اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

پذیرش بیت کوین در السالوادور برای این کشور مزایای اقتصادی به همراه نخواهد داشت

تحلیلگران بانک جی‌پی‌مورگان(JPMorgan) در یادداشتی اعلام کرده‌اند که پذیرش بیت کوین به عنوان ارز رسمی السالوادور هیچ‌گونه مزیت اقتصادی برای این کشور به همراه نخواهد داشت

نکات برگزیده مطلب
  • در پی تصمیم قانون‌گذاران، بیت کوین در کنار دلار آمریکا به پول رایج کشور السالوادور تبدیل شده است. تحلیلگران جی‌پی‌مورگان(JPMorgan) در یادداشتی اقدام اخیر این کشور را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. تحلیلگران این بانک آمریکایی اعلام کرده‌اند که تصمیم اخیر السالوادور برای پذیرش بیت کوین منافع اقتصادی برای این کشور به همراه نخواهد داشت و حتی ممکن است مذاکرات این کشور با صندوق بین المللی پول را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

ارزیابی بانک جی‌پی‌مورگان از تبدیل شدن بیت کوین به پول رایج السالوادور

رابین ویگلسورث(Robin Wigglesworth) خبرنگار فایننشال تامیز(Financial Times) در حساب توییتر خود یادداشت جدیدی از بانک جی‌پی‌مورگان به سرمایه‌گذاران را منتشر کرده است. جی‌پی‌مورگان اعلام کرد که موضع‌گیری اخیر السالوادور و پذیرش بیت کوین به عنوان ارز رسمی در این کشور رشد این رمزارز را نشان می‌دهد. با این وجود، این بانک آمریکایی معتقد است که تصمیم اخیر السالوادور برای به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان نوعی ارز منفعت اقتصادی برای این کشور به‌همراه نخواهد داشت و حتی این تصمیم را مانعی برای مذاکرات این کشور با صندوق بین‌المللی پول(IMF) ارزیابی کرده است.

بر اساس یادداشت اخیر تحلیلگران جی‌پی‌مورگان:

به سختی می‌توان منافع اقتصادی ملموسی را برای پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی در کشور السالوادور مشاهده کرد و حتی ممکن است مذاکرات این کشور با صندوق بین‌المللی پول را تحت تاثیر قرار دهد. JPMorgan

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول پذیرش بیت کوین به عنوان ارز رسمی در کشور السالوادور را عامل ایجاد مسائل اقتصادی، مالی و حقوقی جدیدی برای این کشور عنوان ارزیابی کرد.

بر اساس گزارش کوینیت، قانون‌گذاران مکزیک نیز تلاش می‌کنند موضع‌گیری السالوادور در برابر بیت کوین را دنبال کنند و بیت کوین را به ارز قانونی در این کشور تبدیل کنند.

تصمیم السالوادور موضع‌گیری قدرت‌های بزرگ اقتصادی در برابر بیت کوین را تغییر خواهد داد

السالوادور نخستین کشور جهان است که بیت کوین را در کنار دلار به عنوان یک ارز رسمی پذیرفته است و حتی به کسانی که با استفاده از بیت کوین در اقتصاد این کشور سرمایه‌گذاری کنند، تابعیت می‌دهد. تحلیلگران جی‌پی مورگان معتقدند که تصمیم اخیر السالوادور بر رویکرد دیگر کشورها در مقابل بیت کوین را تحت تاثیر قرار خواهد داد:

این پرسش مطرح می‌شود که آیا ارزیابی بیت کوین به عنوان پول رایج کشور السالوادور رویکرد دیگر کشورهای بزرگ اقتصادی جهان در حوزه‌ی قوانین مالیاتی، بانکداری، تنظیم مقررات مالی و دیگر حوزه‌های مرتبط با بیت کوین را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟ JPMorgan

در حالی که طرفداران رمزارزها از اقدام اخیر السالوادور برای به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان پول رایج در این کشور استقبال کرده‌اند، تحلیلگران با شک و تردید نسبت به آثار تصمیم اخیر این کشور اظهار نظر می‌کنند. علاوه بر جی‌پی‌مورگان، صندوق بین‌المللی پول و بانک تسویه حساب‌های بین المللی(BIS) نیز تصمیم السالوادور را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

بنوئیت کوئر(Benoit Coeure)؛ رئیس مرکز نو‌آوری بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی تصمیم السالوادور برای به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان پول رایج در این کشور را «آزمایش جالبی» توصیف کرد. با این وجود، وی بیت کوین را ابزار سرمایه‌گذاری و کسب سود از این راه ارزیابی کرده و افزود بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی معتقد است که بیت کوین واجد شرایط استفاده به عنوان ابزار پرداخت نیست.

نظر شما نسبت به ارزیابی بانک جی‌پی‌مورگان از پذیرش بیت کوین به عنوان پول رایج کشور السالوادور چیست؟ آیا پذیرش بیت کوین برای السالوادور هیچ گونه مزایای اقتصادی به همراه نخواهد داشت و یا تحلیلگران جی‌پی مورگان درک درستی از نتایج پذیرش بیت کوین در السالوادور ندارند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا