اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

نایت‌فال ۳ کارمزد تراکنش‌های ارسالی‌ در شبکه اتریوم را هشت برابر کاهش خواهد داد

شرکت خدمات حسابداری ارنست و یانگ (Ernst & Young) روش افزایش مقیاس‌پذیری جدیدی را با نام نایت‌فال ۳ (Nightfall 3) برای کمک به بهبود مشکل افزایش کارمزد شبکه اتریوم ارائه کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • افزایش کارمزد ارسال تراکنش و انباشتگی تراکنش‌ها در زمان شلوغی شبکه اتریوم، نارضایتی کاربران این شبکه را به همراه داشته است. در حالی که توسعه‌دهندگان اتریوم تلاش می‌کنند روش‌های مختلفی را برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم ارائه کنند، شرکت خدمات حسابداری ارنست و یانگ (Ernst & Young) روش افزایش مقیاس‌پذیری لایه دوم جدیدی را ارائه کرده است. این شرکت ادعا کرده است که نایت‌فال ۳ (Nightfall 3) بر اساس پروتکل ZK-Optimistic Rollup کارمزد تراکنش اتریوم را هشت برابر کاهش خواهد داد.

شرکت ای.وای نایت‌فال ۳ را برای کاهش کارمزد ارسال تراکنش در شبکه اتریوم منتشر کرد

شرکت خدمات حسابداری ارنست و یانگ (Ernst & Young) روز پنجشنبه ابزار جدیدی را با نام نایت‌فال ۳ (Nightfall 3) با هدف کاهش کارمزد در شبکه بلاکچین اتریوم ارائه کرده است.

نایت‌فال 3 نسخه جدید پروتکل نایت‌فال است که برای نخستین مرتبه در سال 2019 منتشر شده و ابرازی برای مدیریت خصوصی تراکنش‌ها در شبکه اتریوم محسوب می‌شود. آخرین محصول شرکت ای.وای (E.Y.) ترکیب در نتیجه ترکیب روش رمزنگاری اثبات دانش صفر (Zero-knowledge proof) و مکانیسم تایید آپتیمیستیک رول‌آپ (Optimistic Rollup) ایجاد شده است.

اثبات دانش صفر نوعی الگوریتم رمزنگاری است که برای تایید صحت اطلاعات منتشر شده در شبکه بلاکچین بدون نیاز به افشاء اطلاعات مربوط به تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرد. نایت‌فال ۳ تراکنش‌های مبتنی بر الگوریتم رمزنگاری اثبات دانش صفر را در گروه‌هایی جمع‌آوری می‌کند که رول‌آپز (Rollups) نامیده می‌شوند. در این روش خوشبینانه فرض می‌شود که تمامی تراکنش‌ها درست و واقعی هستند مگر آن‌که خلاف آن ثابت شود. بنابراین این روش نیازی به تایید کننده‌ها برای تایید تراکنش‌ها ندارد و در نتیجه هزینه ارسال تراکنش‌ کاهش می‌یابد.

شبکه کنونی اتریوم قادر به پردازش 15 تراکنش در هر ثانیه است و رول‌آپز با پردازش تراکنش‌ها خارج از شبکه اصلی اتریوم می‌تواند به کاهش مشکل انباشتگی تراکنش‌ها در زمان شلوغی شبکه اتریوم کمک کند. در این روش فرآیند تایید تراکنش‌ها به زنجیره جانبی منتقل می‌شود که با عنوان «لایه دوم (Layer 2)» نیز شناخته می‌شود. زنجیره جانبی به‌طور دوره‌ای با شبکه اصلی اتریوم ارتباط برقرار می‌کند تا تراکنش‌های پردازش شده در شبکه اتریوم ثبت شوند.

برای کسب اطمینان از اینکه تنها بلاک‌های صحیح لایه‌ دوم به شبکه اصلی بلاکچین اتریوم افزوده خواهد شد، به کاربران انگیزه داده می‌شود تا بلوک‌های نادرست را از طریق فرآیند اصلاحی مبتنی بر قراردادهای هوشمند پالایش کنند.

کاهش چشمگیر هزینه ارسال تراکنش

از آنجایی که محاسبات مورد نیاز تراکنش‌های شبکه اتریوم یکسان نیست، هزینه پردازش تراکنش‌ها نیز بر اساس منابع مصرفی تفاوت دارد و در نتیجه اتریوم از سیستم هزینه گس (Gas Fee) برای محاسبه کارمزد ارسال تراکنش استفاده می‌کند. در حالی که انتقال توکن‌های اتر (ETH) در شبکه اتریوم هزینه کمی دارد (21,000 گس)، هزینه ارسال تراکنش‌های پیچیده حاصل از اجراء قراردادهای هوشمند ممکن است به بیش از 100,000 گس نیز برسد.

شرکت ای.وای اعلام کرد که پروتکل جدید این شرکت هزینه ارسال تراکنش در شبکه اتریوم را به 8,200 گس یا یک هشتم هزینه مورد نیاز برای ارسال تراکنش‌های مبتنی بر استاندارد ای.آر.سی20 (ERC20) کاهش می‌دهد.

پل برودی (Paul Brody)؛ مدیر بخش بلاکچین ای.وای اعلام کرد: «این روش هم‌اکنون یکی از موثرترین راه‌کارها برای حفظ امنیت و کارایی برای ارسال تراکنش‌ها در شبکه عمومی اتریوم محسوب می‌شود.»

افزایش کارمزد ارسال تراکنش‌ در طی ماه‌های گذشته موجب انباشتگی تراکنش‌ها و نارضایتی کاربران اتریوم شده بود. تجربه چنین شرایطی موجب شده است تا توسعه دهندگان پیشنهادهای مختلفی را با هدف کاهش کارمزد ارسال تراکنش در بروزرسانی‌های برلین و لندن بگنجانند.

 نظر شما نسبت به انتشار نایت‌فال ۳ برای کاهش کارمزد تراکنش‌های ارسالی شبکه اتریوم چیست؟ آیا پروتکل ZK-Optimistic Rollup به عنوان یک روش پردازش تراکنش‌ها در لایه دوم بطور موثری به رفع مشکل انباشتگی تراکنش‌ها در زمان شلوغی شبکه اتریوم کمک خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا