اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

اگر فکر می‌کنید که بازار صعودی بیت کوین به پایان رسیده، سخت در اشتباه هستید!

داده‌های مُدل نسبت موجودی به جریان(S2F) بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این دارایی هنوز در سطوح حباب قیمتی قرار نگرفته است و انتظار می‌رود که بازار صعودی بیت کوین در آینده نیز همچنان تداوم یابد

نکات برگزیده مطلب
  • افزایش اخیر قیمت بیت کوین به سطوح بیشینه‌ی جدید موجب شده بود که برخی از تحلیلگران و رسانه‌ها نسبت به ایجاد شرایط حباب قیمت و احتمال سقوط بیت کوین هشدار دهند. با این وجود، مُدل نسبت موجودی به جریان(S2F) بیت کوین نشان می‌دهد که همچنان در میانه‌ی مسیر صعودی این دارایی قرار گرفته‌ایم.

انتظار تداوم روند صعودی بیت کوین با توجه به داده‌های مُدل نسبت موجودی به جریان

فعالان حرفه‌ای بازار مبادلات رمزارزها همواره تلاش می‌کنند تا پیش از اتخاذ تصمیم خرید و یا فروش، جهت تغییرات قیمت بیت کوین را به درستی پیش‌بینی کنند و در این مسیر از ابزارهای مختلفی برای ارزیابی تغییرات قیمت بیت کوین استفاده می‌کنند.. مُدل نسبت موجودی به جریان(S2F) یکی از ابزارهای کاربردی برای پیش‌بینی و تحلیل قیمت بیت کوین محسوب می‌گردد.

اگرچه برخی معتقدند که قیمت بیت کوین در شرایط حباب قرار گرفته است اما نمودار ارائه شده توسط پلن‌بی نشان می‌دهد که همچنان در میانه‌ی روند صعودی بیت کوین قرار داریم. در حقیقت این نمودار نشان می‌دهد زمانی که قیمت بیت کوین در محدوده‌ی قیمتی نارنجی قرار می‌گیرد شرایط حباب را نیز تجربه می‌کند و بر اساس همین نمودار سطوح قیمتی کنونی در محدوده‌ی قرمز قرار گرفته‌اند.

نمودار پلن‌بی
نمودار تغییرات قیمت بیت کوین بر اساس مدل نسبت موجودی به جریان و متوسط 200 روزه قیمت بیت کوین

بنابراین، بر اساس داده‌های نمودار نسبت موجودی به جریان می‌توان انتظار داشت که روند صعودی قیمت بیت کوین در آینده نیز تداوم یابد و بر همین اساس آغاز بازار نزولی این دارایی انتظار نمی‌رود.

بر اساس گزارش کوینیت، در چرخه‌های قیمتی بیت کوین همواره حباب‌های کوچک و نقاط کمینه نیز تجربه می‌شود که در مقایسه با افزایش ارزش این دارایی در طول زمان ناچیز ارزیابی می‌شود.

شاخص‌های فنی تنها به تصمیم گیری کمک می‌کنند

اگرچه مُدل «نسبت موجودی به جریان» یکی از روش‌های کاربردی تحلیل قیمت بیت کوین و دیگر رمزارزها محسوب می‌شود اما برخی از تحلیلگران مخالف استفاده از این روش برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین هستند. بر اساس گزارش کوینیت، هوگو نگوین(Hugo Nguyen)؛ یکی از تحلیلگران شناخته شده در بازار رمزارزها معتقد است که ذخیره‌ی موجودی بیت کوین(21 میلیون واحد) عددی ثابت است و در نتیجه از مُدل نسبت موجودی به جریان نمی‌توان برای ارزیابی قیمت بیت کوین استفاده کرد.

نظر شما نسبت به داده‌های نمودار نسبت موجودی به جریان بیت کوین چیست؟ آیا روند صعودی قیمت بیت کوین همچنان استمرار خواهد یافت و یا بزودی آغاز چرخه‌ی نزولی جدیدی را شاهد خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا