اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

بانک یکپارچگی اقتصادی آمریکای مرکزی السالوادور را در استفاده از بیت‌کوین همراهی می‌کند

رئیس بانک یکپارچگی اقتصادی آمریکای مرکزی(Central American Bank for Economic Integration) اعلام کرد که این بانک قصد دارد با تشکیل یک تیم فنی کشور السالوادور را در استفاده از بیت‌کوین به عنوان ارز رسمی خود کمک کند

نکات برگزیده مطلب
  • اخیراً کشور السالوادور بیت کوین را به عنوان ارز رسمی خود پذیرفته است. این تصمیم السالوادور با استقبال طرفداران بیت کوین مواجه شده است با این وجود السالوادور برای استفاده از بیت کوین به عنوان ارز رسمی خود باید بستر لازم برای این منظور را نیز فرآهم کند. بانک یکپارچگی اقتصادی آمریکای مرکزی اعلام کرد که با ایجاد یک تیم فنی السالوادور را در این راستا همراهی خواهد کرد.

بانک یکپارچگی اقتصادی آمریکای مرکزی به السالوادور برای استفاده از بیت کوین کمک می‌کند

رئیس بانک یکپارچگی اقتصادی آمریکای مرکزی(Central American Bank for Economic Integration) در روز چهاردهم ژوئن و در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که بزرگترین بانک چند جانبه‌ی منطقه‌ی آمریکای مرکزی، کشور السالوادور را در استفاده از بیت کوین به عنوان ارز قانونی کمک خواهد کرد.

دانته موسی(Dante Mossi)؛ رئیس بانک یکپارچگی اقتصادی آمریکای مرکزی اعلام کرد که این بانک «یک تیم فنی» برای کمک به  دولت السالوادور برای استفاده از بیت کوین به عنوان نوعی ارز ایجاد خواهد کرد. موسی در پیامی به نایب بوکله(Nayib Bukele)؛ رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد: «ما افتخار می‌کنیم که نخستین انتخاب دولت شما برای کمک و حمایت(به اجرای طرح استفاده از بیت کوین به عنوان پول رایج در السالوادور) بانک مرکزی یکپارچگی اقتصادی است.»

موسی اظهار داشت: «تاکنون هیچ کشوری همانند السالوادور در مقیاس گسترده بیت کوین را به عنوان ارز رسمی خود نپذیرفته است. این موضوع چالش‌های جدیدی را ایجاد می‌کند که برای یافتن بهترین راه حفاظت از مردم باید آن را جدی گرفت.»

وی همچنین توضیح داد که تیم فنی بانک السالوادور از کارشناسان این بانک به همراه کارشناسان وزارت دارایی السالوادور و همچنین بانک مرکزی این کشور تشکیل خواهد شد. بانک یکپارچگی اقتصادی السالوادور قصد دارد با برنامه‌ریزی و کمک به بررسی جنبه‌های حقوقی پیاده‌سازی بیت کوین به عنوان ارز رسمی در کشور السالوادور به اجرای این طرح کمک کند.

هم‌اکنون تیم توسعه‌دهنده‌ی کیف‌پول استریک(Strike) مشاور اصلی دولت السالوادور در استفاده از بیت کوین به عنوان ارز رایج این کشور محسوب می‌شود. استریک کیف‌پولی است که امکان استفاده از شبکه‌ی لایتنینگ را برای کاربران خود فرآهم می‌کند. این کیف‌پول به عنوان واسطی در میان شبکه‌ی بیت کوین و سیستم بانکی نیز فعالیت می‌کند و کاربران خود را قادر می‌سازد تا بیت کوین‌های خود را بطور مستقیم از حساب بانکی به کیف‌پول و با بالعکس منتقل کنند.

کیف‌پول دولت السالوادور تبدیل بیت کوین و دلار را تسهیل خواهد کرد

السالوادور قصد دارد کیف‌پول خود را بسازد تا شهروندان این کشور بتوانند بسادگی دارایی‌های خودشان را از بیت کوین به دلار آمریکا(یا معادل آن بر مبنای رمزارز پایدار تتر) و بالعکس تبدیل کنند.

موسی اظهار داشت:

از نقطه‌نظر کمک‌های فنی بانک یکپارچگی اقتصادی آمریکای مرکزی ما متخصصانی را در این زمینه انتخاب خواهیم کرد تا در رابطه با چگونگی فرآهم ساختن بستر لازم برای استفاده از بیت کوین به عنوان ارز رایج در السالوادور در حوزه‌های مربوطه همانند ارزیابی ریسک و قانون‌گذاری مشاوره دهند. Dante Mossi

انتظار می‌رود که به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز رسمی السالوادور دولت این کشور را با چالش‌های متعددی مواجه کند و همچنین روابط بین المللی این کشور را نیز تحت تاثیر قرار دهد. رئیس جمهور السالوادور در توییت‌های پیشین خود اعلام کرد که با صندوق بین‌المللی پول در رابطه با تصمیم اخیر خود مذاکره می‌کند. همچنین بانک جی‌پی‌مورگان در یادداشتی ادعا کرد که پذیرش بیت کوین برای السالوادور مزایای اقتصادی به همراه نخواهد داشت.

اقدام السالوادور ممکن است موضع‌گیری دیگر قدرت‌های اقتصادی جهان در برابر بیت کوین را تغییر دهد. هم‌اکنون کشور‌های مختلف جهان بیت کوین را نوعی کالا، ارز دیجیتالی و حتی یک دارایی ممنوعه ارزیابی می‌کنند.

نظر شما نسبت به مشارکت بانک یکپارچگی اقتصادی آمریکای مرکزی در به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان ارز رسمی کشور السالوادور چیست؟ آیا دیگر کشورهای مستقر در آمریکای مرکزی و آمریکای لاتین نیز بزودی از موضع‌گیری السالوادور پیروی خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا