اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

لاین مسیر انتشار ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی را هموارتر کرد

شرکت نرم‌افزاری لاین پلاس (LINE PLUS) در اطلاعیه‌ای از بستر بلاکچینی جدید خود رونمایی کرد که بطور منعطف و سازگار با قوانین، انتشار ارز دیجیتالی توسط بانک‌های مرکزی را تسهیل می‌کند

نکات برگزیده مطلب
  • امروزه کشورهای مختلف جهان برای انتشار ارز دیجیتالی خود با یکدیگر رقابت می‌کنند و شرکت نرم‌افزاری لاین (LINE PLUS) نیز در همین راستا محصول جدیدی را برای پاسخگویی به تقاضا احتمالی از سوی بانک‌های مرکزی سراسر جهان عرضه کرد. بستر بلاکچینی جدید لاین به بانک‌های مرکزی کمک می‌کند تا به‌طور منعطف و با رعایت قوانین مبارزه با پولشویی (AML) و احراز هویت مشتریان (KYC) ارز دیجیتالی خود را منتشر کنند.

لاین بستر بلاکچینی جدیدی را برای انتشار ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی ارائه کرد

شرکت نرم‌افزاری لاین پلاس (LINE PLUS) که گروه مالی چند ملیتی ژاپنی سافت‌بنک (SoftBank) مالکیت آن را در اختیار دارد، اخیراً بستر بلاکچینی جدیدی را برای کمک به بانک‌های مرکزی برای انتشار ارز دیجیتالی ارائه کرده است.

ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی (CBDC) نوعی دارایی دیجیتالی است که توسط بانک‌های مرکزی منتشر می‌شوند و در نتیجه برخلاف شبکه‌های بلاکچین عمومی (همانند بیت کوین و اتریوم) به‌طور متمرکز کنترل و پشتیبانی می‌شوند.

 شرکت لاین در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که تعدادی از کشورهای آسیایی در حال مذاکره با این شرکت هستند تا از «پلتفرم منبع باز انتشار ارز دیجیتالی لاین» به عنوان بستر انتشار ارز دیجیتالی خود استفاده کنند.

لاین انتظار دارد که در آینده بانک‌های مرکزی اغلب کشورهای مختلف جهان ارز دیجیتالی خود را منتشر کنند اما کشورهای جهان هر یک ویژگی‌های مختلفی را از ارز دیجیتالی بانک مرکزی خود انتظار دارند. در نتیجه لاین پلتفرم بلاکچینی خود را به‌طور انعطاف‌پذیری منتشر کرده است تا نیاز بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف جهان را برآورده سازد.

ساختار مدولار و سازگار با قوانین

پلتفرم جدید لاین از سیستم احراز هویت مشتریان (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) پشتیبانی می‌کند و به‌طور مدولار ساخته شده است تا در صورت لزوم ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شود. محصول بلاکچین شرکت لاین بر روی کاسموس اس.دی.کی (Cosmos SDK) ساخته شده است. کاسموس اس.دی.کی یک چهارچوب منبع باز برای ساخت شبکه‌های بلاکچینی مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام (POS) است که امکان تعامل با سایر شبکه‌های بلاکچینی را نیز دارا ااست.

لاین نخستین شرکت ارائه‌دهنده‌ محصول مرتبط با انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی محسوب نمی‌شود. شرکت ریپل (Ripple) در ماه مارس اعلام کرد که یک شبکه بلاکچین خصوصی برای بانک‌های مرکزی ایجاد کرده تا به کمک آن ارز دیجیتالی خود را منتشر کنند.

امروزه کشورهای مختلفی در جهان تلاش می‌کنند تا هرچه سریعتر ارز دیجیتالی خود را در اختیار شهروندانشان قرار دهند. کشور چین اخیراً مقیاس آزمایش ارز دیجیتالی خود را گسترش داده و کشورهای باهاماس(Bahamas) و تایلند(Thailand) عنوان برترین کشورهای توسعه‌دهنده‌ رمزارز بانکی را در اختیار دارند.

نظر شما در رابطه با محصول جدید بلاکچینی شرکت لاین چیست؟ آیا بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف جهان از پلتفرم انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی لاین برای انتشار رمزارز ملی خود استفاده خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا