اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

اغلب سرمایه‌گذاران در بازار صعودی ضرر می‌کنند!

یکی از تحلیلگران شناخته شده‌ی بازار رمزارزها در یک فایل ویدئویی اشتباهات رایج سرمایه‌گذاران را به‌طور واضح برشمرده و توصیه‌های خود را نیز برای جلوگیری از این اتفاق ارائه کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • سرمایه‌گذاری یکی از اصول مدیریت سرمایه و دارایی محسوب می‌شود و معمولاً برای حفاظت از دارایی‌ها در برابر تورم ضروری است. رمزارزها هم‌اکنون به کلاس دارایی جدیدی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است که سود بالایی را نیز برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است. با این وجود بسیاری از سرمایه‌گذاران اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که زیان بالایی را نیز برای آن‌ها به همراه دارد. یکی از تحلیلگران بازار اخیراً اشتباهات رایج سرمایه‌گذاران و راه‌های جلوگیری از تکرار این اشتباهات را بررسی کرده است.

اشتباهات سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها که موجب ضرر آن‌ها می‌شود

لارک دیویس(Lark Davis)؛ یکی از تحلیلگران بازار رمزارزها اخیراً در یک فایل ویدئویی هشدار داده است که اغلب سرمایه‌گذاران با وجود افزایش قیمت رمزارزها ضرر می‌کنند.

دیویس در یک فایل ویدئویی به 194 هزار مخاطب خود در شبکه‌ی اجتماعی یوتیوب اظهار داشت که حتی در بازار صعودی رمزارزها اغلب سرمایه‌گذاران فرصت کسب بازدهی بلند مدت را از دست می‌دهند.

وی در همین راستا چند استراتژی اصلی را برای حفظ سود و جلوگیری از زیان‌های متعدد در این چرخه را به مخاطبان خود معرفی کرده است. این تحلیلگر اظهار داشت که اغلب سرمایه‌گذاران صنعت رمزارزها هنگام تجربه‌ی رالی‌های صعودی، در چرخه‌های معیوب هیجان به دام می‌افتند و به‌طور پیوسته تا زمان از دست دادن بخش بزرگی از دارایی‌های خود از نظر ذهنی رفتار جمعی و هیجان موجود در رسانه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنند. وی اظهار داشت:

اغلب سرمایه‌گذاران در نقاط بیشینه دارایی را خریداری می‌کنند و در نقاط کمینه‌ی قیمت آن را به فروش می‌رسانند و تا زمان از دست دادن بخش بزرگی از دارایی‌های خود این عمل را تکرار می‌کنند، داده‌ها نیز این واقعیت را به خوبی نشان می‌دهد. یعنی زمانی که اغلب کاربران شبکه‌های اجتماعی دیگران را به خرید یک دارایی تشویق می‌کنند، در حقیقت زمان فروش است و زمانی که بخش بزرگی از فعالان شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌کنند که در صورت خودداری از فروش دارایی ارزش آن به صفر خواهد رسید، در حقیقت زمان خرید آن دارایی فرارسیده است. می‌دانم این واقعیت عجیب به‌نظر می‌رسد اما این اتفاقی است که بارها به دلیل رفتار جمعی تکرار می‌شود. Lark Davis

حفاظت از سود سرمایه‌گذاری

دیویس بر ضرورت درک ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری پیش از آغاز این فعالیت تاکید کرده است. وی به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است که بر روی یک پروژه تمرکز کنند و برای حفاظت از سود حاصل از سرمایه‌گذاری خود باید بیاموزند تا چه زمانی دگمه‌ی فروش را بفشارند:

یاد بگیرید تا چگونه سود کسب کنید. این بازار همواره میلیونرهایی را ایجاد می‌کند که تنها بر روی کاغذ ارزش دارد. قیمت رمزارزهای شما به‌طور دیوانه‌واری افزایش می‌یابد و شما ثروتمند می‌شوید اما هرگز بر روی دگمه‌ی فروش کلیک نمی‌کنید و سپس شش ماه بعد ارزش پرتفوی شما نسبت به سرمایه‌گذاری اولیه 90 درصد کاهش یافته است. تمامی ثروت ایجاد شده از دست رفته است. این اتفاق برای افراد بسیاری در صنعت رمزارزها تکرار شده است. شما باید سود خود را حفظ کنید و قربانی حرص و طمع خود نشوید. Lark Davis

وی افزود اگر سرمایه‌گذاران هیچ‌گاه بر روی دگمه‌ی فروش کلیک نکنند، هیچ سودی نخواهند برد و در حقیقت سود حاصل از سرمایه‌گذاری زمانی تحقق می‌یابد که دارایی‌ها فروخته شده‌اند. این تحلیلگر اظهار داشت که با وجود پیچیدگی‌های حاکم بر بازار رمزارزها فروش رمزارزهایی که به‌نظر می‌رسد روند صعودی مشخص و واضحی ندارند، یک اقدام منطقی است.

نظر شما نسبت به توصیه‌های لارک دیویس برای جلوگیری از ضرر سرمایه‌گذاران در زمان فعالیت در بازار رمزارزها چیست؟ آیا تاکنون اشتباهات عنوان شده توسط این تحلیلگر را تجربه کرده‌اید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

دکمه بازگشت به بالا