اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

تا رسیدن به مقیاس‌پذیری ۱۰۰ برابری در شبکه‌ی اتریوم، فاصله‌ی کمی داریم

به گفته‌ی ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) از بنیانگذاران و توسعه‌دهندگان شبکه‌ی اتریوم، طی هفته‌های آتی راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه‌ی دوم اوپتیمیسم(Optimism) عرضه می‌شود

نکات برگزیده مطلب
  • آقای ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) یکی از بنیانگذاران شبکه‌ی اتریوم و نویسنده‌ی نقشه‌ی راه اولیه‌(WhitePaper) این شبکه‌ی رمزارزی اخیراً با حضور در پادکست تیم فریس(Tim Ferriss) به ارائه‌ی اطلاعاتی در رابطه با وضعیت مقیاس‌پذیری این شبکه پرداخته است. به گفته‌ی وی طی «چند هفته‌ی آینده» شاهد عرضه‌ی یک راه‌حل مقیاس‌پذیری چشم‌گیر و افزایش ۱۰۰ برابری عملکرد شبکه خواهیم بود. وی معتقد است که راه‌حل‌های لایه‌ی دوم می‌توانند تا زمان عرضه‌ی فناوری شاردینگ(Sharding) در شبکه‌ی اصلی اتریوم۲، وظیفه‌ی مقیاس‌پذیری و افزایش عملکرد شبکه را برعهده گرفته و باعث افزایش قدرت پردازش شبکه تا ۱۴۰۰ تراکنش بر ثانیه(TPS) شوند.

مقیاس‌پذیری در راه است

آقای ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) یکی از بنیانگذاران شبکه‌ی اتریوم به تازگی اعلام نموده که این شبکه‌ی بسیار محبوب در آستانه‌ی مقیاس‌پذیری ۱۰۰ برابری است، و پیش‌بینی می‌کند که گروه اوپتیمیسم(Optimism) طی هفته‌های آینده راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه‌ی دوم خود را عرضه می‌کند.

آقای بوترین با حضور در پادکست تیم فریس(Tim Ferriss) توضیح داد که توسعه‌دهندگان شبکه‌ی اتریوم۲ در حال حاضر بر روی ادغام دو زنجیره‌ی اتریوم۲ و زنجیره‌ی اصلی تمرکز کرده‌اند، و اطمینان دارند که راه‌حل‌های لایه‌ی دوم می‌توانند تا زمان توسعه و عرضه‌ی فناوری شاردینگ در این شبکه، به حمایت و پشتیبانی از اتریوم بپردازند.

اتریوم ETH Ethereum سرمایه‌گذاران سازمانی
اتریوم

وی در بخشی از صحبت‌های خود اظهار داشت که «به زودی شاهد عرضه‌ی فناوری رول‌آپ(RollUp) خواهیم بود. ما کاملاً مطمئن هستیم زمانی که راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری بیشتری نیاز داریم، روند توسعه‌ی فناوری شاردینگ به پایان رسیده و آماده استفاده می‌باشد».

رول‌آپ چیست؟

رول‌آپ در واقع یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه‌ی دوم است که داده‌های تراکنش‌های شبکه را پردازش و بر روی یک زنجیره‌ی جانبی ذخیره کرده و در نهایت یک بسته‌ی مملو از تراکنش‌های پردازش شده و آماده‌ی تحویل را به شبکه‌ی اصلی اتریوم ارائه می‌کند. این راه‌حل به طور ویژه برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری شبکه‌ی اتریوم و ازدحام تراکنش‌های در حال انتظار برای پردازش طراحی شده است، جایی که رقابت برای دستیابی به پهنای باند در شبکه‌ی اصلی اتریوم منجر به افزایش سرسام‌آور کارمزد تراکنش‌های شبکه‌ی اتریوم شده است.

درحالیکه شبکه‌ی اتریوم۲ برای اطمینان از مقیاس‌پذیری کامل قرار است فناوری شاردینگ را مورد استفاده قرار دهد، آقای بوترین معتقد است که پیش از شاردینگ و در میان مدت فناوری رول‌آپ می‌تواند برای شبکه کافی باشد. وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود تاکید کرد که فناوری رول‌آپ به تنهایی می‌تواند منجر به مقیاس‌پذیری ۱۰۰ برابر شبکه شود.

به گفته‌ی ویتالیک بوترین:

Vitalik Buterin

یک نکته‌ی مهم که باید در نظر داشته باشید این است که حتی بدون وجود فناوری شاردینگ هم ما رول‌آپ را خواهیم داشت، یک فناوری مقیاس‌پذیری که به تنهایی باعث مقیاس‌پذیری ۱۰۰ برابری شبکه خواهد شد. در این حالت شما همچنان توانایی این را دارید که در هر ثانیه چیزی بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ تراکنش(TPS) را پردازش کنید، البته این موضوع بستگی به پیچیدگی این تراکنش‌ها دارد. Vitalik Buterin

یک ماه تا ماشین مجازی

آقای بوترین همچنین پیش‌بینی کرد که احتمالاً «طی یک ماه آینده» ماشین مجازی اتریوم(EVM) اوپتیمیسم که قابلیت سازگاری کامل با رول‌آپ را دارد، راه‌اندازی شود. وی همچنین در رابطه با پیشرفت قابل توجهی تیم آربیتروم(Arbitrum) در زمینه‌ی توسعه‌ی ماشین مجازی اتریوم با قابلیت سازگاری با فناوری رول‌آپ صحبت کرد.

هفته‌ی گذشته آقای ویتالیک بوترین یک پیشنهاد ارائه کرد که طی آن به سیستم‌ها و پروتکل‌های قرارداد هوشمند اجازه می‌داد تا به صورت مستقیم و از طریق راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه‌ی دوم مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های ویتالیک بوترین و افزایش مقیاس‌پذیری شبکه‌ی اتریوم طی هفته‌های آینده چیست؟ آیا به زودی شاهد افزایش عملکرد شبکه‌ی اتریوم تا ۱۴۰۰ تراکنش بر ثانیه خواهیم بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا