار رمزارزها انجام شده است.

البته احتمال این مورد هم وجود دارد که صرافی BitMEX این مقدار از رمزارز را در یک کیف‌پول سرد(Cold storage wallets) برای مواقع لزوم ذخیره‌سازی کرده باشد، اینگونه رفتار‌ها برای یک صرافی بزرگ امری عادی محسوب می‌شود. اینگونه عمکردی را قبلا صرافی بزرگ Bithumb نیز انجام داده بود و با پرداخت مقدار ۰.۱ بیت‌کوین از تعداد زیادی کیف‌پول مختلف، مقدار قابل توجهی رمزارز را به شکلی منتقل کرده بود.

 در آن زمان هزینه‌ی انجام هر تراکنش‌ بیت‌کوین چیزی در حدود ۶۶۱ دلار بود. فعالیت در پاسخ به نقض امنیتی از سمت صرافی‌ها در واقع شبکه‌ی بیت‌کوین را مسدود کرده است و باعث افزایش اندک میزان تراکنش‌های تایید نشده، شده است.

البته لازم به ذکر است که اگرچه بسیاری از کیف‌پول‌های مرتبط با BitMEX دارای پیشوند 3BMEX هستند و این فعالیت‌ها ممکن است هیچ ربطه به این صرافی نداشته باشند. با توجه حجم زیاد رمزارزهای دخیل در این تراکنش، می‌توان این فرضیه را منطقی محسوب کرد.

علاوه بر اینکه ممکن است که این صرافی خواسته که رمزارزهای یاد شده را یکجا در یک کیف‌پول سرد ذخیره کند، امکان این مورد نیز وجود دارد که BitMEX قصد داشته با جابجایی این بیت‌کوین‌ها میزان نقدینگی پلت‌فرم مبادلاتی خود را افزایش دهد. با در نظر گرفتن اینکه صرافی BitMEX اخیرا طی یک پست اعلام کرده بود که توانسته به رکورد جدید حجم مبادله‌ی ۱ میلیون بیت‌کوین دست‌ یابد، هر دوی این نتیجه‌گیری‌ها می‌تواند درست باشد.

با توجه به این موضوع که ۱۸ هزار بیت‌کوین یاد شده به تنها به سختی ۰/۱ درصد از تمام بیت‌کوین‌های در حال گردش بازار را شامل می‌شود، فرض این مورد که صرافی BitMEX در حال تلاش برای دستکاری قیمت بیت‌کوین در بازار است، کمی عجیب و غریب می‌باشد.

نظر شما در رابطه با این جابجایی بیت‌کوین چیست؟ آیا این صرافی قصد دارد قیمت بیت‌کوین در بازار را دستکاری کند و یا تنها به دلیل تامین نقدینگی صرافی خود دست به انجام این کار زده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptovest

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا