از کجا شروع کنم؟بیت‌کوین

چگونه بیت‌کوین بفروشیم؟

فروش بیت‌کوین همانند خرید آن چندان راحت نیست، ولی خوشبختانه این مقاله برای کمک به شما در اینجا قرار داده شده است. این راهنما به شما تمام اطلاعاتی که برای تبدیل رمزارز خود به پول نقد نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. هنگام تصمیم‌گیری در مورد روش فروش بیت‌کوین شما ابتدا باید بدانید که کدام یک از این روش‌ها برای شما مناسب‌تر است: فروش بیت‌کوین به صورت آنلاین یا فروش به صورت حضوری. هر گزینه معایب و مزایای خاص خودش را دارد که در این مقاله به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

فروش آنلاین بیت‌کوین

فروش بیت‌کوین به صورت آنلاین در حال حاضر متداول‌ترین روش برای مبادله‌ی آن است. امروزه سه روش برای فروش بیت‌کوین به صورت آنلاین وجود دارد:
1. روش اول شامل مبادله مستقیم با شخص دیگری است که سایت‌هایی به عنوان واسطه‌ی شما عمل کرده و ارتباط بین شما و خریدار را آسان‌تر می‌کند.
2. روش دوم از طریق یک صرافی آنلاین است، جایی که شما بیت‌کوین خودتان را با صرافی مبادله می‌کنید نه یک شخص دیگر.
3. بازارهای جدیدی برای بازاریابی وجود دارد که به صاحبان بیت‌کوین اجازه می‌دهد که با استفاده از بیت‌کوین کالاهای مورد نظر خود را بدست بیاورند و از سوی دیگر اشخاصی که می‌خواهند به وسیله کارت اعتباری یا اوراق قرضه رمزارز تهیه کنند نیز به خواسته خود برسند.

1-مبادله‌ی مستقیم:

یکی از وب‌سایت‌هایی که این نوع از ساختار فروش را ارائه می‌کند LocalBitcoins نام دارد؛ و شما می‌توانید افرادی را برای فروش و یا خرید رمزارز در آن پیدا کنید.
در این سایت‌ها معمولا باید به عنوان یک فروشنده ثبت نام کنید که شامل تایید هویت شماست، که بعدا در همین مقاله راجبش بحث خواهیم کرد. زمانی که ثبت نام کرده‌اید می‌توانید یک پیشنهاد را ارسال کنید که نشان می‌دهد شما می‌خواهید فروش انجام دهید و زمانی که یک خریدار پیدا شود و بخواهد با شما مبادله انجام دهد وب سایت به شما اعلام خواهد داد. از آنجا به بعد تعامل شما تنها با خریدار است ولی شما برای تکمیل این مبادله از وب سایت استفاده می‌کنید.

 

2-مبادله به کمک سایت‌های صرافی:

راه دیگری که برای فروش آنلاین بیت‌کوین وجود دارد این است که در یک صرافی ثبت نام کنید. شما باز هم باید هویت خود را تایید کنید ولی در این حالت دیگر مجبور طی مراحل گفته شده در سایت LocalBitcoins نیستید.
صرافی‌ها به عنوان واسطه‌ای عمل می‌کنند که سرمایه‌ی همه‌ی کاربران را در اختیار دارند. شما یک سفارش فروش ثبت می‌کنید(و یا سفارش خرید) با توجه به حجم(مقدار) و نوع ارزی که می‌خواهید بفروشید(مثلا مقدار مشخصی بیت‌کوین) و قیمت واحد که مایل به فروش بر اساس آن هستید.

به محض اینکه کسی یک سفارش خرید مطابق با فروش شما ثبت کند، صرافی تراکنش را تکمیل می‌کند و سپس مقدار مورد معامله به حساب شما منتقل خواهد شد.
مشکلی که به همراه این روش آسان وجود دارد این است که اگر شما بیت‌کوین خود را در مقابل ارز رایج و فیزیکی به فروش برسانید باید این پول را به حساب‌های بانکی خودتان منتقل کنید و اگر صرافی با مشکلات نقدینگی یا مسائل مربوط به بانک‌های طرف خود روبرو باشد ممکن است مدت زمان زیادی وقت صرف شود تا بتوانید وجوه خود را از بانک دریافت کنید. و یا در شرایطی که ایران در تحریم قرار دارد شما مجبور هستید تا رمزارزهای خود را از صرافی خارج کرده و به صورت رو در رو و به اشخاص بفروشید. راه دیگری که برای فروش رمزارز در ایران وجود دارد استفاده از صرافی‌های آنلاین ایرانی است. شما باید در انتخاب صرافی مورد نظر خود، چه ایرانی و چه خارجی دقت بسیاری داشته باشید و یک صرافی مطمئن را انتخاب کنید تا به مشکلی بر نخورید.

علاوه بر این شما برای استفاده از برخی تبادلات باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. به عنوان مثال صرافی BTC-e مقدار 0.2% هزینه برای تبدیل ارز از شما هزینه‌ی کارمزد دریافت می‌کند. برای کسب اطلاعات به روز در مورد هزینه‌های مختلف توسط بازازهای مختلف تبادل رمزارزها و حجم مبادلات از سایت‌های Cryptocompare و Bitcoincharts دیدن کنید.
یک نکته دیگر اینکه محدودیتی برای مقدار پولی که شما مجاز به ذخیره هستید(قابل تغییر در طول زمان است) در یک مبادله وجود دارد. صرف نظر از این موضوع اصلا عاقلانه نیست که از یک صرافی برای ذخیره کردن تمام ارز خودتان استفاده کنید، هر چند که به نظر می‌رسد این راه گزینه آسان‌تری است.
شما باید مسئولیت بودجه‌بندی رمزارزهای خود را به گردن بگیرید یعنی هر مقدار اضافی که در صرافی باقی مانده و آن را ترید(خرید یا فروش) نمی‌کنید به جای ذخیره در صرافی آنلاین و اعتماد به آن (که ممکن است روزی مورد حمله هکرها قرار بگیرد) در کیف‌پول‌های سخت‌افزاری خود یا به صورت آفلاین ذخیره کنید.

3-بازارهای مبادله به صورت همتا به همتا:

یک پیشرفت جدید در فضای بیت‌کوین ظهور سایت‌هایی همچون Brawker و Purse که مجموعه ای برای جمع آوری و گردهم آوردن دو گروه از افراد با نیازهای خاص و مکمل یکدیگر است.
گروه اول افرادی هستند که می‌خواهند از سایت‌هایی استفاده کنند که برای خرید کالا هنوز به طور مستقیم ارزهای دیجیتال را قبول نمی‌کنند. گروه دوم شامل افرادی است که مایل به خرید بیت‌کوین به وسیله کارت اعتباری یا پول هستند. این بازارها افراد با شرایطی مطابق را به یکدیگر می‌رسانند تا به شکل موثری بیت‌کوین را به یکی بفروشد و به دیگری کالایی با تخفیف ارائه دهد.
بازار به عنوان یک واسط عمل می‌کند و به کاربران برای انجام تراکنش‌ها پلتفرم، کیف پول بیت‌کوین و سپرده را پیشنهاد می‌دهد.

چگونه عمل می‌کند:
1. آلیس لیست خریدهای آینده خودش بر روی آمازون را در بازار اعلام می‌کند که تخفیف مورد نظر او را نشان می‌دهد (معمولا تا 25%)
2. باب یک کارت اعتباری دارد و می‌خواهد مقداری بیت‌کوین مطابق ارزش خرید آلیس بخرد. او مبادله را می پذیرد و از طریق بازار، کالاهای آمازون را خریداری می‌کند و درخواست می‌کند که به آدرس آلیس تحویل داده شوند.
3. هنگامی که کالاها تحویل داده شدند، آلیس به بازار اطلاع می‌دهد و بیت‌کوین باب از سپرده آزاد شده و به کیف پولش انتقال داده می‌شود، البته منهای تخفیف مورد نظر آلیس و مقدار کمی هزینه تراکنش برای بازار.
این سیستم به این معنی است که باب هزینه نسبتاً بالایی را برای سرویس پرداخت می‌کند ولی همچنین این معنی را می‌دهد که او به راحتی می‌تواند بیت‌کوین را از طریق کارت بانکی خودش خریداری کند و این یک نکته مثبت است.

بازپس گیری وجوه:

 

راه جهانی برای انتقال پول در سراسر جهان، انتقال‌های بین‌المللی است. بیشترین (شاید هم همه) بازارهای آنلاین بیت‌کوین از این روش انتقال پشتیبانی می‌کنند.
یک راه دیگر برای انتقال پول به حساب بانکی بعد از فروش بیت‌کوین از طریق سیستم پرداخت یکپارچه اروپا ( SEPA ) است. این سیستم طراحی شده بود تا انتقال بین المللی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا کارآمدتر باشد. برخی صرافی‌ها ( مانند kraken و BTC-e ) از این نوع پرداخت‌ها پشتیبانی می‌کنند.

با این حال نقل و انتقالات بانکی زمان بسیاری طول می‌کشد( حدود چهار روز) و می‌تواند هزینه‌های زیادی را متحمل شود – به طور بلقوه هزینه‌های تجارت را به شکل قابل توجهی گران می‌کند. برای مثال HSBC هزینه 4 پوندی برای پرداخت‌های SEPA از طریق بانک‌های آنلاین و 9پوند برای هر تراکنش جهانی دریافت می‌کند. 15Barclays پوند برای پرداخت‌های SEPA و 25پوند برای سایر تراکنش‌های بین المللی دریافت می‌کند.

اگر شما یک حساب کاربری با هدف خاص دریافت پول از تجارت بیت‌کوین افتتاح می‌کنید، ممکن است بانک‌های سطح بالایی را پیدا کنید که حاضر به کارکردن با شما نباشند. HSBC به صراحت از تراکنش‌های بیت‌کوین با نویسنده این مقاله سر باز زد.
شما همچنین می‌توانید از پروسه‌های پرداخت شخص ثالث برای برداشت و دریافت وجوه رایج استفاده کنید. با این وجود تعداد این سرویس‌ها در حال کاهش است هرچند OKPAY اخیرا کار با بیت‌کوین را متوقف کرده است.

تایید هویت
درحالی که بسیاری از بازارهای بیت‌کوین که در این مقاله ذکر شده‌اند نیاز به شناسایی بسیار کمی از خریداران دارند، از طرف فروشندگان مستلزم شناسایی هویتی زیادی هستند. تنها تعدادی موارد قانونی در بازارهای بیت‌کوین وجود دارد که هویت کاربران خود را ثبت می‌کنند، ولی اکثرا (شاید هم همه) به صورت پیشاپیش اطلاعات هویتی را جهت پیش‌بینی قوانین آینده جمع آوری می‌کنند.
برای رسیدن سریعتر به هدف خودتان که خرید و فروش است، ارزش این را دارد که پروسه تایید هویت که حداقل کار ممکن است را برای پیوستن به سایت را انجام دهید. انجام دادن این مرحله زمانی که شما آماده انجام مبادله شدید می‌تواند موانع فروش را برطرف کند.
انتظار این راهم داشته باشید که بازارها(اکسچنج‌های آنلاین) از شما دو عدد اسکن از وجوه پرداختی توسط شما که نام و آدرس شما در آن است را بخواهند تا آپلود کنید، علاوه بر عکس شناسایی ( مانند عکس پاسپور یا عکس گواهینامه رانندگی ). بعضی ( مانند BitBargain UK ) حتی ممکن است از شما بخواهند که یک سلفی به همراه عکس شناسایی و تکه کاغذی که نام بازار روی آن است را تحویل دهید!
اگر با آپلود کردن این چنین اسناد شخصی به یک کسب و کار نامعلوم، راحت نیستید در این صورت فروش بیت‌کوین شما به صورت آنلاین و اینترنتی بسیار دشوار خواهد بود.

فروش بیت‌کوین به صورت حضوری

  • فروش بیت‌کوین به صورت حضوری از بسیاری از جهات می‌تواند ساده‌ترین راه برای انتقال ارز دیجیتال شما باید. خیلی ساده با اسکن کردن یک کد QR
  • در تلفن شخص مقابل و پذیرفتن پول نقد می‌تواند همانند انجام یک تراکنش بیت‌کوین راحت باشد.اگر شما دوست یا خانواده‌ای دارید که می‌خواهد بیت‌کوین شما را بخرد این پروسه ساده‌ترین راه است. نشانی کیف پول بیت‌کوین مورد نظر را تنظیم کنید، بیت‌کوین‌ها را بفرستید و پول خود را دریافت کنید.
    چندین مورد در مورد فروش بیت‌کوین به صورت حضوری وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع باشید:
    •در مورد قیمت توافق کنید: بر روی یک نرخ که برای شما مناسب باشد تصمیم بگیرید.
    • بسیاری از مردم از قیمت‌های یک صرافی بیت‌کوین نام آشنا یا شاخص قیمت بیت‌کوین در coindesk استقاده می‌کنند.
    • برخی فروشندگان درصد بیشتری نسبت به این نرخ‌ها را به دلیل پوشش هزینه‌ها و به عنوان یک حق بیمه راحتی و ناشناسی اعمال می‌کنند.
    • می‌توانید از یک نرم افزار موبایلی برای محاسبه قیمت‌ها استفاده کنید. برنامه‌های محبوب عبارتند از Zeroblock و BTC Report.
    • اینها کمک می‌کنند تا از نوسانات لحظه‌ای قیمت‌ها آگاه باشید. این قیمت‌ها می‌توانند از کشوری به کشور دیگری متفاوت باشند که اغلب به علت دشواری خرید و مبادله بیت‌کوین با ارز رایج محلی است.
    • در سراسر جهان دورهمی‌های زیادی وجود دارند که مردم خوشحال می‌شوند تا بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگری را مبادله کنند.

 

 

  • امنیت را رعایت کنید
    • کار عاقلانه این است که هنگام حمل مقدار زیادی پول نقد برای دیدار در یک مکان عمومی همراه با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بروید.
  • سایت Localbitcoins
    • شما می‌توانید برای خودتان به عنوان یک فروشنده بیت‌کوین به مخاطبان گسترده‌تری تبلیغ کنید. یک سایت مختص این کار Localbitcoins است. این وب سایت به کاربران اجازه می‌دهد که یکدیگر را ارزیابی کنند، بنابر‌این ممکن است نسبت به یک شریک تجاری بالقوه اعتماد سازی شود. پس از اینکه مقدار کافی شهرت و اعتماد جمع آوری کردید ممکن است بتوانید فروش خود را به همراه بیمه انجام دهید.
    • مانند سایت‌های دیگر نیازی به تایید هویت خودتان ندارید.
    • مجدداً تکرار می‌کنیم، اگر در حال آماده شدن برای یک ملاقات که از طریق سایتی مثل localbitcoins ترتیب داده‌اید، هستید باید همیشه در فکر قوانین ایمنی برای دیدار با یک غریبه‌ی اینترنتی باشید.
    • این سایت همچنین از مبادلاتی که سپرده در آن دخیل است، پشتیبانی می‌کند. با این حال این سرویس‌ها برای تراکنش‌های آنلاین هستند، نه مبادلات چهره به چهره. بنابر این با درخواست شخصی که از شما برای یک مبادله چهره به چهره سپرده میخواهد، موافقت نکنید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

‫18 دیدگاه ها

  1. سلام نظر شما در مورد کیف پول blockchain چیست آیا کیف پول آن امنیت کامل را دارد یا نه اگر آن را مناسب نمی دانید می شود یک کیف پول معتبر معرفی نمایید ممنون

    1. اگر نکات امنیتی رو رعایت نکنید هیچ کیف‌پولی امنیت کامل رو نداره. ولی کیف‌پول بلاکچین بین کیف‌پول‌های آنلاین اوکیه. بغیر از اون کوینومی(Coinomi) هم خوبه. اگر امنیت بیشتر هم خواستید باید کیف‌پول سخت‌افزاری لجر(Ledger) رو بخرید.

  2. سلام ببخشید من یک مقدار بیتکویین از دستم رفت الانم نمیدونم کجا و چطوری ؟!؟! خدایی واسه اون مقدار (۰.۰۰۱۱۱۸۴۱)حدود ۱ سال زحمت کشیده بودم ،،،،،، خلاصه بعد از اون بازم یه مقدار ماین کردم تا مجاز برای برداشت شدم (حداقل مقدار ) برای امتحان میخوام اونو بفروشم خواهش میکنم یه آدرس خوب یا یه راه مناسب به من بدید تا اونو بفروشم و به پول نقد تبدیل کنم تا بحال این کارو نکردم اگر میشه خودتون راهنمایی کنید نگید برم فلان مطلب یا فلان سایتو بخونم یا امتحان کنم ، فکر کنید این بیتکویین خود شماست و میخواهید بدون شکست به پول نقد برسید ، لازم بود بگید ایمیلمو براتون بفرستم خیلی خیلی ممنون میشم خواهش میکنم حتما این کارو برام بکنید ، سپاس

    1. باید اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار بدید، اینکه کجا ذخیره کرده بودید؟ به چه روشی آنلاین یا آفلاین؟ توی کیف‌پول بود یا صرافی؟ و مواردی از این قبیل؛ تا تیم کوینیت بتونه راهنمایی‌های لازم رو در اختیارتون قرار بده

      1. سلام ، ببخشید از شما خواهش میکنم اگر می تونید اون مقدار بیتکویین منو برگردانید ، من جایی ذخیره نکرده بودم تو برنامه کریپتوتب من تو مقدار بالانس من بود در حال ماین شدن تا اینکه یه روزی دیدم مقدار بالانس من تبدیل شده به ۰.۰۰۰۰۰۰۰۲ مقدار و مقدار ۰.۰۰۰۱۱۸۴۱ بیتکویین من کم شده و رفته تو قسمت total earning خودشو نشون میده عکس اسکرین شات گرفتم یه آدرس بدید تا براتون بفرستم کیف پولمو بارها چک کردم اون مقدار اصلا به کیف من نیومده ،،،،،،،،،،،،،، حالا یه سوال دیگه دارم من بعد اون، یه مقدار بیتکویین ماین کردم و خودم برداشت کردم و رفته تو کیف پولم میخواستم یه راه واقعا مناسب بهم بگید تا بتونم بفروشم واقعا بهترین راه فروش اون و گرفتن پول را در صورت امکان به من بگید خیلی ممنون میشم ، فکر کنید بیتکویین خودتون هستش خواهشا دقیقا بگید کدوم راه بهتره و راه انجامش راهنمایی کنید

      2. سلام ، ببخشید تو کیف پول نبود تو همون برنامه کریپتوتب مقدار بالانس من بود که در حال ماین شدن بود که بطور انلاین ماین میکردم یه روز دیدم مقدار بیتکویین من در مقدار بالانس کم شده و شده ۰.۰۰۰۰۰۰۰۲ بیتکویین ، و مقدار کم شده یعنی ۰.۰۰۰۱۱۸۴۱ رفته تو قسمت total earninig تو همون برنامه کریپتوتب خودشو نشون میده ، منم چندین بار کیف پولم را چک کردم اما صفر بود یه پیغام از طرف گروه کریپتوتب واسم اومد که مقدار بیتکویین برداشت شده با ادرس و تاریخ برام نوشته بود ، عکس اسکرین شات گرفتم لطف کنید یه ایمیل یا شماره تلگرامی بدید تا براتون ایمیل کنم ، ممنون میشم کمکم کنید تا به مقدار بیتکویینم برسم ،،،،،،،،،،،، یه درخواست دیگه ام داشتم من بعد از اون قضیه یه مقدار بیتکویین ماین کردم و خودم برداشت کردم میخواستم یه لطفی کنید یه راه مناسب و امن برای فروش و رسیدن به پول نقد بهم بگید تا حداقل ایندفعه حقم پایمال نشه ، خواهش میکنم فکر کنید بیتکویین خود شماست راه مناسب برای رسیدم به پول نقد بهم بگید خیلی خیلی ممنون میشم دقیقا بگید چه راهی ؛ صرافی یا فروش اینترنتی کدوم بهتره سپاسگزارم

  3. ممنون از جوابتون
    قبل از تراکنش 0.01674736 تو کیف پولم بود بعدش مقدار0.0095 رو فروختم
    ولی همزمان با اینکه این مقدار رو به حساب صرافی واریز کردم مقدار 0.0050392 به یک حساب دیگه واریز شده و الان 0.00293143 تو کیف پولم باقی مونده
    در ضمن از کیف پول BTC Wallet استفاده میکنم. ممنون که وقت میزارین

    1. چندتا نکته: 1 اینکه طبق اعدادی که شما به من دادید الان باید مقدار 0.00220816 بیت‌کوین و یا کمتر در حساب شما باشه؛ ولی بیشتر هست. پس احتمالش هست که اعداد رو اشتباه گفته باشید. 2 لینک سایتی که توش ولت دارید رو بفرستید چون با این اسم نتایج زیادی توی سرچ گوگل میاد و من دقیقا متوجه نمیشم شما از کدوم دارید استفاده می‌کنید. 3 در صورت اینکه حرف شما درست باشه از نظر عددی، اول از همه مطمئن بشید که کسی کلید خصوصی شما رو نداشته باشه(دسترسی نداشته باشه به حسابتون) که بخواد از حساب شما و بدون اطلاع شما بیت‌کوین برداره. و دومین احتمالی که وجود داره اینه که کیف‌پول شما کارمزد بالایی از شما گرفته باشه(که اون عددی که شما گفتید از حسابتون کم شده، به عنوان کارمزد تقریبا غیر ممکنه). در هر صورت به این مسائل باید در صورتی فکر کرد که همه‌ی جنبه‌های فنی و امنیتی رو شما رعایت کرده باشید. در آخر هم بهتون توصیه می‌کنم از کیف‌پول‌هایی مثل Ledger یا Jaxx liberty استفاده کنید.

  4. سلام وقتتون بخیر،
    من چند ساعت پیش 0.0095 بیت کوین رو فروختم.
    پول اون سریعا به حسابم واریز شد ولی حدود ۳۵ دلار از کیف پولم بیشتر برداشت شد و به حساب صرافی هم نرفته.
    میشه در صورت امکان بفرمایید که چه بلایی ممکنه سرش اومده باشه؟

    1. سلام. لطفا بگید که قبل و بعد از انجام تراکنش چه مقدار بیت‌کوین(BTC) توی حسابتون بوده و الان چقدر هست. همچنین بگید که از چه کیف‌پولی استفاده می‌کنید.

  5. دورود فراوان
    من مدتی هست که از طریق سایت coinlib به صورت آنلاین قیمت ارز های دیجیتال رو پیگیری می کنم.از حدود 4 یا 5 ماه پیش که قیمت بیت کوین 3900 تا 4000 هزار دلار بود. الان که دارم این مطاب رو می نویسم 8272 دلار شده. با توجه نزول قیمت بیت کوین در گذشته و روند صعودی که الان داره به پیش میره آیا ممکنه دوباره تنزل پیدا کنه؟
    چون الان 5 ماه هست که روندشو دنبال می کنم و کلا رو به بالا بوده . نظر چند تا کارشناس رو هم مطالعه کردم بعضی از نظرها تا 14000 هزار دلار هم پیش بینی شده!! ( البته دور از دسترس نیست). اینکه حداقل به یه قیمت ثابت برسه که به نظره من بعید هست اما سقوط نکنه و لااقل به یه میانگین نه چندان متغیر برسه برای من سوال است.

    1. سلام. اگر کوتاه مدت در نظر بگیریم جواب دقیقی نمیشه به این سوال که«آیا قیمت بیت‌کوین سقوط خواهد کرد یا نه» داد. هیچکس هم نمی‌تونه دقیق بهتون بگه چه اتفاقی برای بازار بیت‌کوین خواهد افتاد. ولی به نظر من اگر دید بلند مدت به بازار رمزارزها داشته باشیم مسلما با افزایش ارزش همراه خواهند بود. بخصوص با شرایط سیاسی و اقتصادی دنیا که داره روز به روز بدتر هم میشه. در همچین شرایطی رمزارزها بیشتر از هر زمان دیگه‌ای می‌تونن قابلیت‌های خودشون رو نشون بدن.

      1. سپاس از پاسختون
        میشه لطفا توضیح بفرمایید که این نوسان قیمت برای چی هست؟
        چون نمودارها رو که دنبال می کنید در طول 24 ساعت نزدیک به 700 دلار در حال نوسان هست!
        Low – High [24H]

        $ 8,322-$ 7,630

        1. نوسانات قیمت به طور کلی بر اثر تغییرات عرضه و تقاضا برای یک دارایی بوجود میاد. یعنی هر چی که تقاضای خرید یک رمزارز بالاتر بره قیمتش هم بالاتر خواهد رفت. عوامل دیگه‌ای که به افزایش تقاضا کمک می‌کنه هم متفاوته مثل اخبار خوبی که نسبت به یک رمزارز خاص به گوش می‌خوره و باعث میشه سرمایه‌گذارها اون رو بخرن. اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه می‌خواستید می‌تونید به بخش «آموزش ترید» مراجعه کنید. موفق باشید

  6. دورود بر شما
    متن رو مطالعه کردم.
    اما با توجه به به اینکه شرایط تحریم داره روز به روز سخت تر میشه آیا باز هم امکان تبدیل به ریال هست؟
    البته من یکی دو تا صرافی مثله ارزی 24 رو مطالعه کردم که با دریافت کارمزد به ریال تبدیل می کنن.حتی قیمت روز رو گذاشتن.
    یه مقدار شرایط اقتصادی امروز توی ایران راستش قدرت سرمایه گذاری توی این زمینه رو پایین میاره.چون ممکنه هر آن تحریم کننده ها روی این مقوله هم دست بذارن!با اینکه این کار میتونه واسه اقتصاد ایران ارز آوری داشته باشه.
    ممنون میشم نظرتون رو اعلام کنید و راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام دوست من، اول از همه باید بگم که هیچ دولتی توی هیچ جای دنیا نمی‌تونه شبکه‌ی بیت‌کوین رو مسدود کنه. بهتون پیشنهاد می‌کنم این مقاله رو بخونید:https://bit.ly/2UX43Cw
      مسئله‌ی دوم اینه که در حال حاضر فروش رمزارز از همیشه آسون‌تر هست، چون هم صرافی‌های زیادی وجود داره که به ریال تبدیل می‌کنه براتون هم افراد زیادی هستن که خریدار هستن. شما می‌تونید به سایت Localbitcoins برید و آگهی این افراد رو ببینید. تنها حالتی که می‌تونه خرید و فروش رمزارزها رو توی ایران سخت کنه(و نه غیر ممکن) این هست که دولت و بانک مرکزی خرید و فروششون رو غیرمجاز اعلام کنند، که به شدت بعید به نظر می‌رسه.

  7. سلام و درود
    لطفا بفرمایید با توجه به قانونی نبودن خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی های رسمی معرفی شده توسط بانک مرکزی برای تبدیل بیت کوین به ریال در ایران از چه طریق باید اقدام کرد؟ بفرض مثال اگر در خدمات ارائه شده ی یک صرافی آنلاین شبه ای بوجود آید آیا امکان شکایت و پیگیری از طریق مقامات قضایی وجود دارد یا خیر؟ با سپاس

    1. سلام
      خرید و فروش رمزارزها برای افراد، غیر قانونی نیست دوست من. شما می‌تونید با مراجعه به سایت Local Bitcoins از افراد خرید کنید. ولی هنوز مثل بسیاری از کشورهای دنیا چهارچوب قانونی براشون تعیین نشده و در نتیجه میشه گفت نظارت آنچنانی بر روی صرافی‌های رمزارزی وجود نداره.

دکمه بازگشت به بالا