اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

کره‌ای‌ها برای رمزارزهایی که نزد صرافی‌های خارجی نگهداری می‌کنند مالیات خواهند داد!

سازمان امور مالیاتی کره جنوبی اعلام کرد که شهروندان این کشور از سال ۲۰۲۲ میلادی ملزم خواهند بود علاوه بر ارسال گزارش دارایی‌های سنتی، گزارش رمزارزهایی که نزد پلتفرم‌های خارجی نگهداری می‌کنند را نیز به این سازمان ارائه کنند

نکات برگزیده مطلب
  • سازمان مالیاتی کره‌ی جنوبی در سال ۲۰۲۲ میلادی دستورالعمل ارسال گزارش مالیاتی را گسترش خواهد داد. بر همین اساس شهروندان این کشور ملزم خواهند شد تا علاوه بر گزارش حساب‌های بانکی خارجی، اوراق قرضه، سهام و ... گزارش رمزارزهایی که نزد پلتفرم‌های خارجی نگهداری می‌کنند را نیز به سازمان امور مالیاتی کره جنوبی ارائه کنند.

شهروندان کره جنوبی باید مالکیت رمزارزهای خودشان را به سازمان مالیاتی گزارش کنند

بر اساس گزارش خبرگزاری فورکست(Forkast)؛ سازمان مالیاتی کره‌ی جنوبی اعلام کرد که از آغاز سال 2022 میلادی برخی از شهروندان این کشور به همراه شرکت‌های کره‌ای ملزم خواهند شد تا فهرست دارایی‌های خود را در صرافی‌های خارجی گزارش کنند.

سازمان مالیاتی کره جنوبی اعلام کرد که قوانین جدید تنها کسانی را شامل خواهد شد که در پایان هر ماه در حساب کاربری خودشان نزد صرافی‌ها به ارزش حداقل 500 میلیون ون کره(تقریباً 450 هزار دلار) رمزارز نگهداری می‌کنند.

در گذشته، الزامات مالیاتی سپرده‌گذاری و دارایی‌های حساب‌های بانکی خارجی، اوراق سهام، اوراق قرضه، دارایی‌های مشتق و محصولات بیمه‌ را شامل می‌گردید. با این وجود از یکم ژانویه‌ی 2022 گزارش مالیاتی دارایی‌ها شامل رمزارزها نیز خواهد بود. در نتیجه شهروندان کره‌ای ملزم خواهند بود تا برای نخستین مرتبه در ژوئن 2023 گزارش دارایی‌های رمزارزی خودشان که نزد پلتفرم‌های خارجی نگه‌داری می‌کنند را نیز به سازمان مالیاتی کره جنوبی ارسال کنند.

کسانی که از ارسال گزارش دارایی‌های رمزارزی خودشان به سازمان مالیاتی کره جنوبی امتناع کنند، تا 20 درصد از ارزش دارایی‌های گزارش نشده جریمه خواهند شد. بعلاوه، در صورتی که ارزش دارایی‌های گزارش نشده به بیش از 5 میلیارد وون(4/5 میلیون دلار) برسد، مالکان این دارایی‌ها ممکن است با اتهامات کیفری مواجه شوند.

مالیات بر سود حاصل از خرید و فروش رمزارز

در همین زمان ، مقامات کره‌ی جنوبی در حال آماده‌ شدن برای معرفی مالیات بر مبادلات رمزارز هستند. بر اساس قوانین جدید، در صورتی که سود حاصل از معاملات رمزارزی در طول یکسال به بیش از 2/5 میلیون وون برسد(تقریباً 2 هزار دلار) مشمول 20 درصد مالیات خواهد بود.

با این وجود نتیجه‌ی یک نظر‌سنجی نشان می‌دهد که 54 درصد از شهروندان ساکن در کره‌ی جنوبی از مالیات بر عایدی سرمایه‌ی ناشی از مبادلات رمزارزها حمایت می‌کنند.

کمیسیون خدمات مالی کره‌ جنوبی(FSC) به مقاماتی که در سیاست‌گذاری رمزارزها نقش دارند دستور داده است تا سرمایه‌گذاری خودشان را در حوزه‌ی رمزارزها به این سازمان گزارش کنند.

نظر شما نسبت به دستورالعمل جدید سرویس مالیاتی کره‌ جنوبی برای ارسال گزارش مالیاتی رمزارزهایی که نزد صرافی‌های خارجی نگهداری می‌شوند چیست؟ آیا سازمان‌های مالیاتی برای اخذ مالیات از شهروندان کره‌ای حریم خصوصی آن‌ها را زیرپا می‌گذارند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا