اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

ژنرال الکتریک وارد صنعت بلاک‌چین شد

بخش سرمایه‌گذاری این شرکت بزرگ در یک استارت‌آپ بلاک‌چینی سرمایه‌گذاری کرد

نکات برگزیده مطلب
  • طبق گزارشات منتشر شده در خبرگزاری CCN، بخش سرمایه‌گذاری شرکت ژنرال الکتریل با نام GE Ventures در یک استارت‌آپ بلاک‌چینی با نام Xage سرمایه‌گذاری کرده است.

طبق گزارشات منتشر شده به نظر می‌رسد که شعبه‌ی سرمایه‌گذاری کمپانی بزرگ General Electric با نام  GE Ventures در یک استارت‌آپ بلاک‌چینی سرمایه‌گذاری کرده است. این استارت‌آپ که Xage نام دارد یک شرکت امنیت صنعتی است. براساس نوشته‌های وب‌سایت این ستارت‌آپ، Xage” تنها پلت‌فرم غیرمتمرکز واقعی برای خفاظت صنعتی از اینترنت اشیاء است”.

اینترنت اشیاء صنعتی

اینترنت اشیاء یک عبارت برای توصیف سیستمی است که در آن وسایل مورد استفاده در فعالیت‌های روزانه همگی به اینترنت متصل می‌شوند؛ بنابراین “اینترنت اشیاء صنعتی” همان اینترنت اشیاء است که مختص اشیاء و وسایل صنعتی همچون ماشین آلات کارخانه‌ها، طراحی شده است. طبق اعلام وب‌سایت این پلت‌فرم، سیستم Xage امنیت اینگونه سیستم‌ها را تامین می‌کند. خود پلت‌فرم Xage به چند زیر مجموعه تقسیم‌بندی شده است که هرکدام وظیفه‌ی خاصی را بر عهده دارد. به عنوان مثال Xage Gateway احراز هویت و اجرای فرایند آن و Xage Broker هماهنگ‌سازی اعتبار بخش‌های مختلف را بر عهده دارد؛ Xage Cloud یک سرویس نظارتی است و Xage Management & Configuration کنترل و مدیریت سیستم را برای کاربران ممکن می‌سازد.

با توجه به گزارشات رسمی منتشر شده در مطبوعات، Xage تا قبل از برگزاری مراحل جمع‌آوری دارایی، ارزشی معادل ۳۵ میلیون دلار داشته است و پس از این واقعه نیز ۱۲ میلیون دلار دیگر به ارزش آن افزوده شده است.

این مراحل توسط یک کمپانی با نام March Capital Partners برگزار شده است که یک شرکت سرمایه‌گذاری دیگر است. میزان کمک‌های مالی GE Ventures به صورت عمومی اعلام نشده است.

General Electric یک شرکت بزرگ چند ملیتی است که مقر اصلی آن در بوستون ایالات متحده واقع شده است. این کمپانی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۱۷ توانست رتبه‌ی ۱۳ام را از نظر میزان درآمد خالص از آن خود کند. برخی از شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه‌ی این کمپانی موارد همچون مراقبت‌های بهداشتی، انرژی تجدیدپذیر، حمل و نقل و صنعت هوانوردی را پوشش می‌دهند.

این کمپانی در سال ۱۸۹۲ توسط توماس ادیسون تاجر و مخترف معروف آمریکایی با ادغام دو شرکت amalgamating Edison General Electric و شرکت Thomson-Houston Electric تاسیس شد. این کمپانی یکی از ۱۲ شرکت اصلی بود که میانگین صنعتی Dow Jones را تشکیل می‌داد.

بخش سرمایه‌گذاری این شرکت یعنی GE Ventures در سال ۲۰۱۳ در کالیفرنیا تاسیس شد و سپس دفاتری در بوستون، شیکاگو، هاستون، شانگهای و تل‌آویو راه‌آندازی کرد. بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی این شرکت، GE Ventures در بیش از ۱۱۵ استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده است.

انقلاب در اینترنت اشیاء

ابهیشک شوکلا(Abhishek Shukla) به عنوان مدیرعامل GE Venturesگفته است:

برای بهره‌گیری صنایع از تمامی امکانات انقلاب اینترنت اشیاء یا IoT، سازمان‌ها باید به طور کامل عملیات خود را متصل و حفاظت کنند. Xage توانایی پذیرش این فناوری‌های پیشرفته را که در زمینه‌های مهمی از جمله انرژی، حمل و نقل، مخابرات و دیگر صنایع، امکان‌پذیر می‌کند. ما مشتاقیم که رویکرد‌های نوآورانه‌ی Xage را پشتیبانی کنیم.

Abhishek Shukla

بخش حمل و نقل GE Electric در مارس ۲۰۱۸ به “بلاک‌چین در اتحادیه‌ی حمل و نقل(Blockchain in Transport Alliance) یا BiTA پیوست. با توجه به اعلام وب‌سایت این کمپانی، BiTA یک انجمن برای توسعه‌ی استاندارد‌های بلاک‌چین و آموزش برای صنعت باربری است و هزاران شرکت برای عضویت در آن درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

در ماه مارس نیز وب‌سایت کوینیت گزارشی در رابطه با همکاری یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چین به نام Alibaba با یک موسسه‌ی تحقیقاتی IoT منتشر کرده بود. این همکاری برای توسعه‌ و ترویج “شهر‌های هوشمند” صورت پذیرفت؛ در ماه آپریل نیز IOTA که یک بلاک‌چین با طراحی خاص برای اتصال به سیستم IoT است، محصولات خود را در یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های آلمان با نام Hannover Messe به نمایش گذاشت.

نظر شما در رابطه با سرمایه‌گذاری یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کمپانی‌های ایالات متحده در یک استارت‌آپ بلاک‌چینی چیست؟ آیا دلیل این سرمایه‌گذاری رقابت با بوش آلمان در این زمینه است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
FinanceMagnates

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا