اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

فیدلیتی برای راه‌اندازی صندوق بیت کوین قابل معامله در بورس پا پیش گذاشت

یکی از بزرگترین موسسات خدمات مالی جهان برای راه‌اندازی صندوق قابل مبادله در بورس مبتنی بر بیت کوین(Bitcoin ETF) تنها چراغ سبز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) را انتظار می‌کشد

نکات برگزیده مطلب
  • تاکنون درخواست‌های متعددی برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) ارائه شده است اما قانون‌گذاران آمریکایی هیچ یک از درخواست‌های ارائه شده را تایید نکرده‌اند. موسسه‌ی مالی فیدلیتی در تلاش برای گسترش فعالیت خود در صنعت رمزارزها اخیراً درخواست راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کرده است.

درخواست فیدلیتی برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین

فیدلیتی(Fidelity)؛ یکی از بزرگترین موسسات مالی جهان درخواست راه‌اندازی صندوق قابل مبادله در بورس بر پایه‌ی بیت کوین(Bitcoin ETF) را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) ارائه کرده است.

صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین که امکان سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم علاقه‌مندان در بازار بیت کوین بدون نگرانی از چگونگی خرید و نگهداری از بیت کوین را فرآهم می‌کند با نام وایز اورجین بیت کوین تراست(Wise Origin Bitcoin Trust) ثبت شده است. سرمایه‌گذاران با استفاده از این روش قادر هستند بدون نگرانی از چگونگی خرید و نگهداری بیت کوین در این بازار نوظهور سرمایه‌گذاری کنند.

شرکت خدمات فیدلیتی(Fidelity Service Company Inc) مدیریت صندوق و شرکت دارایی‌های دیجیتالی فیدلیتی(Fidelity Digital Assets) نگهداری از بیت کوین‌های این صندوق را بر عهده خواهند داشت.

اگرچه در گذشته شرکت‌های متعددی برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین درخواست کرده‌اند اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تاکنون هیچ درخواستی را تایید نکرده است. صرافی جمنای(Gemini) که توسط برادران وینکلووس(Winklevoss) تاسیس شده است، از سال 2013 تاکنون درخواست‌های متعددی را برای صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین ارائه کرده است. همچنین شرکت‌ اسکای‌بریج کپیتال(SkyBridge Capital) که توسط آنتونی اسکاراموچی(Anthony Scaramucci) مدیریت می‌شود، رئالیتی شیرز(Reality Shares) و شرکت مدیریت سرمایه‌ی ون‌اک(VanEck) نیز برای راه‌اندازی این محصول درخواست داده‌اند.

در نتیجه‌ی رشد پیوسته‌ی بیت کوین، سرمایه‌گذاران خواستار راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین هستند. شرکت‌هایی همانند گری‌اسکیل(Grayscale) و گلکسی دیجیتال(Galaxy Digital) برای پاسخگویی به درخواست مشتریان خود محصولات سرمایه‌گذاری مشابهی را راه‌اندازی کرده‌اند. صندوق گری ‌اسکیل بیت‌کوین تراست(GBTC) هم‌اکنون به ارزش 36 میلیارد دلار بیت کوین را مدیریت می‌کند.

گسترش فعالیت فیدلیتی در صنعت رمزارزها

فیدلیتی اخیراً فعالیت خود را در صنعت رمزارزها گسترش داده است. این بانک در سال 2019 میلادی اولین محصول سرمایه‌گذاری خود را بر پایه‌ی بیت کوین و با عنوان وایز اورجین بیت کوین ایندکس فاند(Wise Origin Bitcoin Index Fund) در سال 2019 میلادی راه‌اندازی کرده است. مدیرعامل فیدلیتی همچنین سرویس نگه‌داری از بیت کوین شرکت فیدلیتی را «فوق العاده موفق» ارزیابی کرده است.

نظر شما نسبت به در خواست فیدلیتی(Fidelity) برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین چیست؟ آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بزودی مجوز راه‌اندازی چنین محصولی را صادر خواهد کرد؟ اعطای مجوز راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین چه تاثیری بر قیمت این دارایی خواهد داشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا