اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

صندوق جرج سوروس در زیر ساخت‌های صنعت رمزارزی سرمایه‌گذاری می‌کند

مدیر ارشد صندوق سرمایه‌گذاری جرج سوروس(Soros Fund) در مصاحبه‌ای دیدگاه خود را نسبت به شرایط حاکم بر بازار رمزارزها بیان کرده و از سرمایه‌گذاری این صندوق بر روی زیرساخت صنعت رمزارزها خبر داد

نکات برگزیده مطلب
  • چاپ گسترده‌ی ارزهای فیات در نتیجه‌ی همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ بدون شک یکی از عوامل تاثیر‌گذار در صعود اخیر بازار رمزارزها محسوب می‌شود. مدیر ارشد صندوق سرمایه‌گذاری سوروس در مصاحبه با بلومبرگ از سرمایه‌گذاری این صندوق خصوصی بر روی زیرساخت‌های صنعت رمزارزی خبر داد. وی همچنین ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین را رقیب بیت کوین ارزیابی کرده و اظهار داشت که تلاش چین برای تضعیف بیت کوین موفق نخواهد بود.

شیب منحنی صعودی بیت کوین متناسب با کاهش ارزش دلار افزایش می‌یابد

مدیر ارشد صندوق سرمایه‌گذاری سوروس اخیراً اظهار داشت که شیب صعود بیت کوین و سایر رمزارزها تغییر کرده است و افزایش عرضه‌ی پول در ایالات متحده‌ی آمریکا دلیل اصلی آن محسوب می‌شود.

دان فیتزپاتریک(Dawn Fitzpatrick) روز پنجشنبه و در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ اظهار داشت که صندوق سرمایه‌گذاری سوروس که توسط جرج سوروس تاسیس شده است، سرمایه‌گذاری بر روی زیرساخت‌های صنعت رمزارزی را آغاز کرده است. وی بیت کوین را «شگفت‌انگیز» توصیف کرده و اظهار داشت که این دارایی هم‌اکنون در حاشیه قرار ندارد. فیتزپاتریک افزود:

من فکر می‌کنم در نقطه‌ی عطف بسیار مهمی برای رمزارزهایی همانند بیت کوین قرار داریم که ممکن است همچنان به عنوان یک کلاس دارایی در حاشیه قرار داشته باشد اما در طول 12 ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا 25 درصد پول بیشتری را منتشر کرده است و در نتیجه سرمایه‌گذاران از کاهش ارزش ارزهای فیات نگران هستند. Dawn Fitzpatrick

وی همچنین به مزایای بیت کوین همانند سادگی ذخیره‌سازی، انتقال و محدودیت عرضه‌ی این دارایی اشاره کرده و اظهار داشت که این دارایی توجه بخشی از سرمایه‌گذاران بازار طلا را به خود جلب کرده است.

فیتزپاتریک هیچ اطلاعاتی را از سرمایه‌گذاری شخصی و یا سرمایه‌گذاری صندوق سوروس بر روی رمزارزها ارائه نکرده است. با این وجود جرج سوروس فعالیت‌های مبهمی در بازار رمزارزها داشته است. الکس جونز(Alex Jones)، تئوریست توطئه ادعا کرده بود که سوروس برای پامپ بیت کوین به وی 5 میلیون دلار پیشنهاد کرده است.

تئوری فیتزپاتریک نسبت به کاهش ارزش ارزهای فیات جدید نیست، سرمایه‌گذاران کهنه‌کار غالباً معتقدند که به دلیل کاهش ارزش ارزهای فیات نگه‌داری از دارایی‌های جایگزین کاملاً منطقی بنظر می‌رسد. مایکل سیلور(Michael Saylor)؛ رئیس شرکت مایکرواستراتژی که به عنوان رهبر جنبش ورود سرمایه‌گذاران حقوقی به بازار بیت کوین شناخته می‌شود، بارها تاکید کرده است که «دارایی‌های امن» نسبت به ارزهای فیات گزینه‌ی مناسبتری برای سرمایه‌گذاری هستند.

ارزدیجیتالی بانک‌های مرکزی از دیدگاه مدیر ارشد صندوق سرمایه‌گذاری سوروس

مدیر ارشد صندوق سرمایه‌گذاری سوروس همچنین اظهار داشت که ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی سریع‌تر از آنچه که انتظار می‌رود در دسترس مردم قرار خواهند گرفت و چین به وضوح در این حوزه پیشگام است.

ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی در حقیقت نسخه‌های دیجیتالی ارز فیات هستند و بانک‌های مرکزی متعددی در سراسر جهان با هدف ایجاد یک سیستم پرداخت سریع و امن در حال توسعه‌ی این محصولات هستند.

فیزپاتریک ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین را یک طرح استرتژیک برای این کشور ارزیابی کرده و اظهار داشت که شاید چین آن را برای تضعیف بیت کوین ارائه کرده است:

آن‌ها می‌خواهند ارز دیجیتالی بانک مرکزی چین در سراسر جهان مورد استفاده قرار بگیرد و در نتیجه یک تهدید بالقوه برای بیت کوین و دیگر رمزارزها محسوب می‌شود. Dawn Fitzpatrick

با این وجود، وی معتقد است که چین در ایجاد بی‌ثباتی برای بیت کوین و بازار رمزارزها موفق نخواهد بود.

نظر شما نسبت به اظهارات مدیر ارشد صندوق سرمایه‌گذاری سوروس در رابطه با بازار رمزارزها چیست؟ آیا کاهش پیوسته‌ی ارزش دلار موجب خواهد شد تا به تدریج افراد بیشتری استفاده از این ارز را کنار گذاشته و از بیت کوین برای حفظ ارزش دارایی‌های خود استفاده کنند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا