اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

محققان سیتی‌بنک: بیت کوین می‌تواند به ارز منتخب تجارت جهانی تبدیل شود

بانک سرمایه‌گذاری سیتی‌بنک(CitiBank) در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی وضعیت شبکه‌ی بیت کوین و پیش‌بینی آینده‌ی روشن برای آن پرداخته است

نکات برگزیده مطلب
  • بانک سرمایه‌گذاری سیتی‌بنک(CitiBank) که به عنوان یکی از موفق‌ترین و قدیمی‌ترین بانک‌های نیویورک شناخته می‌شود، در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی وضعیت فعلی و آینده‌ی شبکه‌ی بیت کوین پرداخته و اعلام نموده که این دارایی رمزارزی به «ستاره‌ی شمالی» تبدیل شده است. به گفته‌ی محققان سیتی‌بنک، با افزایش سطح پذیرش دارایی‌های رمزارزی در کسب و کار‌های مختلف اکنون شاهد ورود بیت کوین به جریان اصلی و پیشرفت چشم‌گیر این پرچمدار صنعت رمزارز هستیم. علاوه بر این گفته شده که BTC نسبت به سالیان قبل دستخوش تغییرات اساسی شده و اکنون می‌تواند به عنوان «ارز منتخب برای تجارت بین‌المللی» نقش آفرینی کند.

آینده‌ی بیت‌کوین روشن است

 بانک سرمایه‌گذاری جهانی سیتی‌بنک(CitiBank) اخیراً گزارشی در رابطه با وضعیت فعلی و آینده‌ی بیت کوین منتشر نموده و این رمزارز را «ستاره‌ی شمالی» در زمینه‌ی نوآوری توصیف کرده است.

در این گزارش چندین ادعای جالب در رابطه با توانایی‌های بیت کوین مطرح شده است. یکی از مهم‌ترین موارد ذکر شده در رابطه با رمزارز BTC‌ این است که «از آنجا که هر روز شاهد پذیرش گسترده‌تر دارایی‌های رمزارزی در میان کسب و کارهای مختلف هستیم، رمزارز بیت کوین به عنوان پرچمدار این بازار هم اکنون توانسته به جریان اصلی وارد شود».

در این گزارش همچنین توضیح داده شده که رمزارز بیت کوین نسبت به سال ۲۰۱۷ و زمانی که این دارایی به عنوان یک سرمایه‌گذاری خرد توسط کاربران مبادله می‌شد، دستخوش تغییرات اساسی شده است.

سیتی‌بنک CitiBank

به گفته‌ی محققان سیتی‌بنک، رمزارز بیت کوین اکنون به یک دارایی پذیرفته شده در جهان تبدیل شده، بنابراین این دارایی ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور به ارز منتخب برای تجارت جهانی تبدیل شود. در ادامه به قابلیت‌های بیت‌کوین از جمله دسترسی جهانی، طراحی بدون مرز و عدم نیاز به یک پلت‌فرم شخص ثالث به عنوان ویژگی‌های اصلی و قابل توجه‌ی این پدیده‌ی تاثیرگذار اشاره شده است.

ادراک عامل اصلی پیشرفت بیت کوین!

با تمام این تفاسیر، مهم‌ترین عامل در روند تبدیل بیت کوین به یک ارز منتخب برای تجارت جهانی «ادراک» است. به گفته‌ی محققان بانک مذکور، ادراک بیت‌کوین به واسطه‌ی تمرکز بر روی فناوری به تمرکز بر روی توانایی این رمزارز برای مقاومت در برابر سانسور و در نهایت به تمرکز بر روی کمبود و کمیابی تغییر جهت داده است. همچنین ادعا شده که در آینده ممکن است تمرکز بیت کوین بر روی «گلوبالیزه» یا «جهانی شدن» و افزایش ارزش شبکه‌ی مبادلات تغییر جهت دهد، روندی که طبق آن در این گزارش اعلام شده، باعث خواهد شد که این دارایی رمزارزی به ابزار تسهیل‌کننده‌ی تجارت تجهانی تبدیل گردد.

در بخش‌هایی از گزارش سیتی‌بانک آمده است که «بیت کوین در حال تبدیل شدن به ستاره‌ی شمالی فضای دارایی‌های دیجیتال است، و مسیر آن به سمت قطب تکامل اکوسیستم و گسترده‌تر شدن سطح فعالیت تغییر یافته است».

در قسمت‌های دیگری این گزارش محققان سیتی‌بنک اعلام کرده‌اند که بیت‌کوین همچنین قرار است از پیشرفت‌های چشم‌گیر در زمینه‌ی فناوری بلاک‌چین بهره‌مند شود. گرچه بلاک‌چین در حال حاضر بخش جدایی ناپذیر صنعت رمزارزهاست، اما طی سالیان گذشته شاهد آن بوده‌ایم که کاربر این فناوری بسیار گسترده‌تر و عمیق‌تر از دارایی‌های رمزارزی می‌باشد. طبق این گزارش، همین پیشرفت فناوری زیرساختی بیت‌کوین باعث خواهد شد که رمزارز برتر بازار وارد جریان اصلی شده و مورد پذیرش عمومی قرار بگیرد.

توانایی برقراری ارتباط

علاوه بر موارد فوق، در این گزارش توضیح داده شده که بیت‌کوین و سایر رمزارزهای موجود اکنون توانایی برقراری ارتباط با سیستم ارزهای سنتی هستند. به عبارت دیگر، زمانی که رمزارز بیت کوین به جهان معرفی شد، این سیستم غیرمتمرکز برای فعالیت در خارج از سیستم‌های بانکی سنتی طراحی شده بود؛ با این حال با گذر زمان و ورود و خروج ارزهای فیات به بازار کریپتو، این مسئله نیز دستخوش تغییرات اساسی شده است.

به عنوان مثال می‌توان به ورود شرکت خدمات پرداخت پی‌پل(PayPal) به بازار بیت کوین اشاره کرد، رویدادی که نشان می‌دهد دارایی‌های رمزارزی به چه سادگی می‌توانند در دنیای ارزهای فیات و سیستم بانکی سنتی رخنه کنند. در بخشی از این گزارش آمده است که «تنها کاری که کاربران پی‌پل لازم است انجام دهند، انتخاب بیت کوین به عنوان روش پرداخت می‌باشد و بقیه کارها بر عهده‌ی شبکه‌ی پی‌پل خواهد بود. این یک پیشرفت قابل توجه در توانایی‌های پول برای حرکت بین این دو اکوسیستم می‌باشد».

مسیر پیشرفت هموار نیست

با این حال، علی‌رغم وجود پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه در رابطه با آینده‌ی روشن بیت‌کوین، در گزارش سیتی‌بنک برخی از بزرگ‌ترین موانع پذیرش و گسترش فعالیت این رمزارز نیز مورد بحث قرار گرفته است.

وضعیت بازار رمزارز رئیس جمهور آمریکا جو بایدن اثر کانتیلون

یکی از این موانع بزرگ خطر پیشی گرفتن سایر دارایی‌های رمزارزی محبوب و تنزل جایگاه BTC می‌باشد. در حمایت از این نقطه نظر، گزارش سیتی‌بنک به این واقعیت اشاره دارد که سرمایه‌ی بازار بیت کوین در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲/۷۰ برابر افزایش یافته است، درحالیکه این رمزارز برای رمزارزهای ثانویه چیزی حدود ۳/۷۵ برابر تخمین زده می‌شود.

این بدان معناست که سهم بیت کوین از بازار رمزارزها رو به کاهش است و سرمایه‌گذاران بیشتر به سمت پروژه‌های رمزارزی دیگر تمایل دارند. در سال ۲۰۱۹ تسلط BTC بر بازار رمزارزها تقریباً ۶۹ درصد بود، اما این رقم در سال ۲۰۲۰ به چیزی کم‌تر از ۶۲ درصد کاهش یافت.

اقتصاد کلان

از سوی دیگر گفته شده که رمزارز بیت کوین ممکن است قربانی فضای در حال توسعه‌ی اقتصاد کلان شود. بدون شک یکی از دلایل اصلی حرکت سرمایه‌گذاران سازمانی به سمت بازار بیت کوین این است که آن‌ها متقاعد شده‌اند که BTC یک پناهگاه ذخیره‌ی ارزش در برابر تورم و روند تضعیف پول است.

نگرانی‌های مربوط به تورم و کاهش ارزش پول در زمان گسترش بیماری کووید۱۹ در جهان افزایش چشم‌گیر یافت، با این حال بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان اکنون روند بهبود را در پیش گرفته و وضعیت بهتری نسبت به قبل دارند. به عنوان مثال علی‌رغم تداوم حضور کووید۱۹ در سراسر جهان، کشور چین در سال ۲۰۲۰ شاهد رشد اقصادی بوده است. به گفته‌ی تحلیلگران سیتی‌بنک، این رشد اقتصادی ممکن است ضربات جبران ناپذیری به بازار بیت کوین وارد کند، زیرا با رفع خطر تورم، سرمایه‌گذاران بزرگ دارایی خود را از بازار رمزارز خارج کرده و دوباره به سمت بازارهای سنتی حرکت می‌کنند.

نظر شما در رابطه با گزارش سیتی‌بنک و پیش‌بینی آینده‌ی روشن بیت کوین چیست؟ آیا این دارایی رمزارزی به عنوان ارز منتخب مبادلات بین‌المللی پذیرفته خواهد شد و یا توسط پروژه‌های دیگر از میان برداشته می‌شود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا