اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

«چیا» به یک شبکه‌ی ۵۰۰ میلیون دلاری تبدیل شد

شبکه‌ی چیا(Chia Network) به عنوان توسعه‌ی دهنده‌ی پروژه‌ی رمزارزی XCH اکنون توانسته دور چهارم جمع‌آوری سرمایه‌ی خود را با موفقیت چشم‌گیر به پایان رسانده و بالغ بر ۶۱ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند

نکات برگزیده مطلب
  • پروژه‌ی چیا در اوایل ماه می و زمانی که برای مبادله در دسترس قرار گرفت، به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و از همان زمان با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد. این پروژه‌ی رمزارزی که براساس الگوریتمی به نام «اثبات فضا و زمان» فعالیت دارد، اساساً با هدف جایگزینی برای دو الگوریتم اجماع اثبات کار(PoW) و اثبات سهام(PoS) معرفی شده است. حال گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که دور چهارم روند جمع‌آوری سرمایه‌ی شبکه‌ی چیا(Chia Network) شرکت توسعه‌دهنده‌ی رمزارز XCH با موفقیت به پایان رسیده و مجموع سرمایه‌ی این شرکت اکنون به رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است.

چیا می‌تازد

شبکه‌ی چیا(Chia Network) به عنوان شرکتی که اخیراً رمزارز XCH را به عنوان یک رمزارز دوستدار محیط زیست عرضه کرده است، در دور چهارم روند جمع‌آوری سرمایه‌ی خود توانسته با کمک شرکت مدیریت سرمایه‌ی اندرسن هوروویتز(Andreessen Horowitz) و شرکت ریچموند گلوبال(Richmond Global Ventures) بالغ بر ۶۱ میلیون دلار سرمایه کسب کند.

طبق گزارش منتشر شده توسط چیا، این شرکت که توسط برام کوهن(Bram Cohan) بنیانگذار شبکه‌ی اشتراک‌گذاری فایل بیت‌تورنت(BitTorrent) راه‌اندازی شده است، در مرحله‌ی جمع‌آوری سرمایه‌ی خود توانسته به ارزشی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار برسد. برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌کنندگان در روند جمع‌آوری سرمایه‌ برای پروژه‌ی چیا عبارتند از بریر کپیتال(Breyer Capital)، ناوال راویکانت(Naval Ravikant) و DHVC.

شبکه‌ی چیا chia network

آقای دیوید فریزی(David Frazee) شریک مدیریت ریچموند گلوبال در رابطه با این موضوع اعلام نموده که «اگر رمزارز بیت کوین به واسطه‌ی دانش ۱۳ سال گذشته طراحی می‌شد، نتیجه‌ی کار چیزی شبیه به پروژه‌ی چیا می‌شد».

شایان ذکر است که وی همچنین در سال ۲۰۱۸ نیز در پروژه‌ی چیا سرمایه‌گذاری کرده بود و اکنون قصد دارد به عنوان عضو هیئت مدیره‌ی شرکت فعالیت داشته باشد. اقای فریزی علاوه بر این اظهار نموده که چیا یک کوین کاربر پسند و «قابل کنترل، ایمن و سازگار با محیط زیست» است.

بازگشت صنعت ماینینگ به خانه‌ها

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، پروژه‌ی چیا در اوایل ماه می و زمانی که برای مبادله در دسترس قرار گرفت، به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. توسعه‌دهندگان این پروژه آن را به عنوان ساده‌تین رمزارزی موجود در بازار برای یک کاربر سطح متوسط جهت استخراج و همچنین یک پروژه‌ی دوستدار محیط زیست توصیف کرده‌اند.

این پروژه‌ی رمزارزی براساس الگوریتمی به نام «اثبات فضا و زمان» فعالیت دارد که اساساً یک جایگزین برای دو الگوریتم اجماع اثبات کار(PoW) و اثبات سهام(PoS) است، الگوریتم‌هایی که به مقدار زیادی انرژی، سخت‌افزارهای بسیار گران‌قیمت و رده بالا برای ادامه‌ی فعالیت نیاز دارند.

در عوض الگوریتم ماینینگ چیا(که فارمینگ یا کشاورزی نام‌گذاری شده است) به حافظه‌های جامد و سخت(HDD و SSD) با ظرفیت بالا متکی است. جینی هافمن(Gene Hoffman) رئیس و مدیرعامل شرکت چیا در رابطه با این پروژه اعلام نموده که «ما می‌خواهیم که روند استفاده از ارزهای دیجیتال بسیار ساده‌تر از پول نقد باشد».

به زودی IPO برگزار می‌شود

براساس گفته‌های هافمن، چهارمین رویداد جمع‌آوری سرمایه در واقع «سوخت موشک» برای این پروژه جهت استخدام و جذب کارکنان جدید و تسریع در روند رسیدن به اهداف آتی است، اهدافی که مهم‌ترین آن‌ها تبدیل شدن به یک سیستم تجارت و پرداخت شناخته شده توسط دولت‌ها، بانک‌ها و سایر موسسات می‌باشد.

هافمن در ادامه اضافه کرد که «در عین حال شبکه‌ی چیا قصد دارد تا از طریق یک پیشنهاد عرضه‌ی اولیه‌ی عمومی(IPO) تا پایان سال ۲۰۲۱، به یک پروژه‌ی عمومی تبدیل شود».

وی در بخش‌های پایانی صحبت‌های خود اظهار داشت «هدف ما همیشه این بوده است که به سرعت به یک پروژه‌ی عمومی تبدیل شویم، زیرا این امر به طور قابل توجهی می‌تواند فضای نظارتی ما را واضح کرده و به مشتریان اجازه دهد از این ارز دیجیتال برای جلوگیری از ضرر مالی هنگام نوسان در بازار عمومی استفاده کنند، موضوعی که باعث ایجاد تفاوت میان چیا و سایر ارزهای دیجیتال موجود خواهد شد».

نظر شما در رابطه با پیشرفت سریع شبکه‌ی چیا و همه‌گیر شدن این پروژه چیست؟ چه عواملی باعث محبوبیت چشم‌گیر پروژه‌ی چیا گردیده است؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا