اخبار بلاکچین و دنیای کریپتواخبار و مقالات

شیپ‌شیفت برای فرار از چنگ قوانین مالی، به تمرکززدایی پناه برد

صرافی شیپ‌شیفت(ShapeShift) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این پلتفرم مبادلاتی به سوی ایجاد بستر مبادلات غیرمتمرکز حرکت می‌کند و به همین دلیل امکان اعمال قوانین سختگیرانه‌ در این پلتفرم وجود نخواهد داشت

نکات برگزیده مطلب
  • صرافی رمزارزی شیپ‌شیفت(ShapeShift) در روز ششم ژانویه از تغییرات گسترده در پلتفرم مبادلاتی این صرافی و در جهت تبدیل شدن به یک بستر مبادلات غیرمتمرکز خبر داده است. شیپ‌شیفت اعلام کرده است که ده‌ها پروتکل مبادلات غیرمتمرکز(DEX) را با پلتفرم خود ترکیب کرده است.

حذف فرآیند احراز هویت کاربران از پلتفرم غیرمتمرکز شیپ‌شیفت

صرافی شیپ‌شیفت(ShapeShift) از زمان تاسیس به عنوان پلتفرمی آغاز به کار کرده است که اصل مالکیت دارایی را به رسمیت می‌شناسد و در نتیجه برخلاف پلتفرم‌های مبادلاتی رایج کنترل دارایی کاربران خود را در اختیار ندارد اما در نتیجه‌ی فشارهای قانون‌گذاران مجبور به اعمال قوانین احراز هویت مشتریان شده بود.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد که صرافی شیپ‌شیفت نیز از اعمال فرآیند احراز هویت کاربران برخلاف اهداف رمزارزهای غیرمتمرکز رضایت نداشته است، به‌طوری که در اطلاعیه‌ی اخیر خود اعلام کرده است: «با الزام احراز هویت مشتریان خداحافظی کنید.»

اریک وورهیس(Erik Voorhees)؛ مدیر عامل پلتفرم شیپ‌شیفت اظهار داشت:

ترکیب مبادلات غیرمتمرکز در پلتفرم مبادلاتی شیپ‌شیفت بدین معنا است که این صرافی دیگر بخشی از فرآیند مبادلات محسوب نمی‌شود. ما خدمات نگه‌داری از رمزارزها را ارائه نمی‌کنیم و واسطه‌گری مبادلات را نیز بر عهده نداریم. بنابراین ما صرفاً یک شرکت نرم‌افزاری هستیم و در این جایگاه قوانین تصویب شده بر فعالیت شیپ‌شیفت قابل اعمال نخواهد بود، چراکه به‌عنوان واسطه در فعالیت‌های قانون‌گذاری شده مشارکت نداریم. Erik Voorhees

وورهیس اعلام کرد که صرافی شیپ‌شیفت از پلتفرم‌های مبادلات غیرمتمرکز شامل: یونی‌سواپ(Uniswap)، بالانسر(Balancer)، کُرو(Curve)، بنکور(Bancor)، کایبر(Kyber)، زیروایکس(0x)، ام.استیبل(mStable) و … پشتیبانی می‌کند. بعلاوه، اعلام شده است که همزمان با تحولات سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز(دیفای) فهرست منتشر شده نیز گسترش خواهد یافت.

پلتفرم‌های مبادلات متمرکز در آینده تداوم نخواهند داشت

وورهیس همچنین اظهار داشت که «سرویس‌های متمرکز نگهداری از رمزارزها» نیز مسیر میان‌بر برای ورود به سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز را پیشنهاد می‌کنند اما این سرویس‌ها در آینده تداوم نخواهند داشت.

پلتفرم‌های متمرکز با ذات صنعت رمزارزی سازگار نیستند، زیرا فعالیت کاربران را سانسور می‌کنند و کنترل دارایی کاربران را در اختیار دارند. به عنوان مثال صرافی‌های متمرکز در ونزوئلا توسط قانون‌گذاران کنترل و محدود می‌شوند در حالی که امکان اعمال محدودیت بر سیستم‌های اقتصادی غیرمتمرکز وجود ندارد.

مدیر عامل پلتفرم شیپ‌شیفت مقاله‌ای را نیز در رابطه با این تغییرات منتشر کرده است. بر همین اساس پلتفرم‌های مبادلاتی غیرمتمرکز در طول دو یا سه سال گذشته قابل اتکا به‌نظر نمی‌رسیدند اما امروزه پایدارتر به‌نظر می‌رسند و به همین دلیل صرافی شیپ‌شیفت در سال 2018 این تصمیم را اتخاذ نکرده است.

نظر شما نسبت به تغییرات اخیر صرافی شیپ‌شیفت و حرکت به سوی مبادلات غیرمتمرکز چیست؟ آیا در آینده حرکت گسترده‌ی صرافی‌های متمرکز به سوی ایجاد زیرساخت‌های مبادلات غیرمتمرکز را شاهد خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دکمه بازگشت به بالا