اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

دلار دیجیتال، تنها راه فرار آمریکا از بحران اقتصادی پیش رو

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال(Galaxy Digital)، اقتصاد آمریکا در یک سراشیبی سقوط قرار گرفته و تنها راه نجات آن تغییر رویکرد نسبت به ارزهای دیجیتال و توسعه‌ی یک نسخه‌ی بومی است

نکات برگزیده مطلب
  • پس از شیوع بیماری کووید۱۹ در جهان، دولت ایالات متحده در راستای کمک به وضعیت اقتصادی و بازارهای داخلی روند چاپ بی‌رویه‌ی دلار بدون پشتوانه و تزریق ارز به اقتصاد را در پیش گرفت. حال سرمایه‌گذاران و مردم آمریکا نگران افزایش ناگهانی تورم و کاهش قدرت پول‌های موجود در جیب خود هستند. با این حال، مایک نووگراتز(Mike Novogratz) مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال(Galaxy Digital) در تازه‌ترین مصاحبه‌ی خود اعلام نموده که تنها راه دولت آمریکا برای برون رفت از این بحران و فرار از تبعات اقتصادی آن، توسعه‌ی ارز دیجیتال بومی و یک «دلار دیجیتال» است.

تحریف سیستم مالی

مایک نووگراتز(Mike Novogratz) مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال(Galaxy Digital) و از طرفداران پروپاقرص بیت کوین اخیراً هشدار داده است که اگر دولت ایالات متحده موفق به ساخت یک ارز دیجیتال بومی یا همان دلار دیجیتال نشود، ما با یک «بحران وجودی» روبرو خواهیم شد.

این مدیرعامل و کارآفرین موفق در تازه‌ترین مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود با اشاره به صحبت‌های اخیر مایک پمپئو(Mike Pompeo) که اعلام کرده است دولت ایالات متحده به این زودی‌ها به دنبال دلار دیجیتال نخواهد رفت، اظهار نموده که سرنوشت کشور همچنان نامعلوم است.

با این حال، نووگراتز توضیح داد که موفقیت آمریکا در این جبهه به نحوه‌ی مدیریت سیاست‌های مالی و پولی کشور بستگی دارد.

دلار دیجیتال ایالات متحده مایک نووگراتز
دلار دیجیتال

لحظه‌ی مینسکی در آمریکا

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود:

Mike Novogratzاگر سیاست‌های مالی و پولی ما شبیه به یک کشور عقب افتاده شود، شما به لحظات مینسکی و عجیبی در زندگی مواجه می‌شوید که در آن خبری از اعتماد به نفس نخواهد بود. Mike Novogratz

حال با در نظر گرفتن رویکرد دولت آمریکا در زمینه‌ی اقتصادی، از جمله تزریق تریلیون‌ها دلار پول بدون پشتوانه به اقتصاد و گزارشاتی که نشان می‌دهد مخارج آمریکا بسیار بیشتر از برنامه‌های از پیش تعیین شده می‌باشد، اکنون می‌توان گفت که آمریکا وارد لحظه‌ی مینسکی شده است.

لحظه‌ی مینسکی که توسط یک اقتصاددان برجسته‌ی آمریکایی به نام هایمن مینسکی(Hyman Philip Minsky)  تعریف شده است، در واقع نشان دهنده‌ی یک دوره‌ی تحریف در سیستم مالی است که نهایتاً منجر به پایان بسیار بد برای آن دولت خواهد شد.

برخی سرمایه‌گذاران اکنون نگران این حجم از نقدینگی بدون پشتوانه هستند، زیرا باعث افزایش ناگهانی تورم و سقوط قدرت خرید دلار ایالات متحده خواهد شد.

بیت کوین یک سلاح اقتصاد در دستان چین نیست!

آقای نووگراتز در ادامه‌ی صحبت‌های خود به ادعای برخی تحلیلگران از جمله پیتر تیل(Peter Thiel) مبنی بر اینکه رمزارز بیت کوین به یک سلاح اقتصادی قدرتمند در دستان چین تبدیل شده است، اشاره کرد.

طبق صحبت‌های آقای نووگراتز توضیح داد که «هیچ مدرکی مبنی بر اینکه دولت چین در حال خرید بیت کوین است، وجود ندارد». علاوه بر این، وی اعلام کرد که پیتر تیل شخصی است که «دوست دارد حرف‌های تحریک‌آمیز بزند».

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، پیتر تیل یکی از بنیان‌گذاران پی‌پل(Paypal)هشدار داده است که دولت چین ممکن است از بیت کوین به عنوان ابزاری برای تضعیف سیاست پولی و همچنین سیاست خارجی آمریکا استفاده کند.

وی معتقد است که چین قصد دارد برای تضعیف دلار بیت کوین و ارز فیات یورو را به رقیب دلار آمریکا و نوعی ارز ذخیره‌ی جهان تبدیل کند. تیل که به عنوان یکی از طرفداران بیت کوین شناخته می‌شود، «رمزارز پایدار ملی چین» را ابزار دولت این کشور برای مقابله با دلار ارزیابی کرد.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیرعامل گلکسی دیجیتال و رویکرد وی در مورد وضعیت اقتصادی آمریکا چیست؟ آیا دلار دیجیتال می‌تواند آمریکا را از بحران اقتصادی بعدی نجات دهد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا