اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار سایتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

پلی‌استیشن‌های کشف شده در اوکراین برای استخراج رمزارز نبودند

با گذشت چند روز از کشف مزرعه استخراج رمزارز با استفاده از کنسول‌های گیمینگ PS4 Slim، حال به نظر می‌رسد که هدف اصلی استخراج رمزارز به واسطه این دستگاه‌ها نبوده است

نکات برگزیده مطلب
  • چندی قبل یکی از سازمان‌های امنیتی کشور اوکراین با انتشار تصاویری از یک مکان سرپوشیده مملو از دستگاه‌های گیمینگ پلی‌استیشن ۴ گزارش داد که یک فارم استخراج رمزارز که از PS4 Slim برای این کار بهره می‌برد را کشف و تعطیل کرده است. حال با گذشت چند روز از این رویداد، به نظر می‌رسد که هدف اصلی این کسب و کار استخراج رمزارز نبوده است زیرا استفاده از کنسول پلی‌استیشن برای استخراج رمزارز به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد. یک خبرگزاری محلی در اوکراین با تحقیق پیرامون این موضوع به این نتیجه رسیده است که این فارم بزرگ احتمالاً محلی برای استخراج پول‌های درون بازی فیفا (FIFA) بوده است.

خبر اشتباه

چندی قبل سرویس امنیت داخلی کشور اوکراین (SSU) گزارشاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد این سازمان امنیتی توانسته یک فارم استخراج رمزارز را کشف کند که در آن به جای استفاده از سخت‌افزارهای اسیک و یا کارت‌های گرافیک، از کنسول‌های گیمینگ پلی‌استیشن ۴ استفاده می‌شد.

در گزارشات مربوط به این رویداد آمده است که در این مزرعه استخراج رمزارز بالغ بر ۳۸۰۰ دستگاه پلی‌استیشن وجود داشته که تماماً به یکدیگر متصل بوده و برای استخراج رمزارز از آن‌ها استفاده شده است. با این حال به نظر می‌رسد که این کنسول‌های گیمینگ نه برای استخراج رمزارز، بلکه برای استخراج چیز دیگری مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

پلی‌استیشن استخراج رمزارز PS4

این کسب و کار صرفه اقتصادی ندارد!

نشریه اوکراینی دلو (Delo) پس از تحقیقات گسترده پیرامون این موضوع اعلام نموده که این کنسول‌های گیمینگ احتمالاً برای استخراج کارت‌های درون بازی فیفا (FIFA Ultimate Team cards) مورد استفاده قرار گرفته‌اند. براساس آنچه در گزارشات این نشریه محلی آمده است، حتی با در نظر گرفتن کمبود سخت‌افزارهای رایانه‌ای در بازار جهانی و تغییرات قیمت آن‌ها، باز هم استفاده از کنسول پلی‌استیشن ۴ برای استخراج رمزارز صرفه اقتصادی نداشته و تنها ضرر مالی به همراه دارد.

این درحالیست که تصاویر منتشر شده در رابطه با حضور نیروهای سرویس امنیت داخلی کشور اوکراین در این مکان نشان می‌دهد در کنار برخی از این کنسول‌های گیمینگ دیسک‌های مربوط به بازی فیفا قرار دارد.

پلی‌استیشن استخراج رمزارز PS4

این نشریه در ادامه توضیح می‌دهد که دستگاه‌های PS4 Slims موجود در این فارم توسط چندین رایانه که بر روی آن‌ها ربات‌های نرم‌افزاری نصب شده، برای کسب درآمد از طریق استخراج کارت‌ها و سکه‌های درون بازی FIFA Ultimate Team مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در مرحله بعدی حساب‌های فعال بر روی دستگاه‌ها که اکنون دارای مقدار قابل توجهی پول درون بازی هستند، در ازای پول واقعی به فروش می‌رسند.

حالت FUT

حالت FUT در بازی فیفا به کاربران اجازه می‌دهد تا از امتیازهای درون بازی (هر ۵۰۰ امتیاز معادل ۵ دلار قیمت دارد) برای خرید بسته کارت‌هایی استفاده کنند که درون آن‌ها جوایز تصادفی وجود دارد. با این حال احتمال بدست آمده کارت‌های مربوط به برترین بازیکنان جهان به واسطه این بسته کارت‌ها چیزی کم‌تر از ۱ درصد است. بنابراین بازیکنان در اغلب موارد مجبور هستند که برای بدست آوردن این کارت‌ها از امتیازان درون بازی استفاده کنند.

این حالت همچنان یکی از ویژگی‌های بسیار سودآور برای شرکت EA (الکترونیک آرتز مالک و عرضه کننده سری بازی‌های فیفا) به شمار می‌آید. شایان ذکر است که ماه دسامبر این بازی رایانه‌ای توانست به رکورد چشم‌گیر ۶ میلیون کاربر روزانه دست یافته و بیش از یک چهارم (۱/۴۹ میلیارد دلار) درآمد خالص شرکت EA در سال مالی گذشته را تامین کند.

با توجه به اینکه در فارم فوق‌الذکر بیش از ۵۰۰ کارت گرافیک و ۵۰ پردازنده رایانه‌ای نیز کشف شده است، می‌توان گفت که این سخت‌افزارها برای استخراج رمزارز استفاده شده است، با این حال به نظر نمی‌رسد که هدف اصلی از راه‌اندازی چنین کسب و کاری صرفه استخراج رمزارز بوده باشد.

نظر شما در رابطه با این گزارشات و احتمال استفاده از کنسول‌های فوق‌الذکر برای استخراج امتیازهای درون بازی فیفا چیست؟ آیا واقعا از این دستگا‌ها برای استخراج پول درون بازی استفاده شده و یا استخراج رمزارز هدف اصلی این کسب و کار غیرقانونی بوده است؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا