اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

مقصد محصولات گیمینگ، دیگر گیمرها نیستند!

شرکت ام.اس.آی در یک پست وبلاگی جدید به بررسی قدرت تازه‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ خود در زمینه‌ی استخراج رمزارز پرداخته و بازار هدف این محصولات را به سمت دیگری نشانه رفته است

نکات برگزیده مطلب
  • افزایش بی‌سابقه‌ی علاقه به حضور در صنعت استخراج رمزارز همزمان با گسترش کووید۱۹ در جهان و کاهش تولید سخت‌افزارهای قدرتمند نسل جدید که منجر با افزایش سرسام‌آور قیمت قطعات رایانه‌ای شده است، باعث شده تا ماینرها با کمبود موجود برای کارت‌های گرافیک روبرو شده و جهت افزایش قدرت محاسباتی و استخراج رمزارز خود دست به هر کاری بزنند. یکی از جدیدترین معضلات صنعت رمزارز که صدای گیمرهای سراسر جهان را هم درآورده است، استفاده از لپ‌تاپ‌های قدرتمند گیمینگ برای استخراج رمزارز می‌باشد، روندی که نطر می‌رسد به زودی باعث کاهش موجودی این محصولات در بازار و پر شدن جیب تولید کننده شود. در همین راستا، شرکت تولید کننده‌ی سخت‌افزارهای رایانه‌ای ام.اس.آی با انتشار یک پست وبلاگی به بررسی جدیدترین سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود در روند استخراج رمزارز پرداخته است، موضوعی که به راحتی می‌توان گفت یک سیگنال واضع به ماینرها سراسر جهان می‌باشد.

لپ‌تاپ گیمینگ یا ماینینگ؟

افزایش ناگهانی علاقه به صنعت استخراج رمزارز نه تنها باعث شده تا سرمایه‌گذاران به دنبال برترین کارت‌های گرافیک موجود در بازار جهت افزایش سطح درآمد خود باشند، بلکه با کمیاب شدن کارت‌های گرافیک و افزایش سرسام‌آور قیمت این سخت‌افزارهای جالب، فرآیند استخراج رمزارز به وسیله‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ و قدرتمند در حال باب شدن است.

در واقع، اکنون شاهد آن هستیم که برخی فارم‌های استخراج رمزارز تنها با استفاده از تعداد قابل توجهی لپ‌تاپ قدرتمند راه‌اندازی شده و در آن‌ها خبری از اسیک و ریگ‌های مملو کارت‌ گرافیک نیست! بر همین اساس، شرکت تولیدکننده‌ی سخت‌افزارهای رایانه‌ای ام‌اس‌آی(MSI) در تلاش است تا جدید‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری GE76 خود را به عنوان یک ماشین استخراج رمزارز همراه معرفی کند.

محصولات گیمینگ لپ‌تاپ بازی ماینینگ

در وبلاگ رسمی شرکت ام‌اس‌آی توضیح داده شده که چطور می‌توان از جدید‌ترین محصول این شرکت یعنی لپ‌تاپ‌های ۱۷ اینچ گیمینگ GE76 Raider که مجهز به پردازنده‌ی نسل دهم 10980HK شرکت اینتل و کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 3080 هستند، به عنوان یک سخت‌افزار استخراج رمزارز استفاده کرد. در این پست شرکت ام.اس.آی توضیح داده است که چطور از پلت‌فرم نایس‌هش(NiceHash جهت استخراج اتریوم) استفاده کنیم.

کاربردی یا تبلیغ؟

البته این شرکت در بخشی از این مقاله اعتراف کرده است که این محصول قدرتمند و سطح بالا به سختی می‌تواند یک دستگاه استخراج رمزارز مقرون به صرفه توصیف شود، اما از آنجا که امکان تهیه‌ی کارت‌های گرافیک نسل جدید عملاً دشوار و پر هزینه است، ماینرها می‌توانند این روش را هم امتحان کنند.

شرکت ام‌اس‌آی مدعی شده که لپ‌تاپ‌های سری GE76 Raider می‌توانند چیزی حدود ۵۲/۸ مگاهش بر ثانیه(MH/s) قدرت محاسباتی در اختیار ماینرها قرار دهند، رقمی که به مقدار ناچیزی پایین‌تر از استخراج رمزارز به واسطه‌ی کارت گرافیک GeForce RTX 3070 در رایانه‌های شخصی می‌باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع که محصول فوق‌الذکر چیزی حدود ۲۴۰ وات انرژی مصرف کرده و متوسط هزینه‌ی برق مصرفی در کشورهای اروپایی حدود ۰/۱۲ دلار برای هر کیلووات ساعت(kWh) می‌باشد، می‌توان گفت که لپ‌تاپ‌های گیمینگ ام‌ای‌آی چیزی حدود ۱۳۴ دلار سودآوری ماهانه به همراه دارند.

محصولات گیمینگ لپ‌تاپ بازی ماینینگ
لپ‌تاپ‌های جدید شرکت ام.اس.آی

البته این شرکت در مقاله‌ی خود هیچ اشاره‌ای به اثرات استفاده‌ی طولانی مدت از لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای استخراج رمزارز نداشته و توضیحی در رابطه با اینکه آیا اجزای داخلی این محصول قدرتمند توانایی تحمل سال‌های استفاده‌ی ۲۴ ساعته را دارند یا خیر، ارائه نداده است. با این حال، پست وبلاگی شرکت ام‌ای‌آی یک سیگنال واضح به ماینرهای سراسر جهان است که می‌توانند از لپ‌تاپ‌های ساخت این شرکت به عنوان دستگاه استخراج رمزارز استفاده کنند.

نظر شما در رابطه با این پست وبلاگی شرکت ام.اس.آی و سیگنال به ماینرهای سراسر جهان برای حمله به لپ‌تاپ‌های گیمینگ چیست؟ آیا استفاده از لپ‌تاپ‌های قدرتمند سطح بالا می‌تواند عملکرد کارت‌های گرافیک نسخه‌ی دسکتاپ را به همراه داشته و سودآوری ایجاد کند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا