اخبار سایر کوین‌ها - Altcoinsاخبار و مقالات

کمیسیونر سابق SEC: پرونده‌ی ریپل باعث ضربه به سرمایه‌گذاران بی‌گناه می‌شود

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) اخیراً اتهام «جمع‌آوری سرمایه به واسطه‌ی برنامه‌ی اوراق بهادار غیرقانونی» را علیه شرکت ریپل و دو تن از مقامات آن مطرح کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) چندی قبل از تشکیل پرونده‌ی قضائی علیه‌ی شرکت ریپل لبز(Ripple Labs) و دو نفر از مدیران اجرایی این شرکت خبر داده است. در این پرونده گفته شده که این شرکت به واسطه‌ی راه‌اندازی یک برنامه‌ی ارائه‌ی اوراق بهادار غیرقانونی و ثبت نشده که همچنان در حال اجرا است، توانسته بالغ بر ۱/۳ میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کند. این رویکرد کمیسیون SEC باعث شد تا تعدادی از صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز و برخی شرکت‌های مدیریت سرمایه خدمات و سرویس‌های مرتبط با رمزارز ریپل(XRP) را متوقف کنند. در همین راستا جوزف گراند‌فست(Joseph Grundfest) کمیسیونر سابق در SEC در نامه‌ای به جی کلایتون گفته است که دادخواست ریپل «بی‌سابقه» بوده و تنها باعث تحمیل ضرر مالی به سرمایه‌گذاران و دارندگان رمزارز ریپل می‌شود.

اقدامات کورکورانه‌ی SEC

با صرف نظر از روند صعودی فعلی بازار و ثبت رکورد‌های جدید برای بیت کوین، یکی از داغ‌ترین مباحث فعلی در فضای رمزارزها اتهامات اخیر علیه‌ی آزمایشگاه‌های ریپل(Ripple Labs) است که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) مطرح و پرونده‌ی آن تشکیل شده است.

در این پرونده به نقل از مقامات کمیسیون SEC گفته شده است که «به اتهام جمع‌آوری سرمایه‌ی ۱/۳ میلیارد دلاری از طریق یک برنامه‌ی ارائه‌ی اوراق بهادار غیرقانونی و ثبت نشده که همچنان در حال اجرا است، علیه شرکت Ripple Labs و دو نفر از مدیران اجرایی آن(که حجم قابل توجهی اوراق بهادار در اختیار دارند) پرونده تشکیل شده است».

پس از اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، سه صرافی مبادله‌ی رمزارز(به نام‌های او‌اس‌ال(OSL)، کراس‌تاور(Crosstower) و بیکسی(Beaxy)) به همراه شرکت مدیریت سرمایه‌ی رمزارزی بیت‌وایز(Bitwise Asset Management) تصمیم گرفتند که پشتیبانی از رمزارز ریپل(XRP) را متوقف کنند.

ریپل Ripple XRP کمیسیون SEC
نماد ریپل

در تاریخ ۲۵ام دسامبر ۲۰۲۰ نیز صرافی بیت‌استامپ(Bitstamp) که مقر اصلی آن در لوکزامبورگ واقع شده است، با انتشار بیانیه‌ای از توقف کامل خدمات مربوط به رمزارز ریپل برای کاربران آمریکایی خبر داد. در یک پست وبلاگی که در رابطه با وضعیت رمزارز ریپل منتشر شده است، بیت‌استامپ اعلام نموده که:

با توجه به پرونده‌سازی‌های اخیر کمیسیون SEC علیه شرکت ریپل که ادعا می‌کند رمزارز XRP یک نوع اوراق بهادار می‌باشد، ما تصمیم گرفته‌ایم که از تاریخ ۸ام ژانویه‌ی ۲۰۲۰ تمامی معاملات و فرآیند سپرده‌گذاری رمزارز ریپل را از دسترس کاربران آمریکایی خارج کنیم. ما وضعیت این پرونده را با دقت دنبال خواهیم کرد و متناسب با آنچه رخ خواهد داد، اقدام می‌کنیم. کاربران آمریکایی همچنان قادر خواهند بود که ریپل‌های خود را برداشت کنند. مشتریان ساکن در سایر کشور‌های جهان تحت تاثیر این تصمیمات قرار نمی‌گیرند.

اقدامات اخیر کمیسیون SEC باعث ضرر قابل توجهی بر سرمایه‌گذاران ریپل شد

این اقدامات کمیسیون SEC در برابر شرکت ریپل درحالیست که جی کلایتون(Jay Clayton) رئیس کمیسیون ذکر شده تصمیم به استعفا از این سمت دارد. این درحالیست که طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، آقای الاد رویزمن(Elad Roisman) به عنوان سرپرست و رئیس این کمیسیون تنظیم کننده‌ی مقررات مالی ایالات متحده منصوب خواهد شد.

ریپل Ripple XRP کمیسیون SEC
نمودار تغییر ارزش رمزارز XRP طی هفت روز گذشته

آقای جوزف گراند‌فست(Joseph Grundfest) کمیسیونر سابق در SEC در نامه‌ای به جی کلایتون گفته است که دادخواست ریپل «بی‌سابقه» بوده و هیچ دلیل موجهی برای بررسی و پیگیری قانونی این موضوع وجود ندارد. در بخش‌هایی از این نامه آمده است «دولت و کنگره به زودی در رابطه با تراکنش‌های مشابه اقدام به تصمیم‌گیری و وضع قوانین مناسب خواهند کرد، قوانین و مقرراتی که می‌توانند نسبت به وضعیت فعلی تفاوت‌های اساسی داشته باشند».

این کمیسیونر سابق در ادامه نوشت:

Joseph Grundfestصرفاً با شروع کورکورانه‌ی این اقدامات، صرف نظر از نتایج نهایی آن، صدمات اساسی به دارندگان و سرمایه‌گذاران بی‌گناه رمزارز ریپل تحمیل خواهد شد. به واسطه‌ی مخاطرات قانونی و ترس از جریمه شدن، پلت‌فرم‌های واسط همچون صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز از ارائه‌ی هرگونه خدمات ریپل خودداری خواهند کرد. کاهش نقدینگی حاصل از این رویکرد باعث کاهش چشم‌گیر ارزش XRP خواهد شد. Joseph Grundfest

رئیس جدید کمیسیون SEC رویکرد مثبتی دارد

طبق گزارشاتی که در رابطه با آقای الاد رویزمن منتشر شده است، وی در سال ۲۰۱۸ در رابطه با بازارهای رو به رشد رمزارز و تکامل آن‌ها صحبت‌هایی داشته است. وی در آن زمان در رابطه با بازار رمزارزها چنین اظهار داشت:

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده باید قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های خود را چندین مرتبه مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که این چهارچوب‌های نظارتی همانگونه که در نظر داریم در راستای اهداف و ماموریت‌های SEC عمل می‌کنند. اهمیت این موضوع در زمینه‌های مختلفی از جمله حفاظت از داده‌ها و امنیت سایبری، و همچنین فناوری‌های نوظهوری همچون عرضه‌ی اولیه سکه(ICO) و فناوری بلاک‌چین آشکار می‌شود. Elad Roisman

نظر شما در رابطه با اقدامات کمیسیون SEC علیه شرکت ریپل و تحمیل ضرر مالی سنگین به دارندگان XRP چیست؟ آیا حضور الاد رویزمن به عنوان رئیس جدید کمیسیون مذکور می‌تواند باعث بهبود وضعیت رمزارزها در آمریکا شود؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

بهادر قلندرپور

علاقه‌مند به دنیای رمزارزها و تکنولوژی بلاک‌چین کارگردان بازی "تاریک‌‌تر از سایه" دانشجوی مهندسی پزشکی
دکمه بازگشت به بالا