اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شرکای تجاری ویزا ازین پس می‌توانند به کمک رمزارز تسویه حساب کنند

شرکت ارائه کننده‌ی خدمات پرداخت ویزا(Visa) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ویژگی تسویه حساب با استفاده از رمزارز پایدار یو.اس.دی.سی(USDC) را به‌طور آزمایشی راه‌اندازی کرده و این امکان را تا پایان سال جاری میلادی در دسترس شرکای تجاری خود قرار خواهد داد

نکات برگزیده مطلب
  • شرکت ویزا(Visa) در حال آزمایش برنامه‌ای است که استفاده از شبکه‌ی بلاکچین اتریوم بمنظور تسویه‌ی تراکنش‌ها را برای شرکای تجاری این شرکت امکان‌پذیر می‌سازد. هم‌اکنون شرکای تجاری ویزا برای تسویه حساب مجبور هستند تا رمزارزهای خود را به ارز فیات تبدیل کرده و سپس ارز‌های فیات را با استفاده از سیستم انتقال بانکی به حساب ویزا واریز کنند.

تسویه حساب شرکای تجاری ویزا با استفاده از رمزارز یو.اس.دی.سی

ویزا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در همکاری با پلتفرم کریپتو دات کام(Crypto.com) و در پایان سال جاری میلادی، سیستم جدیدی را برای تسویه‌ی تراکنش‌هایی که با استفاده از ارزهای فیات انجام می‌شوند راه‌اندازی خواهد کرد. شرکای تجاری این شرکت قادر خواهند بود در شبکه‌ی پرداخت ویزا رمزارز پایدار یو.اس.دی.سی(USDC) را برای تسویه حساب با این شرکت مورد استفاده قرار دهند.

شرکای تجاری ویزا در گذشته برای تسویه‌ی حساب با این شرکت مجبور به ارسال ارز‌های فیات با استفاده از سیستم انتقال بانکی(Wire transfer) بوده‌اند که می‌تواند هزینه و پیچیدگی فرآیند تسویه حساب را برای کسب و کارهای فعال در صنعت رمزارزها افزایش دهد. در مرحله‌ی آزمایشی این پروژه پلتفرم کریپتو دات کام می‌تواند برای تسویه‌ی حساب رمزارزهای یو.اس.دی.سی را به آدرس اتریوم شرکت ویزا ارسال کند.

جک فورستل(Jack Forestell)؛ مدیر محصولات ویزا در این رابطه اظهار داشت:

شرکت‌های تکنولوژی محور فعال در صنعت رمزارزها ترجیح می‌دهند تا شرکایی داشته باشند که ساختار کسب و کار آن‌ها و پیچیدگی رمزارزها را درک کنند. اطلاعیه‌ی امروز ویزا نقطه‌ی عطف مهمی در توانایی ما برای فرآهم ساختن امکان مدیریت کسب و کار این دسته از شرکت‌ها تنها با استفاده از رمزارزهای پایدار و یا دیگر انواع رمزارزها محسوب می‌شود. Jack Forestell

ارائه‌ی خدمات بر اساس نیاز شرکت‌های فعال در صنعت رمزارزها

ویزا اعلام کرد که قصد دارد این سیستم را در دسترس آن‌دسته از شرکت‌های تکنولوژی محور و بانک‌های مجازی قرار دهد که کسب و کار خود را بر محوریت رمزارزهایی همانند بیت کوین(BTC)، اتریوم(ETH) و یو.اس.دی.سی(USDC) ایجاد کرده‌اند. این شرکت گزارش کرد که روزانه میلیاردها دلار به فرم ارزهای فیات برای تسویه‌ی حساب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلتفرم کریپتو دات کام در ابتدای ماه مارس از همکاری با شرکت ویزا خبر داده و اعلام کرد که به شبکه‌ی پرداخت ویزا پیوسته و خدمات خود را بر مبنای کارت‌های اعتباری ویزا گسترش خواهد داد. این شرکت اعلام کرد که در حال اجرای برنامه‌ی وام‌دهی برمبنای ارزهای فیات است تا دارندگان کارت‌های اعتباری بتوانند از رمزارزهایی که نگه‌داری می‌کنند به عنوان وثیقه‌ای برای دریافت وام استفاده کنند.

ویزا اخیراً فعالیت خود در صنعت رمزارزها را افزایش داده است، مدیرعامل ویزا در ماه ژانویه از ایجاد امکان خرید و فروش رمزارزها خبر داده است. همچنین این شرکت برای پذیرش بیت کوین و ارائه‌ی خدمات مبتنی بر این رمزارز با چند کیف‌پول بیت کوین همکاری می‌کند.

نظر شما نسبت به ایجاد امکان تسویه‌ی حساب با استفاده از رمزارز پایدار یو.اس.دی.سی در شبکه‌ی ویزا چیست؟ آیا دیگر شرکت‌های پرداخت و یا حتی موسسات مالی و بانک‌ها نیز در آینده امکان تسویه‌ی حساب با شرکای تجاری خود و با استفاده از رمزارزها را فرآهم خواهند کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا