اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

شرکت ژاپنی جی.ام.او مجوز انتشار رمزارز پایدار در آمریکا را دریافت کرد

اداره‌ی خدمات مالی نیویورک مجوز انتشار رمزارز پایدار بر پایه‌ی ین ژاپن و دلار آمریکا را به شرکت ژاپنی جی.ام.او(GMO) اعطاء کرد

نکات برگزیده مطلب
  • اگرچه رویکرد قانون‌گذاری نسبت به فعالیت شرکت‌ها در صنعت رمزارزی همواره مورد انتقاد مخالفان قرار داشته است، اما به‌نظر می‌رسد که رویکرد سازمان‌های قانون‌گذاری نسبت به این صنعت در حال تغییر است. شرکت ژاپنی جی.ام.او(GMO) هم‌اکنون می‌تواند پیشنهاد فروش رمزارزهای پایدار بر پایه‌ی ین(Yen) و دلار(dollar) را به شهروندان نیویورک ارائه نمایند.

جی.ام.او(GMO) مجوز انتشار رمزارز پایدار را دریافت کرد

قانون‌گذاری خدمات مالی نیویورک نخستین مجوز انتشار رمزارز پایدار بر پایه‌ی ین ژاپن را در این شهر به یک شرکت ژاپنی اعطاء کرده است. اداره‌ی خدمات مالی نیویورک(Department of Financial Services) در اطلاعیه‌ای از اعطای مجوز انتشار رمزارزهای پایدار بر پایه‌ی ین ژاپن و دلار آمریکا در نیویورک خبر داده است.

با توجه به جایگاه نیویورک به عنوان مرکزتجارت جهانی، اداره‌ی خدمات مالی نیویورک(NYDFS) یکی از سازمان‌های قانون‌گذاری برجسته در ایالات متحده‌ی آمریکا محسوب می‌گردد.

شرکت جی.ام.او(GMO) فعالیت بانکی ندارد و در حقیقت یک شرکت معتمد با مسئولیت محدود در نظر گرفته شده است، این واقعیت مجوز مدیریت سپرده‌ها را برای این شرکت محدود می‌سازد. در حالی که اوپراتور مدیریت رمزارزهای پایدار به توانایی نگه‌داری از ذخایر مورد نیاز برای پشتیبانی از رمزارزهای پایدار منتشر شده نیاز دارند، اساسنامه‌ی جی.ام.او توانایی این شرکت را برای نگه‌داری از دیگر انواع سپرده‌ها(بجز رمزارزهای پایدار منتشر شده توسط این شرکت) محدود می‌سازد.

انتشار رمزارزپایدار بر پایه‌ی ین ژاپن

صدور مجوز انتشار رمزارزهای پایدار توسط شرکت‌ها بدون در اختیار داشتن مجوز سپرده‌گذاری، اساس اختلاف سازمان‌های قانون‌گذاری آمریکا همانند اداره‌ی خدمات مالی نیویورک و رگولاتورهای بانکی آمریکا را تشکیل می‌دهد. کن ناکامورا(Ken Nakamura)؛ مدیرعامل و رئیس جی.ام.او اظهار داشت:

ما تلاش می‌کنیم نخستین رمزارز پایدار قانون‌گذاری شده را بر پایه‌ی ین ژاپن منتشر کنیم که بسیاری از مردم جهان آن را دارایی امن در نظر می‌گیرند. Ken Nakamura

اداره‌ی خدمات مالی نیویورک اخیراً تغییراتی را در شرایط اخذ مجوز معروف بیت‌لاینس(BitLicense) اعمال کرده است، این تغییرات شرایط مشروط برای دریافت مجوز توسط شرکت‌های تازه تاسیس را شامل می‌گردد. بر اساس گزارش کوینیت، پی‌پل نخستین شرکتی است که مجوز مشروط بیت‌لاینس را دریافت کرده است و دریافت این مجوز مسیر پیشنهاد خدمات رمزارزی در پلتفرم این شرکت را هموار ساخته است.

نظر شما نسبت به اعطای مجوز ارائه‌ی خدمات رمزارز پایدار به شرکت جی.ام.او چیست؟ آیا رمزارز پایدار این شرکت که توسط ین ژاپن پشتیبانی خواهد شد به دلیل کاربرد گسترده‌ی ین ژاپن به عنوان یک دارایی امن مورد استقبال فعالان صنعت رمزارزی قرار خواهد گرفت؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا