اخبار بیت‌کوین - Bitcoinاخبار و مقالات

شرکت پی‌پل به یکی از حامیان اصلی بازار بیت کوین تبدیل شده است

داده‌ها نشان می‌دهند که پی‌پل(PayPal) در زمان اصلاح قیمت بیت کوین به سطوح کمینه‌ی خود در طول چند روز گذشته به ارزش ۲۴۲ میلیون دلار رمزارز را از صرافی آی‌تی‌بیت(itBit) خریداری کرده است

نکات برگزیده مطلب
  • زمانی شرکت پی‌پل(PayPal) یکی از شرکت‌های مخالف بیت کوین محسوب می‌گردید، اما همین شرکت امروزه به عنوان دلیل اصلی «بازیابی قیمت بیت کوین» ارزیابی می‌شود. داده‌ها نشان می‌دهند که شرکت پی‌پل در روز یازدهم ژانویه رکورد قبلی حجم خرید رمزارز را شکسته است. بر همین اساس شرکت پی‌پل در روز گذشته به ارزش ۲۴۲ میلیون دلار رمزارز را خریداری کرده است.

پی‌پل در سطح کمینه‌ی چند روز گذشته حجم بالایی بیت کوین خریداری کرده است

داده‌های وب‌سایت نومیکس(Nomics) نشان می‌دهد که در روز گذشته به ارزش 242 میلیون دلار رمزارز توسط پی‌پل(PayPal) خریداری شده است و به‌طور همزمان رکورد جدیدی برای خرید رمزارز توسط پی‌پل به ثبت رسیده است. رکورد پیشین خرید رمزارز توسط پی‌پل 129 میلیون دلار گزارش شده است که به هفته‌ی گذشته باز می‌گردد. در همین زمان بازار بیت کوین نیز در شرایط اصلاح قیمتی قرار گرفته بود و در نتیجه، این عامل را می‌توان به عنوان یکی از دلایل پایان یافتن شرایط اصلاحی این دارایی عنوان کرد.

حجم مبادلات صرافی آی‌تی‌بیت در طول یک‌سال گذشته
حجم مبادلات صرافی آی‌تی‌بیت در طول یک‌سال گذشته

این داده‌ها در نتیجه‌ی بررسی ارقام گزارش شده توسط صرافی آی‌تی‌بیت(itBit) حاصل شده است که شرکت پی‌پال از این پلتفرم برای خرید رمزارز استفاده می‌کند. اگرچه نمی‌توان با اطمینان ادعا کرد که تمامی حجم خرید رمزارز از شرکت پی‌پل ناشی شده است اما حجم مبادلات در این صرافی پیش از فعالیت شرکت پی‌پل در صنعت رمزارزی، از 5 میلیون دلار فراتر نرفته بود. با این وجود، از زمان آغاز راه‌اندازی سرویس‌های رمزارزی شرکت پی‌پل حجم مبادلات صرافی آی‌تی‌بیت نیز به شدت افزایش یافته است.

درحالی که اصلاح اخیر قیمتی در بازار رمزارزها بحث و گفتگوی گسترده‌ای را در میان فعالان این بازار موجب شده است، روند اصلاحی بازار بیت کوین در روز دوشنبه معکوس شده است، در زمان نگارش مقاله قیمت بیت کوین در محدوده‌ی 35 هزار دلاری قرار گرفته است و بنظر می‌رسد که این دارایی به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش کوینیت، پی‌پل در سال 2020 میلادی بخش بزرگی از بیت‌کوین‌های استخراج شده توسط ماینرها را خریداری کرده است.

نهنگ‌های بزرگ بیت کوین معامله‌گران خُرد را می‌بلعند

علاوه بر شرکت پی‌پل بزرگترین هولدر‌های بیت کوین نیز با خرید این دارایی در سطح کمینه‌ی چند روز گذشته به معکوس ساختن روند اصلاحی کمک کرده‌اند. بر اساس اظهارات الیاس سیموس(Elias Simos)؛ یکی از فعالان بازار رمزارزها، در زمان تجربه‌ی شرایط اصلاحی بازار بیت کوین تعداد آدرس‌هایی که بیش از 1000 بیت کوین نگه‌داری می‌کنند، افزایش یافته است.

الیاس سیموس
با وجود تجربه‌ی شرایط اصلاحی اخیر در بازار بیت کوین، تعداد آدرس‌هایی که بیش از 1 هزار بیت کوین را نگه‌داری می‌کنند همچنان افزایش یافته است. در حالی که بیت کوین‌های خود را به فروش می‌رساندید، نهنگ‌ها بیت‌کوین‌های شما را جمع‌آوری کرده‌اند.

وی اظهار داشت: «کیف‌پول‌هایی که از 1,000 بیت کوین و یا حجم بیشتری دارایی نگه‌داری می‌کنند، نسبت به سایر کیف‌پول‌ها رشد بیشتری را نیز تجربه کرده‌اند. به عبارت دیگر، تعداد آدرس‌هایی که کمتر از 0.1 بیت کوین را نگه‌داری می‌کنند، کاهش یافته است. این داده‌ها نشان می‌دهند سرمایه‌گذاران خُرد در زمان بازگشت بازار را ترک کرده‌اند و سرمایه‌گذاران بزرگتر این شرایط را زمان مناسبی برای خرید بیت کوین ارزیابی کرده‌اند.»

نظر شما نسبت به تاثیر‌‌گذاری پی‌پل در بازار بیت‌کوین چیست؟ آیا در نتیجه‌ی راه‌اندازی سرویس‌های جدید پی‌پل و ورود سرمایه‌گذاران حقوقی، بیت کوین همچنان در سال 2021 میلادی سطوح بیشینه‌ی جدیدی را بر جای خواهد گذاشت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا