اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بلاک‌چین و تاثیرات آن بر فرصت‌های شغلی موجود در صنعت مالی

بررسی تاثیر دیجیتالی‌سازی بانکداری و پذیرش بلاک‌چین در میزان ایجاد و یا کاهش فرصت‌های شغلی در بخش بانکی کشورها

نکات برگزیده مطلب
  • پس از افزایش اضطراب در رابطه با کاهش فرصت‌های شغلی پس از دیجیتالی‌سازی فرایند‌های بانکی و استفاده از بلاک‌چین در این صنعت، انجمن بانکداران فیلیپین طی بیانیه‌ای توضیح داد که این صنعت نه تنها باعث از بین رفتن فرصت‌های شغلی نمی‌شود، بلکه با ایجاد تعداد زیادی جایگاه شغلی باعث افزایش تعداد استخدام در این صنعت مالی خواهد شد.

انجمن بانکداران فیلیپین(BAP) توضیح داد که ترس در رابطه با اینکه دیجیتالی‌سازی سریع و پذیرش تکنولوژی بلاک‌چین به عنوان تهدیدی برای ایجاد مشاغل جدید کاملا بی‌دلیل است و اشاره کرد که این فناوری در واقع فرصت‌های شغلی بیشتری را ایجاد خواهد کرد.

همانطور که دیجیتالی‌سازی در بخش‌های مختلف بانکی و همچنین پذیرش تکنولوژی بلاک‌چین توسط برخی از این موسسات مالی مسیر خود را طی می‌کند، این صنایع برای پیشبرد اهداف خود نیاز به نیروی انسانی بیشتری هستند و این امر باعث می‌شود هزاران فرصت شغلی در صنعت مالی ایجاد شود. این مورد که توسط انجمن بانکداران فیلیپین(یا Bankers Association of the Philippines) توضیح داده شده، نشان می‌دهد بیش از ۱۲ هزار بانک در سراسر این کشور همچنان به ارائه‌ی فرصت‌های شغلی جدید برای متقاضیان ورود به این صنعت در سطح‌های مختلف ادامه می‌دهند.

بنجامین کستیلو(Benjamin Castillo)‌ مدیر انجمن بانکداران فیلیپین  در این رابطه گفت:

کارکنان در ارائه‌ی خدمات با کیفیت بانکی نقشی بسیار حیاتی دارند. با تلاش بانک‌ها در زمینه‌ی مشارکت مالی، می‌توان انتظار داشت شعب بیش‌تری از این بانک‌ها افتتاح شود و وجود افزایش تقاضا برای سرویس‌های بانکی، فرصت‌های مناسب شغلی زیادی در این زمینه شکل بگیرد.

Benjamin Castillo

به نظر می‌رسد که استخدام افراد تنها به موقعیت‌های مرتبط با مشتریان محدود نمی‌شود. ادوین باتیستا(Edwin Bautista) رئیس بانک UnionBank در فیلیپین در آخرین مصاحبه‌ی خود را خبرگزاری Cryptovest گفته بود که این بانک طی سال آینده و یا دو سال آینده چیزی در حدود ۲۰ هزار برنامه‌نویس استخدام خواهد کرد تا برنامه‌ی توسعه‌ی بخش مرتبط با بلاک‌چین این بانک را پیش ببرند.

 UnionBank یکی از معدود بانک‌های موجود در فیلیپین است که به شدت تمایل دارد که از تکنولوژی بلاک‌چین برای توسعه‌ی آینده‌ی خود بهره ببرد.

کستیلو آللاید(Castillo allayed) از این مورد هراس دارد که دیجیتالی‌سازی سریع در بخش بانکداری این کشور به عنوان تهدیدی برای ایجاد مشاغل عمل کند، چونکه عموم مردم ترجیح می‌دهند معاملات و تراکنش‌های خود را به جای رجوع به بانک از طریق روش‌های آنلاین انجام دهند.

او در رابطه با این موضوع گفت:

برخلاف آنچه که انتظار می‌رود صنعت بانکداری تنها به دلیل اینکه وارد عصر دیجیتال شده‌ایم، نمی‌توانند کارکنان خود را رها کنند. بانک‌ها نیاز دارند تا به تقاضای مختلف مشتریان خود اهمیت بدهند. ما مشتریان انتظارات گوناگونی داریم.

Castillo allayed

او در ادامه اذعان داشت که فناوری‌های نوظهور برای بخش بانکی بسیار مهم است چونکه صنعت بانکداری برای ارائه‌ی خدمات کارآمد به مشتریان خود به آن‌ها وابسته است. وی توضیح داد:

با به فارغ التحصیلانی نیاز داریم که می‌خواهند در عصر انقلاب دیجیتال به حرکت رو به جلوی بخش بانکداری کشور کمک کنند. همانطور که صنعت بانکی رو به جلو حرکت می‌کند، این نکته بسیار مهم است که افرادی را که مایل به خدمت به کشورمان هستند را در اختیار داشته باشیم.

Castillo allayed

باتیستا با توصیف رمزارزها و بلاک‌چین به عنوان آینده، توضیح داد که او انتظار دارد این دو نقش مهمی در فضای بازار مالی آینده ایفا کنند.

نظر شما در رابطه با پذیرش بلاک‌چین در صنعت بانکداری چیست؟ این فناوری چه تاثیری بر میزان فرصت‌های شغلی در این صنعت خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
Cryptovest

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا