اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بیل گیتس: بیت‌کوین احمقانه‌ترین نوع سرمایه‌گذاری است

موسس مایکروسافت از نظرات وارن‌بافت و استدلال‌های او در مورد بیت‌کوین و دیگر رمزارزها پشتیبانی کرد

نکات برگزیده مطلب
  • علاوه بر وارن بافت، بیل‌ گیتس نیز از جمله افراد پولدار و بزرگی است که به نفی صنعت رمزارزها پرداخته و از تشبیه رمزارزها به مرگ موش که توسط بافت صورت گرفته بود نیز پشتیبانی کرده است.

با اینکه نزدیک به یک دهه از شروع فعالیت رمزارزها می‌گذرد اما این صنعت تقریبا از اواسط سال ۲۰۱۷ زمانی که به صورت ناگهانی قیمت بیت‌کوین از ۵ هزار دلار به ۲۰ هزار دلار رسید، به مبحثی داغ و مهم تبدیل شد. با اینکه پس از این اتفاق قیمت رمزارزها به افت شدیدی روبرو شد اما مردم از توجه و ورود به این صنعت ناامید نشدند و عقیده دارند که رمزارزها بخشی از تکنولوژی آینده هستند.

البته همه‌ی مردم این چنین دیدگاهی نسبت به رمزارزها ندارند. جالب است بدانید که برخی از ثروتمندترین افراد جهان نیز به انتقاد از بیت‌کوین پرداخته‌اند. به عنوان مثال اخیرا وارن بافت و بیل گیتس هردو طی یک مصاحبه با خبرگزاری CNBC از بیت‌کوین به عنوان یک محیط آلوده به مرگ موش یاد کرده‌اند.

بیل‌گیتس به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی Berkshire Hathaway اعلام کرد که:

bill gatesبه عنوان نوعی از دارایی شما چیزی را تولید نکرده‌اید، بنابراین نباید انتظار بالا رفتن قیمت را داشته باشید. بیت‌کوین به نوعی احمقانه‌ترین نظریه سرمایه‌گذاری است. اگر به این آسانی بود من حتما در رابطه با این موضوع کوتاه می‌آمدم و شروع به سرمایه‌گذاری در این بازار می‌کردم.

Bill Gates

جای تعجب نیست که وارن بافت(سرمایه‌دار و ثروتمند معروف) نیز مدتی است که به طور کلی برعلیه رمزارزها صحبت می‌کند. به خاطر یاد داشته باشید که همین چند ماه قبل بود که بافت پیش‌بینی کرده بود که بازار رمزارزها با یک سقوط اجتناب ناپذیر روبرو خواهد شد.

بافت در این رابطه توضیح داد:

در مورد رمزارزها، به طور کلی می‌توانم بگویم که یقینا پایان بدی در انتظار این صنعت است. اگر می‌دانستم که این کار ارزشش را دارد، بر روی تمامی رمزارزها به مدت پنج سال سرمایه‌گذاری می‌‎‎کردم ولی با شناختی که دارم حتی به اندازه یک ده سنتی بر روی آنها سرمایه‌گذاری نخواهم کرد.

Warren Buffett

چارلی مونگر(Charlie Munger) نیز به عنوان معاون در Berkshire Hathaway حتی بیشتر از دیگر افراد به نفی این صنعت پرداخته است؛ وی رمزارزها و جنب‌ و جوش‌های حول آن‌ را به دیوانگی تشبیه کرده است.

مونگر در جلسه‌ی سهامداران Berkshire Hathaway که اواخر هفته‌ی گذشته برگذار شده بود به وارن بافت گفت:

من حتی کمتر از تو به رمزارزها علاقه دارم، برای من این صنعت تنها دیوانگی محسوب می‌شود. مثل این می‌ماند که شخص دیگری در حال تجارت است و شما باید به تصمیمی که گرفته می‌شود اعتماد کنید. Charlie Munger

نظر شما در رابطه با گفته‌های بیل گتس چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

منبع
BGR

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی

یک نظر

  1. نظر این فرد که که پولدارترین و بزرگترین سرمایه‌دار انحصارطلب دنیاست شبیه نظر حکومت ها در مورد چیزهای آزاد و بدون وابستگی به اونها است. در واقع اینها چیزی که تحت سیطره‌شون نباشه رو نمیخوان…گذشته‌ی این فرد در مبارزه با نرم‌افزار آزاد هم جالبه

دکمه بازگشت به بالا