اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

حافظه‌های SSD مخصوص استخراج رمزارز چیا به زودی عرضه می‌شوند

شرکت توسعه‌ی سخت‌افزار نام سابرِنت(Sabrent) از دو حافظه‌ی SSD جدید رونمایی کرده است که قابلیت استخراج رمزارز بسیار بالایی داشته و چند ده برابر حافظه‌های SSD رایج در بازار می‌توانند فعالیت کنند

نکات برگزیده مطلب
  • از الگوریتم خاص «اثبات فضا و زمان» برای استخراج رمزارز استفاده می‌کند، الگوریتمی که شدیداً نیازمند حجم بالایی از فضای ذخیره‌سازی است؛ برهمین اساس به جای استفاده از پردازنده و کارت گرافیک، بار روند استخراج بر روی دستگاه‌های ذخیره‌سازی بوده و سریعاً منجر به از کار افتادن آن‌ها می‌شود. حال یک شرکت توسعه‌ی سخت‌افزار به نام سابرنت(Sabrent) از حافظه‌های SSD ویژه‌ای رونمایی کرده است که صرفاً برای استخراج رمزارز چیا تولید شده و توانایی استقامت بسیار بالایی دارند.

چیا ماینینگ

برای اکثر افراد، استفاده از حافظه‌ی SSD برای استخراج رمزارز چیا توصیه نمی‌شود، زیرا این فرآیند به سرعت می‌تواند منجر به خرابی و از دست رفتن این قطعه‌ی سخت‌افزار گران‌قیمت شود. با این حال، یک شرکت توسعه‌ی سخت‌افزار به نام سابرِنت(Sabrent) حافظه‌های SSD ویژه‌ای را تولید کرده است که توانایی بالایی در زمینه‌ی استخراج رمزارز چیا داشته و به این سادگی خراب نخواهند شد.

پروژه‌ی چیا(Chia) تقریباً یک پروژه‌ی رمزارزی جدید است که براساس الگوریتم اثبات «زمان و فضا» ساخته شده و با سایر رمزارزهای موجود در بازار از جمله بیت کوین و اتریوم تفاوت بسیاری دارد. این رمزارز به عنوان یک پروژه‌ی سبز و دوستدار محیط زیست کار خود را آغاز کرد، زیرا به گفته‌ی توسعه دهنده‌ی آن استفاده از درایورهای حافظه برای پردازش شبکه در مقایسه با استخراج سنتی با استفاده از دستگاه‌های پردازشی همچون اسیک(ASIC) یا کارت گرافیک، مصرف انرژی بسیار کم‌تری دارد.

با این حال، به نظر می‌رسد که روند پردازش یا اصطلاحاً پلات کردن(plotting) شبکه‌ی چیا فشار بسیار زیادی بر روی حافظه‌ی رایانه‌ها ایجاد می‌کند، تاجایی که حتی برخی از بهترین برندهای حافظه‌ی SSD نیز تنها چند هفته پیش از خرابی کامل می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

حافظه‌ی SSD هارد فضای ذخیره‌سازی چیا Chia

ویژگی‌های مهم یک حافظه‌ی مناسب

دو ویژگی مهم دستگاه‌های ذخیره‌سازی برای استخراج رمزارز چیا عبارتند از سرعت نوشتن(write speed) و توانایی استقامت. حافظه‌های HDD از مقاومت بالایی برخوردار بوده و توانایی فعالیت بلند مدت را دارند، با این حال در مقایسه با حافظه‌های SSD از سرعت بسیار پایین و کندی رنج می‌برند.

برهمین اساس شرکت سابرنت دست به کار شده و دو محصول قدرتمند به نام‌های پلات‌ریپر(Plotripper) و پلات‌ریپر پرو(Plotripper Pro) عرضه کرده است که اساساً حافظه‌های پرسرعت SSD برای استخراج رمزارز چیا هستند. به گفته‌ی شرکت سازنده شما با این دو محصول می‌توانید از تمام مزایای یک حافظه‌ی SSD بدون نگرانی از خرابی آن در کوتاه مدت بهره‌مند شوید.

حافظه‌ی SSD هارد فضای ذخیره‌سازی چیا Chia

حافظه‌ی پلات‌ریپر با ظرفیت ۲ ترابایت عرضه شده و توانایی فعالیت معادل ۱۰ هزار ترابایت نوشتن(TBW) را دارد، درحالیکه نسخه‌ی پیشرفته‌تر این حافظه‌ها یعنی پلات‌ریپر پرو به دو شکل یک ترابایتی و دو ترابایتی عرضه خواهد شد. نسخه‌ی دو ترابایتی حافظه‌های Plotripper Pro قابلیت فعالیت مداوم معادل ۵۴ هزار ترابایت نوشتن اطلاعات را داشته و به این زودی از دور خارج نخواهند شد.

برترین محصولات عرضه شده تا به امروز

این دو محصول در مقایسه با حافظه‌های پیشرفته و گران‌قیمت موجود در بازار مانند MP600 PRO دو ترابایتی از شرکت کورسیر(Corsair) بسیار کاربردی‌تر خواهند بود، زیرا حافظه‌های شرکت کورسیر علی‌رغم تبلیغات بسیار زیاد تنها قابلیت ۱۴۰۰ ترابایت نوشتن(TBW) را دارند. به عبارتی ارزان‌ترین حافظه‌ی ساخته شده توسط شرکت سابرنت ۷/۱ برابر MP600 PRO مقاوم بوده و حافظه‌ی Plotripper Pro یک ترابایتی هم می‌تواند ۱۹/۲ برابر دوام آورد.

این درحالیست که گفته می‌شود در حافظه‌های تولید شده توسط شرکت سابرنت از کنترل Phison E18 استفاده شده است، ویژگی منحصر به فرد این محصولات که قابلیت استفاده از درگاه‌های PCIe 4 را ممکن می‌سازد.

شرکت سابرنت همچنان در رابطه با قیمت اولیه و تاریخ عرضه‌ی رسمی این حافظه‌های قدرتمند هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده است، با این حال به نظر نمی‌رسد که این محصولات در رده‌ی مصرف‌کننده و مقرون به صرفه باشند. به عبارتی، این محصولات صرفاً جهت استخراج رمزارز چیا ساخته شده‌اند.

نظر شما در رابطه با حافظه‌های SSD ساخته شده توسط شرکت سابرنت چیست؟ آیا به زودی با عرضه‌ی گسترده محصولات ویژه برای استخراج رمزارز، شاهد کاهش قیمت سخت‌افزارهای رایانه‌ای خواهیم بود؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا