اخبار داخلیاخبار و مقالات

ماینرها در شهرک‌های صنعتی تهران جایی ندارند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران اعلام کرد که شهرک‌های صنعتی پایتخت برق کافی برای میزبانی مزارع استخراج رمزارز را در اختیار ندارند و در نتیجه هیچ مجوزی برای تاسیس فارم در این مناطق صادر نشده است

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که به دلیل قطعی برق و خاموشی گسترده در روز گذشته، فعالیت ماینرها و صنعت استخراج رمزارز به شدت مورد توجه قرار گرفته است، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران اعلام کرد که هیچ یک از شهرک‌های صنعتی تهران از ماینرها میزبانی نمی‌کنند. وی اظهار داشت که در شهرک‌های صنعتی تهران ظرفیت برق کافی برای استخراج رمزارز وجود ندارد.

شهرک‌های صنعتی تهران از ماینرها میزبانی نمی‌کنند

صابر پرنیان؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران اعلام کرد که فعالیت شهرک‌های صنعتی در حوزه‌ی استخراج بیت کوین غیر قانونی است و در شهرک‌های صنعتی هیچ مجوزی برای استخراج بیت کوین صادر نشده است.

پرنیان استخراج غیرقانونی رمزارز را به همراه افزایش مصرف گاز به عنوان دلایل قطع برق در تهران برشمرده است. در حالی که بر اساس گزارش کوینیت، سخنگوی صنعت برق کشور سهم صنعت استخراج رمزارز از توان تولیدی نیروگاه‌ها را ناچیز ارزیابی کرده است.

ظرفیت میزبانی مزارع استخراج رمزارز در شهرک‌های صنعتی تهران وجود ندارد

وی اظهار داشت که بسیاری از سرمایه‌گذارها برای راه‌اندازی فارم ماینینگ به شهرک‌های صنعتی این استان مراجعه می‌کنند اما شهرک‌های صنعتی استان تهران به سختی برق مورد نیاز خود را تامین می‌کنند و در نتیجه با هیچ یک از درخواست‌های مطرح شده موافقت نشده است. پرنیان افزود:

استخراج قانونی رمزارز در شهرک‌های صنعتی تهران مانعی ندارد ولی زیر ساخت لازم برای استخراج بیت کوین در شهرک‌های استان تهران وجود ندارد و در صورت صدور مجوز فعالیت برای این واحد‌ها دیگر صنایع فعال در این مناطق با مشکل کمبود برق مواجه خواهند شد. صابر پرنیان

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی پایتخت همچنین اظهار داشت که در روز گذشته برق 2313 واحد صنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی بدون اطلاع قبلی قطع شده است که خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای صنایع فعال در این ناحیه به همراه داشته است. وی همچنین به ماده‌ی 25 قانون تسهیل کسب و کار اشاره کرده و اظهار داشت که در صورت وقوع مشکل نباید قطع برق شهرک‌های صنعتی در اولویت شرکت برق قرار گیرد.

بر اساس گزارش کوینیت، عضو کمیسیون بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در سال گذشته از صدور بیش از 1000 مجوز استخراج رمزارز در کشور خبر داده بود.

نظر شما نسبت به اظهارات مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران در رابطه با فعالیت ماینرها در این مناطق چیست؟ با توجه به مشکل کمبود برق در شهرک‌های صنعتی آیا امکان احداث نیروگاه‌های تجدید‌پذیر با استفاده از ظرفیت صنعت استخراج رمزارز در این مناطق وجود ندارد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

‫2 دیدگاه ها

  1. با درود و وقت بخیر در خصوص مشکلات ماینرها و شرکت های صنعتی واقع در شهرکت صنعتی
    اگر اداره برق یا توزیع برق استان تهران یا استان های درگر توانایی این را داشته باشند برق مصرف کنند گان را ایجاد کنند بلکه این صنعت برای ما قابل استفاده و سود دهی میباشد
    زیرا هم برق کشورمان به فروش میرسد و مردم هزینه ان را پرداخت میکنند و هم کسانی که در این زمینه فعالیت کرده اند معیوس نمیشوند و زیان نمیکنند تنها با مدیریت بهتر این موضوع میتوان این مشکل را حل کرد یا جایگاه های بهتری که داری انرژی بیشتر در استان ها و جود دارند را در اختیار انها قرار دهند
    زیرا الان ماینر ها کالا های الکترونیک های که شاید در بازار راکد ماند بودند و خریداری نمیشدند را خریداری میکنند و بازار خرید و فروش محصولات رایانه ای قدرته. خود را به دست می اورد این تنها نظر شخصی من بوده و ان شخص هم بیکار نمیماند.

    1. ممنون از این که نظر ارزشمندتون را با ما درمیان گذاشتید

دکمه بازگشت به بالا