اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

تغییر رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا؛ تغییر رویکرد قانون‌گذاری را نوید می‌دهد

یکی از کمیسیونرهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که الاد رویزمن(Elad Roisman) به جای جی کلیتون(Jay Clayton) هدایت این سازمان را بر عهده گرفته است و در نتیجه امکان تغییر رویکرد قانون‌گذاری نسبت به پروژه‌های رمزارزی وجود دارد

نکات برگزیده مطلب
  • در حالی که دوران فعالیت جی کلیتون(Jay Clayton) رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) رویکرد سختگیرانه نسبت به صنعت رمزارزی تجربه شده است، هستر پیرس(Hester Pierce)؛ از تغییر رئیس این سازمان قانون‌گذاری خبر داده است. سرپرست جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درحوزه‌ی اوراق بهادار و پشتیبانی از کاربران سابقه‌ی درخشانی دارد.

انتصاب الاد رویزمن به ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

هستر پیرس(Hester Pierce)؛ یکی از اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا(SEC) در توییت اخیر خود از انتصاب الاد رویزمن(Elad Roisman) به سمت ریاست این سازمان قانون‌گذاری خبر داده است.

هستر پیرس
جناب آقای رویزمن انتصاب شما را تبریک می‌گویم! منتظر هدایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا توسط شما هستم.

این خبر در حالی اعلام شده است که جی کلیتون(Jay Clayton)؛ رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در روز بیست و سوم نوامبر از سمت خود استعفاء کرده است. وی برای مدت بیش از سه سال ریاست این سازمان را بر عهده داشته است.

رویزمن در سال 2018 به عضویت کمیته‌ی بانک‌داری، مسکن و امور شهری مجلس سنای آمریکا درآمده است و در این سمت ایفای نقش کرده است. وی همچنین در تدوین قوانین مربوط به رشد اقتصادی و حفاظت از مصرف‌کنندگان نقش داشته است.

بدون شک پیش‌زمینه‌ی درخشان فعالیت‌های رویزمن در نبرد قانون‌گذاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با شرکت ریپل مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. با این وجود رویزمن تنها تا زمان آغاز فعالیت جو بایدن(Joe Biden) ریاست جمهوری منتخب آمریکا فرصت دارد تا بر فعالیت‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تاثیر بگذارد و احتمالاً بایدن ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا  را به شخص دیگری واگذار خواهد کرد.

با این وجود در طول مدت زمان کوتاه فعالیت رویزمن رویکرد وی نسبت به صنعت رمزارزی مشخص خواهد شد. وی در سال 2018 اعلام کرده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا  باید با «چالش جدیدی که از صنعت رمزارزی ناشی می‌گردد، به‌طور شفاف و منصفانه‌تری مواجه گردد.» رویزمن افزود که برای سازگاری با بازار در حال تکامل و جدید «قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باید مورد بررسی مجدد قرار گیرند.»

سختگیری قانون‌گذاری نسبت به صنعت رمزارزها در زمان ریاست جی کلیتون

بدون شک در دوران ریاست جی کلیتون کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موضع سختگیرانه‌ای را نسبت به صنعت رمزارزی اتخاذ کرده است. در این زمان هیچ یک از پیشنهاد‌های صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین تایید نشده‌اند. همچنین پروزه‌های رمزارزی متعددی همانند گرام(Gram) به دلیل رویکرد این سازمان متوقف شده‌اند.

بر اساس گزارش کوینیت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اخیراً شکایتی را بر علیه شرکت ریپل به دلیل انتشار توکن‌های ایکس.آر.پی(XRP) به‌طور ثبت نشده ارائه کرده است.

نظر شما نسبت به تغییر رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا  و تاثیر این اتفاق بر صنعت رمزارزی چیست؟ آیا ریاست جدید این کمیسیون رویکرد منعطف‌تری را نسبت به شرکت ریپل و یا صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین اتخاذ خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا