اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

بیت کوین برای زنده ماندن به ثبات ارزش نیاز دارد

تحلیلگران بانک بزرگ جی‌پی‌مورگان با انتشار گزارشی اعلام کرده‌اند که روند صعودی بیت کوین بسیار ناپایدار است و این رمزارز تنها در صورت ثبات ارزش می‌تواند ارقام فعلی را حفظ کند

نکات برگزیده مطلب
  • تحلیلگران بانک بزرگ جی‌پی‌مورگان(JPMorgan) اخیراً گزارشی در رابطه با روند صعودی بازار بیت کوین تهیه کرده و در آن بررسی مواردی همچون روند ورود سرمایه و سطح انتظار سرمایه‌گذاران سازمانی از شبکه‌ی بیت کوین پرداخته‌اند. در بخش‌هایی از این گزارش توضیح داده شده که روند صعودی اخیر و افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین، روند بسیار ناپایدار است و احتمال سقوط ارزش این رمزارز وجود دارد مگر آنکه بیت کوین بتواند به ثبات قیمت برسد. به گفته‌ی این تحلیلگران، در صورت عدم ثبات قیمت، ما شاهد یک اصلاح شدید در بازار خواهیم بود.

به ثبات نیاز داریم!

تحلیلگران بانک بزرگ جی‌پی‌مورگان اخیراً گزارشی را منتشر کرده‌اند که در آن گفته شده «روند صعودی ارزش بیت کوین تا مرز ۵۰ هزار دلار بسیار ناپایدار به نظر می‌رسد، مگر اینکه نوسان ارزش این رمزارز از امروز روند کاهشی داشته و شاهد ثبات قیمت آن باشیم». به گفته‌ی آن‌ها تنها در صورتی ارقام فعلی ثابت باقی مانده و بیت کوین دچار سقوط ارزش نمی‌شود که ما شاهد ثبات قیمت در بازار باشیم.

البته در این یادداشت تحلیلگران جی‌پی‌مورگان به بیت کوین ۴۸ هزار دلاری اشاره می‌کنند؛ درحالیکه طی چند روز گذشته این رمزارز توانسته مقاومت ۵۰ هزار دلاری را شکست داده و پیش از تحمل یک اصلاح ارزش کوچک، تا مرز ۵۱۵۰۰ دلار افزایش قیمت را شاهد باشد. در حال حاضر قیمت هر واحد رمزارز BTC چیزی حدود ۵۱۸۳۰ دلار تخمین زده می‌شود.

در بخش‌های دیگری از این گزارش گفته شده که سرمایه‌ی در حال گردش بازار بیت کوین از ماه سپتامبر گذشته تا به امروز بالغ بر ۷۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است، این درحالیست که آمار ارقام نشان می‌دهد میزان ورودی سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار بیت کوین تنها حدود ۱۱ میلیارد دلار می‌باشد.

وضعیت بازار رمزارز رئیس جمهور آمریکا جو بایدن اثر کانتیلون

تحلیلگران برای توجیه این روند افزایش سرمایه‌ی بازار بیت کوین خاطر نشان کرده‌اند که از ابتدای سال جاری «به نظر می‌رسد که یک جریان سوداگرانه‌ی تاثیرگذار وارد بازار شده است». در ادامه توضیح داده شده که «جریان ورود سرمایه‌ی خرد به بازار رمزارز از ابتدای ماه ژانویه بسیار قدرتمند بوده و شکی در آن نیست که این انگیزه در سرمایه‌گذاران خرد نه تنها برای بازار بیت کوین یک نیروی محرک بوده است، بلکه بر روی بازار سهام نیز تاثیرگذار می‌باشد».

مقایسه با طلا

استراتژیست‌های بانک جی‌پی‌مورگان همچنین نوسان ارزش بیت کوین را با طلا مقایسه کرده و اعلام نموده‌اند که مشتریان بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین یعنی گری‌اسکیل(GrayScale) به طور متوسط ۶/۲ برابر بیشتر از مشتریان بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل مبادله‌ی بورس طلا در جهان، در خطر از دست دادن سرمایه‌ی خود هستند.

وضعیت بازار رمزارز رئیس جمهور آمریکا جو بایدن اثر کانتیلون
نمودار تغییر قیمت بیت کوین طی ۳ ماه گذشته تا به امروز

در بخش دیگری گفته شده که سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها باعث می‌شود که سرمایه‌ی شما تماماً «پر ریسک» تلقی شود. سرمایه‌ی پر ریسک به بخش کمی از بودجه گفته می‌شود که به فعالیت‌های پرخطر و سرمایه‌گذاری‌هایی که ریسک «از دست دادن دارایی» بسیار بالایی دارند، اختصاص داده می‌شود؛ گرچه چشم‌انداز این نوع سرمایه‌گذاری داتاً «نامطمئن» بوده و احتمال بازگشت سرمایه بسیار پایین است، اما در صورت موفقیت سود و بازده می‌تواند بسیار بالاتر از حد متوسط و انتظار سرمایه‌گذار باشد.

تحلیلگران جی‌پی‌مورگان در پایان با اشاره به راه‌اندازی قرارداد‌های آتی اتریوم در پلت‌فرم CME توضیح داده‌اند که روند کند پذیرش و کشش اولیه‌ی بسیار ضعیف این سرمایه‌گذاری کاملاً عادی است، زیرا این دقیقاً همان چیزیست که ابتدا پس از راه‌اندازی قرارداد‌های آتی بیت کوین شاهد آن بودیم و رفته‌رفته با گذر زمان وضعیت بهتر شد. از نظر آن‌ها، روند پذیرش و افزایش محبوبیت قرارداد‌های آتی اتریوم به زمان زیادی نیاز ندارد زیرا «چند سال زمان لازم بود تا سرمایه‌گذاران به حضور در صنعت رمزارزها تمایل پیدا کنند».

نظر شما در رابطه با گزارش منتشر شده در رابطه با وضعیت شبکه‌ی بیت کوین و احتمال سقوط ارزش این رمزارز چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا