اخبار و مقالاتاسکم و قانونگذاری - Scam & Regulation

اعمال فشار وزارت خزانه‌داری آمریکا بر صنعت رمزارزها همچنان ادامه دارد

شبکه‌ی مقابله با جرائم مالی آمریکا(FinCEN) به عنوان شاخه‌ای از وزارت خزانه‌داری قصد دارد آمریکایی‌ها را مجبور کند تا دارایی‌های رمزارزی خودشان که در نزد سرویس‌دهنده‌های خارجی نگه‌داری می‌کنند را نیز به این سازمان دولتی گزارش کنند

نکات برگزیده مطلب
  • شبکه‌ی مقابله با جرائم مالی آمریکا(FinCEN) اصلاحاتی را در قانون رازداری بانک‌ها پیشنهاد کرده است که بر اساس آن شهروندان آمریکایی ملزم خواهند بود تا دارایی‌های رمزارزی خود را در نزد شرکت‌های سرویس‌دهنده‌ی خارجی به دولت آمریکا گزارش کنند. بر این اساس، اگر هر آمریکایی بیش از ۱۰ هزار دلار رمزارز را در نزد سرویس‌دهنده‌های خارجی نگه‌داری ‌کند، باید گزارش آن را نیز به این سازمان دولتی ارسال نماید؛ یعنی این قانون رمزارزها نوعی پول یا «ابزار پولی» در نظر گرفته می‌شوند.

قانون‌گذاری شهروندان آمریکایی را به ارسال گزارش دارایی‌های رمزارزی خود ملزم خواهد کرد

شبکه‌ی مبارزه با جرائم مالی(FinCEN) به عنوان شاخه‌ای از وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد دارد تا شهروندان آمریکایی را مجبور کند تا در صورت نگهداری بیش از ده هزار دلار رمزارز نزد شرکت‌های سرویس‌دهنده‌ی خارجی، این موضوع را به دولت آمریکا گزارش کنند.

شبکه‌ی مبارزه با جرائم مالی آمریکا در یادداشتی اعلام کرد که قانون رازداری بانکی و حساب‌های مالی(FBAR) را اصلاح خواهد کرد. این سازمان دولتی اطلاعیه اعلام کرده است:

شبکه‌ی مبارزه با جرایم مالی آمریکا قصد دارد اصلاحاتی را در قانون رازداری بانکی پیشنهاد کند تا رمزارزها را به عنوان نوعی حساب قابل گزارش شامل گردد.FinCEN

تغییر پیشنهادی این قانون موجب خواهد شد تا همان الزاماتی که برای وجوه نقدی شهروندان آمریکایی درخارج از این کشور تعیین شده است، برای نگه‌داری از رمزارزها نیز اعمال گردد. بر اساس مقررات کنونی:

امکان گزارش دارایی‌های رمزارزی که در یک حساب خارجی نگه‌داری می‌شوند، به شبکه‌ی مبارزه با جرایم مالی آمریکا وجود ندارد. FinCEN

اطلاعیه‌ی منتشر شده زمان اعمال قانون پیشنهادی و یا جزئیاتی که مالکان رمزارزها ملزم به گزارش آن‌ها هستند را مشخص نکرده است. هم‌اکنون افرادی که گزارش حساب‌های مالی خود در خارج از آمریکا را تکمیل می‌کنند، ملزم به ارائه‌ی نام، شماره‌ی حساب، نام و آدرس بانک خارجی که نگه‌داری از دارایی‌ها را بر عهده دارد، نوع حساب و حداکثر ارزش دارایی‌هایی که در طول یک‌سال نگه‌داری شده است را شامل می‌گردد.

تلاش گسترده‌ی وزارت خزانه‌داری در مقابل گسترش صنعت رمزارزی

تغییر پیشنهاد شده از سوی شبکه‌ی مبارزه با جرائم مالی آمریکا بخشی از حرکت گسترده‌تر وزارت خزانه‌داری آمریکا در مقابل رمزارزها محسوب می‌شود که تنها چند هفته پیش از آغاز فعالیت دولت جو بایدن آغاز شده است.

بر اساس گزارش کوینیت، وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیراً قانون احراز هویت و گزارش تراکنش‌های کیف‌پول‌های رمزارزی را در معرض نظر‌سنجی عمومی قرار داده است. دولت آمریکا در قانون پیشنهادی «ارزهای دیجیتالی قابل تبدیل» رمزارزها را نوعی ابزار پولی در نظر گرفته است که این ارزیابی متعاقباً امکان اعمال قوانین حوزه‌ی بانکی بر این دارایی را ایجاد می‌کند.

رویکرد سختگیرانه‌ی وزارت خزانه‌داری آمریکا نگرانی فعالان صنعت رمزارزی را به همراه داشته است. بر اساس گزارش کوینیت، حتی تعدادی از نمایندگان کنگره نیز با قانون پیشنهادی وزارت خرانه‌داری برای سرویس‌های کیف‌پول مخالفت کرده‌اند.

نظر شما نسبت به تلاش وزارت خزانه‌داری آمریکا برای قانون‌گذاری رمزارزها چیست؟ آیا دولت آمریکا کنونی آمریکا در نهایت قوانین پیشنهادی را با موفقیت اعمال خواهد کرد؟ واکنش صنعت رمزارزی به رویکرد سختگیرانه‌ی وزارت خزانه‌داری آمریکا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا