اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

ترون اولین شرکت فعال حوزه‌ی رمزارز در السالوادور خواهد بود

پس از صحبت‌های رئیس جمهور السالوادور مبنی از حمایت از انتقال کسب و کارهای حوزه‌ی رمزارز، جاستین سان از آمادگی برای افتتاح یک شعبه‌ی از دفاتر ترون(TRON) در این کشور خبر داد

نکات برگزیده مطلب
  • چند روز قبل نجیب ابوکیله(Nayib Bukele) رئیس جمهور به طور علنی از صنعت رمزارزها حمایت کرد و لایحه‌ای برای تعریف BTC به عنوان یک ارز قانونی در این کشور ارائه کرد. وی در رابطه با این موضوع همچنین اعلام نموده که از تمامی کسب و کارها و شرکت‌هایی که قصد جابجایی فعالیت خود به کشور السالوادور را دارند، حمایت کرده و برسود حاصل از بیت کوین مالیات بردرآمد وضع نخواهد کرد. برهمین اساس، جاستین سان بنیانگذار پروژه‌ی رمزارزی ترون(TRON) اعلام نموده که این شرکت به عنوان اولین کسب و کار فعال حوزه‌ی رمزارز قصد دارد یک شعبه‌ی جدید در کشور السالوادور افتتاح کند.

پیشرفت السالوادور

پس از اینکه نجیب ابوکیله(Nayib Bukele) رئیس جمهور ۳۹ ساله‌ی کشور السالوادور که این کشور آمریکای مرکزی قرار است به بازار بیت کوین وارد شده و این رمزارز را به عنوان یک ارز قانونی در اقتصاد خود تعریف کند، بازار رمزارزها نسبت به این اخبار واکنش مثبت داشته و برخی بازیگران اصلی این صنعت به تغییر مکان و انتقال کسب و کار خود به این کشور کوچک اشاره کرده‌اند.

جاستین سان(Justin Sun) بنیانگذار شرکت ترون که از هیچ فرصتی برای تبلیغ کسب و کار خود چشم‌پوشی نمی‌کند، اعلام کرده است که ترون علاقه‌مند به تغییر مکان و انتقال فعالیت‌های خود به کشور السالوادور است؛ اما با یک هدف مشخص، اینکه ترون اولین شرکت فعال حوزه‌ی رمزارز باشد که در کشور السالوادور شعبه‌ی جدید افتتاح کرده است.

آقای سان با انتشار چندین توییت جدید از نقشه‌ها و برنامه‌های خود برای حرکت به سمت السالوادور پرده‌برداری کرده است:

السالوادور اکنون یک کشور رمزارزی است و قوانین دوستدار این حوزه را وضع می‌کند! ترون اولین سازمان فعال در حوزه‌ی رمزارز خواهد بود که یکی از دفاتر خود را در این کشور آمریکای لاتین تاسیس می‌کند. Justin Sun

شرکت‌های به جابجایی کسب و کار خود تمایل دارند

آقای سان که در ابتدا متذکر شده بود بسیاری از شرکت‌های حوزه‌ی رمزارز اکنون آماده حرکت به سمت کشور السالوادور هستند، با پاسخ مستقیم رئیس جمهور این کشور مواجه شد، که از مزایای السالوادور به عنوان یک کشور دوستدار بیت کوین صحبت می‌کرد.

نجیب ابوکیله در پاسخ به صحبت‌های جاستین سان بسیاری از نکات مثبت این کشور آمریکای مرکزی را برجسته ساخت و توضیح داد که:

آب و هوای عالی، سواحل مواج مناسب برای موج‌سواری، املاک رو به ساحل که آماده فروش هستند. از معدود کشورهای جهان که بر روی درآمد مالیات وضع نکرده است. رمزارز بیت کوین در این کشور شامل مالیات نخواهد شد، زیرا به زودی به عنوان ارز قانونی شناخته می‌شود. اقامت دائم فوری برای کارآفرینان حوزه‌ی رمزارز. Nayib Bukele

السالوادور جدید‌ترین رقیب ایالات متحده

از آنجا که بازار رمزارزها به یک صنعت شناخته شده در سطح جهانی تبدیل شده و روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است، تعداد زیادی از شرکت‌های فعال این حوزه در تلاش‌اند تا کسب و کار خود را به مناطقی انتقال دهند که در آن قوانین دوستدار صنعت رمزارز وضع شده است، زیرا اقدامات شدید دولت‌ها و سیاست‌های نظارتی سخت‌گیرانه مانع تجارت در این صنعت است. به عنوان مثال به صرافی مبادله‌ی رمزارز بایننس می‌توان اشاره کرد که سال‌ها قبل به دلیل قوانین دست و پا گیر مجبور شد از ژاپن به جزیره‌ی مالت نقل مکان کند، یکی از معدود جزایز دوستدار صنعت رمزارز.

این درحالیست که چندی قبل برد گارلینگهوس(Brad Garlinghouse) مدیرعامل شرکت ریپل و هستر پیرس(Heister Pierce) کمیسیونر SEC و «مادر صنعت رمزارزها» به تلاش شرکت‌های فعال حوزه‌ی رمزارز در آمریکا برای خروج از این کشور اشاره کرده بودند. به گفته‌ی آن‌ها مقامات دولت آمریکا باید سختگیری‌های فعلی را کنار گذاشته و سیاست‌های خود را مورد بازنگری قرار دهد، در غیر این صورت باید با خطر از دست دادن امکان تقویت اقتصاد به کمک سرمایه‌ی میلیارد دلاری شرکت‌های حوزه‌ی رمزارز دست و پنجه نرم کنند.

نظر شما در رابطه با رویکرد جاستین سان و احتمال راه‌اندازی دفاتر ترون در کشور السالوادور چیست؟ آیا به زودی شاهد انتقال شرکت‌های حوزه‌ی رمزارز به این کشور آمریکای مرکزی خواهیم بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا