اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بیت‌کوین خوب است، اما از نوع داخلی‌اش!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سرمایه‌گذاران بیت کوین را از سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین‌های استخراج شده در خارج از کشور منع کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که فعالان صنعت استخراج رمزارز در کشور با شرایط مبهمی مواجه هستند، به‌نظر می‌رسد که مزایای فعالیت ماینرها در ارز آوری و یا جلوگیری از خروج ارز به‌طور واضح‌تری آشکار شده است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از سرمایه‌گذاران درخواست کرد تا بر روی رمزارزهایی که توسط ماینرهای خارجی استخراج شده‌اند، سرمایه‌گذاری نکنند.

سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین‌های استخراج شده در داخل کشور

محمدرضا پورابراهیمی؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به سرمایه‌گذاران بیت کوین و دیگر رمزارزها هشدار داد که بر روی رمزارزهایی که توسط ماینرهای خارجی استخراج شده‌اند، سرمایه‌گذاری نکنند. وی توصیه کرد: «مردم بر روی رمزارزهایی که در داخل کشور تولید(استخراج) نشده‌اند، سرمایه‌گذاری نکنند.»

وی به ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین اشاره کرده و اظهار داشت که سرمایه‌گذاران بازار بیت کوین ریسک به شدت بالایی را متحمل می‌شوند. پور ابراهیمی تاکید کرد که سرمایه‌گذاران در زمان خرید رمزارزهایی که در داخل کشور تولید نشده‌اند، با شرایط نامشخصی در زمان تسویه‌ی مبادلات مواجه می‌شوند که ریسک سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد.

در حقیقت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مردم را از سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزهایی که توسط ماینرهای خارجی استخراج شده‌اند، منع می‌کند. با این وجود، فعالان صنعت استخراج رمزارز در ایران نیز با شرایط مبهم و سختگیری مواجه هستند. یعنی در ایران برخلاف سایر نقاط جهان صنعت استخراج رمزارز به دو دسته‌ی مجاز و غیرمجاز تقسیم‌بندی شده است.

همچنین بر اساس گزارش کوینیت، ماینرها برای اخذ مجوز و آغاز فعالیت خود با فرآیند پیچیده‌ای مواجه هستند که «درخواست حداقل ظرفیت برق درخواستی» و «یافتن محلی که در آن ظرفیت کافی برای تاسیس فارم وجود دارد» را شامل می‌گردد. همچنین قطع برق فعالان این صنعت در زمان تجربه‌ی کمبود برق شرایط بسیار ناپایداری را برای فعالان این صنعت به همراه خواهد داشت. پور ابراهیمی افزود:

کمیسیون اقتصادی مجلس هم‌اکنون در حال بررسی تسهیل تولید رمزارزها با نظارت بانک مرکزی و وزارت صمت است و بزودی چهارچوب قانونی آن عملیاتی خواهد شد. محمدرضا پورابراهیمی

  نظر شما نسبت به اظهارات اخیر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس چیست؟ آشنایی مجلس با مزایای صنعت استخراج رمزارز برای کشور چه شرایطی را به همراه خواهد داشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا