اخبار داخلیاخبار و مقالات

شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی برای ماینرها گروه‌های ویژه‌ی بازرسی تشکیل داد

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی اعلام کرد که از روز هجدهم خرداد سه گروه ویژه بمنظور کشف مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز تشکیل شده است

نکات برگزیده مطلب
  • تجربه‌ی خاموشی‌های اخیر موجب شده است تا شرکت توزیع برق روش‌های مختلفی را برای شناسایی ماینرهایی که مجوز فعالیت در اختیار ندارند، مورد استفاده قرار دهد. در همین راستا، علیرضا صبوری؛ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان شمالی از تشکیل سه تیم ویژه‌ی بازرسی برای کشف مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز در این استان خبر داد.

تشکیل گروه‌های ویژه کشف مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز در خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی از ایجاد گروه‌های بازرسی ویژه برای شناسایی استخراج غیرمجاز رمزارز در این استان خبر داد. علیرضا صبوری روز دوشنبه استخراج رمزارز را یک عامل تاثیر‌گذار در افزایش مصرف برق ارزیابی کرده و تاکید کرد که ماینرهای غیرمجاز باید شناسایی و متوقف شوند.

وی تفاوت متوسط نرخ فروش برق را عامل جذب ماینرها ارزیابی کرده و اظهار داشت: «متوسط نرخ فروش برق در استان خراسان شمالی 820 ریال به ازای هر کیلووات ساعت است در حالی که تعرفه‌ی مصوب برای رمزارزها 16,570 ریال تعیین شده است.»

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی تاکید کرد که در صورت کشف مزارع غیرمجاز استخراج رمزارز در حالی که باید از حقوق شرکت برق دفاع شود، اما باید با مشترکین نیز باید بطور محترمانه برخورد شود.

وی اعلام کرد که از هجدهم خرداد سال 1400، سه گروه بازرسی ویژه برای شناسایی فعالیت غیرمجاز ماینرها و همچنین انشعابات غیرمجاز تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمال در گذشته از کشف 764 دستگاه استخراج رمزارز در این استان خبر داده و اعلام کرده بود که از مجموع 2 هزار مگاوات برق مصرفی ماینرهای غیرمجاز بر اساس برآورد اخیر شرکت توزیع برق، 10 مگاوات به این استان اختصاص دارد.

بر اساس گزارش کوینیت، وزیر نیرو در جلسه‌ی ارائه‌ی توضیحات دلایل قطعی برق به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماینرهای غیرمجاز را قاچاقچی انرژی توصیف کرد.

نظر شما نسبت به اظهارات مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی و ایجاد گروه‌های ویژه‌ی بازرسی از ماینرها چیست؟ با توجه به سهم کم صنعت استخراج رمزارز از برق تولیدی کشور، آیا فعالیت ماینرها موجب افزایش با اهمیتی در برق مصرفی می‌شود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا